Gå til innhold

– Jeg mener at diagnoser skulle ha vært avskaffet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror det er viktig at folk forstår at diagnoser primært er til for behandlingsapparatet, ikke pasienten. Det er imidlertid viktig for begge parter å finne riktig årsak til plagene pasienten strever med. 

Jeg er ellers enig i at det kan bli i overkant mye fokus på å sette en diagnose så raskt som mulig i for mange tilfeller. Jeg kan se for meg at det fører til at dypt fortvilte mennesker møtes med skjemaer, flere skjemaer og enda flere skjemaer. 

For de fleste er det viktigere å oppleve reell forståelse for at de har det vanskelig enn å få et navn på en tilstand. Det er mer hjelp i medmenneskelighet enn i ren medisinsk fagterminologi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...