Gå til innhold

Sammensatt


Trine

Anbefalte innlegg

Gjest Kanuttius
3 minutter siden, Trine skrev:

Det er når jeg f.eks setter grense for hvor mye jeg kan delta på og jeg sier at så mye kan jeg ikke love at jeg kan delta på. Så får jeg tilbake "joda, dette klarer du". Ja, jeg klarer det, men jeg blir gående med depresjon i et par mnd etterpå. Så utad klarer jeg det, men inni meg blir jeg utslitt.
Ja, enig i det, liker tydelige beskjeder og ikke bare få beskjed om at jeg klarer det fordi jeg er så flink og sterk. Ikke sant, sterk er ikke et kompliment. Og selv om man ser sterk ut for andre, så kan man være bitteliten inni seg.

Da er vi like på det. Det å bli sett på som sterk har ofte blitt brukt mot meg. Trenger ikke bli tatt på alvor, kan være overse smerter og depresjon for jeg er jo så sterk. Til slutt gir jeg opp å be hjelp. En sykepleier sa det nettopp til meg (hun jobber med rus og psykiatri) at hun ofte opplevde at de som ble oppfattet som sterke ikke fikk den hjelpa de trengte. 

Og ja, det ryker lett ned i dypere depresjoner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, BamseLiten skrev:

Da er vi like på det. Det å bli sett på som sterk har ofte blitt brukt mot meg. Trenger ikke bli tatt på alvor, kan være overse smerter og depresjon for jeg er jo så sterk. Til slutt gir jeg opp å be hjelp. En sykepleier sa det nettopp til meg (hun jobber med rus og psykiatri) at hun ofte opplevde at de som ble oppfattet som sterke ikke fikk den hjelpa de trengte. 

Og ja, det ryker lett ned i dypere depresjoner da.

Ja, det er kanskje derfor det tok så lang tid før jeg fikk hjelp. Det dumme er jo at da er man allerede så overbelastet at det føles som at alt bare raser sammen. Jeg blir heldigvis tatt alvorlig av lege, psykolog og nav. Men andre folk tror jo at jeg er så sterk og tåler alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...