Gå til innhold

Endelig gravid - mistet symptomer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er endelig gravid i 8. uke etter flere mislykkede prøverørsforsøk. Jeg så to (!) bankende hjerter på ultralyd forrige uke, men 7+3 forsvant alle symptomer. Det er vel bare å vente på neste kontroll? Bør jeg være bekymret (jeg er jo det..) ser at andre har hatt liknende - og varierende erfaringer. Jeg står på progesteron og progynova, så kan ikke regne med å få blødninger før medikamentene avsluttes etter hva jeg har forstått. Svært takknemlig for å høre andres erfaringer.

Anonymkode: be6ad...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er høy sannsynlighet for at det skal gå bra når det er konstatert hjerteslag. Det er også normalt at symptomene kommer og går så tidlig. Men det er også en kjensgjerning at tvillingsvangerskap er litt mer risikofylte.

Ring dit du går til kontroll - med din forhistorie synes jeg de skal tilby en rask, ekstra UL eller HCG-måling. Krysser fingrene , lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hos mange forsvinner symptomene uten at det betyr noe. Det at man har sett hjerteaktivitet, er et godt tegn. Progesteron og Progynova vil ikke hindre blødning ved en abort. Du skal sannsynligvis på en tidlig ultralydsundersøkelse?

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...