Gå til innhold

Nettdating og jobben


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Tydeligvis er det en del som tror at jobben min er en fin plass å hilse på meg første gangen. Hva synes dere om å surfe og surfe seg frem til hvor en dere skrev med på nettet jobber. For så å komme innom å si at det er deg fra nettet og hilse på for første gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
4 minutter siden, Mina1 skrev:

Tydeligvis er det en del som tror at jobben min er en fin plass å hilse på meg første gangen. Hva synes dere om å surfe og surfe seg frem til hvor en dere skrev med på nettet jobber. For så å komme innom å si at det er deg fra nettet og hilse på for første gang? 

Hvordan finner du alle de raringene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mina1 skrev:

Tydeligvis er det en del som tror at jobben min er en fin plass å hilse på meg første gangen. Hva synes dere om å surfe og surfe seg frem til hvor en dere skrev med på nettet jobber. For så å komme innom å si at det er deg fra nettet og hilse på for første gang? 

Creepy. Samme om vedkommende hadde kommet uanmeldt hjem til meg, det hadde kanskje vært enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Gargamel skrev:

Hvordan finner du alle de raringene? 

Spør meg selv om det samme. De som gjør det er fra nettet. 

Jobben min er ikke et sjekkearena. Der er jeg i tjeneste. Og den plassen har ikke med dating eller privatliv å gjøre annet enn at jeg er der for å tjene penger, pluss jobbe. Mitt privatliv skal holdes utenfor jobben, og ikke i åsyn av kollegaene mine. Jeg trodde at de fleste forsto det men har opplevd flere ganger at noen har sett meg på nettdating, og funnet frem til hva jeg heter og hvor jeg jobber. Og så tror de at jeg vil sette pris på at de kommer innom jobben min og hilser på for første gang tydeligvis. Jeg har spurt hvorfor noen spør om å komme innom. Det er de som spør. Og da har de svart at de mener at der er det en fin plass å hilse på. Enkel og grei plass liksom... høhhh ikke for meg ialefall  

Nå ringer det på døren også. Jeg åpner ikke. Redd det er samme fyr. Jeg vil ikke ha besøkt uanmeldt. Er ikke den måten å få kontakt med meg på!. Herlighet.... nå ble vel utleier vitne til at en fyr forsøker å nå meg igjen. En fyr jeg ikke kjenner. Merkelige folk ja. Skal noen bli kjent med meg får de sende meldinger på nettet og spørre om å møtes andre plasser enn på jobben. 

Huttetu .... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Xtra skrev:

Creepy. Samme om vedkommende hadde kommet uanmeldt hjem til meg, det hadde kanskje vært enda verre.

Det er det som nå skjedde tror jeg. Det ringte på døren og jeg tror det var han ... Jeg åpnet ikke. Jeg har utleiere her og flere leieboere som bor i samme hus. Så mest sannsynlig må vedkommende ha kontaktet de først for å finne ut hvor jeg bor. Ja ikke en måte å kontakte meg på dette. Skal noen ha kontakt må de sende melding på nettet og spørre om et møte. Ikke slik som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mina1 skrev:

Det er det som nå skjedde tror jeg. Det ringte på døren og jeg tror det var han ... Jeg åpnet ikke. Jeg har utleiere her og flere leieboere som bor i samme hus. Så mest sannsynlig må vedkommende ha kontaktet de først for å finne ut hvor jeg bor. Ja ikke en måte å kontakte meg på dette. Skal noen ha kontakt må de sende melding på nettet og spørre om et møte. Ikke slik som dette.

Kanskje du burde holde ditt fulle navn skjult til du har blitt litt kjent med mannen/mennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Xtra skrev:

Kanskje du burde holde ditt fulle navn skjult til du har blitt litt kjent med mannen/mennene.

Jeg holdt navnet skjult. Etter å ha skrevet litt sammen så spurte fyren om fornavnet. Jeg sa fornavnet og da hadde han plutselig funnet ut alt  

Det er viktig å forsøke å være så anonym som mulig på nettet. Det er ikke alle plasser det passer å bli oppsøkt. Verken jobb eller hjemme er noen plasser jeg vil oppsøkes. Har de noe å si så får de sende melding. Og ikke oppsøke meg på den måten. Vise respekt for meg. Ja huttetu dette var plagsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
48 minutter siden, Mina1 skrev:

Spør meg selv om det samme. De som gjør det er fra nettet. 

Jobben min er ikke et sjekkearena. Der er jeg i tjeneste. Og den plassen har ikke med dating eller privatliv å gjøre annet enn at jeg er der for å tjene penger, pluss jobbe. Mitt privatliv skal holdes utenfor jobben, og ikke i åsyn av kollegaene mine. Jeg trodde at de fleste forsto det men har opplevd flere ganger at noen har sett meg på nettdating, og funnet frem til hva jeg heter og hvor jeg jobber. Og så tror de at jeg vil sette pris på at de kommer innom jobben min og hilser på for første gang tydeligvis. Jeg har spurt hvorfor noen spør om å komme innom. Det er de som spør. Og da har de svart at de mener at der er det en fin plass å hilse på. Enkel og grei plass liksom... høhhh ikke for meg ialefall  

Nå ringer det på døren også. Jeg åpner ikke. Redd det er samme fyr. Jeg vil ikke ha besøkt uanmeldt. Er ikke den måten å få kontakt med meg på!. Herlighet.... nå ble vel utleier vitne til at en fyr forsøker å nå meg igjen. En fyr jeg ikke kjenner. Merkelige folk ja. Skal noen bli kjent med meg får de sende meldinger på nettet og spørre om å møtes andre plasser enn på jobben. 

Huttetu .... 

Klart du ikke vil ha ukjente beilere på jobben eller på overraskelsesbesøk. Lurer på hva han tenker på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Gargamel skrev:

Klart du ikke vil ha ukjente beilere på jobben eller på overraskelsesbesøk. Lurer på hva han tenker på. 

Jeg forstår ikke hvordan slike tenker. Mulig de selv liker å få besøk av kvinner fra nettet på sin arbeidsplass? Kvinner som bare vil si hei, og prate litt for første gang real liksom... Om så er tilfelle så har jeg en helt annen mening. Dating hører til privatlivet, og ikke jobben. Vi er ikke på jobb for å holde på med fritiden. Vi er på jobb for å arbeide. Jeg får håpe at han viser respekt ovenfor meg, og ikke oppsøker meg på arbeid igjen. Han er ikke den første som har oppsøkt meg på jobb... Jeg opplevde noen andre tidligere, og to av de var direkte plagsomme. De oppsøkte meg støtt og stadig på arbeidsplassen.  

Får håpe at det går opp for denne fyren at han ikke må gjøre det. Om han liker å ha folk inn på sin arbeidsplass så er det han om det, men jeg hater å ha folk vandrende inn på min. Der er jeg for å jobbe. Privatliv er noe for seg selv utenfor jobb!. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Det er det som nå skjedde tror jeg. Det ringte på døren og jeg tror det var han ... Jeg åpnet ikke. Jeg har utleiere her og flere leieboere som bor i samme hus. Så mest sannsynlig må vedkommende ha kontaktet de først for å finne ut hvor jeg bor. Ja ikke en måte å kontakte meg på dette. Skal noen ha kontakt må de sende melding på nettet og spørre om et møte. Ikke slik som dette.

Hvorfor tror du det var ham om du ikke sjekket? Jeg skjønner at du er skeptisk, men det kunne jo vært en selger, utleier, en nabo som ville låne en kopp sukker eller Jehovas vitner.

Siden du tydeligvis treffer på så mange raringer så skjønner jeg ikke at du ikke tar en lang pause og heller prøver å treffe noen på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvorfor tror du det var ham om du ikke sjekket? Jeg skjønner at du er skeptisk, men det kunne jo vært en selger, utleier, en nabo som ville låne en kopp sukker eller Jehovas vitner.

Siden du tydeligvis treffer på så mange raringer så skjønner jeg ikke at du ikke tar en lang pause og heller prøver å treffe noen på andre måter.

Jeg lukket ikke opp fordi alle jeg kjenner pleier å sende sms slik at jeg vet at det er de som ringer på. Jeg har vært plaget av menn fra nettet som finner ut hvem jeg er og ringer på døren. Siden han kom inn på jobben min.. og siden han visste når jeg var hjemme fra jobb så tenkte jeg at det var han. Men jeg vet ikke. Men jeg orket ikke å komme i den kleine situasjonen hvis den skulle skje. Altså jeg liker ikke å bli oppsøkt. Om han ville noe så måtte han sende melding. Tok ingen sjanser på å lukke opp i og med at jeg har oppleve både drama på døren og diverse før..

Ja jeg tar en pause med dating til over nyttår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg lukket ikke opp fordi alle jeg kjenner pleier å sende sms slik at jeg vet at det er de som ringer på. Jeg har vært plaget av menn fra nettet som finner ut hvem jeg er og ringer på døren. Siden han kom inn på jobben min.. og siden han visste når jeg var hjemme fra jobb så tenkte jeg at det var han. Men jeg vet ikke. Men jeg orket ikke å komme i den kleine situasjonen hvis den skulle skje. Altså jeg liker ikke å bli oppsøkt. Om han ville noe så måtte han sende melding. Tok ingen sjanser på å lukke opp i og med at jeg har oppleve både drama på døren og diverse før..

Ja jeg tar en pause med dating til over nyttår. 

Installer kikkhull i døra så ser du hvem det er uten å åpne. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Lillemus skrev:

Installer kikkhull i døra så ser du hvem det er uten å åpne. ☺

Hadde bare det vært mulig. Er ikke min dør. Det er utleier sin. Men det var et bra forslag av deg :) . I leiligheten jeg bodde i tidligere så hadde jeg kikhull, og det var mye bedre. Du forstår sikkert hvorfor det er vanskelig å låse opp døren i slike situasjoner når man mistenker drama, eller forsøk på kontakt på en altfor direkte måte uten avtale om det, osv utenfor døren. Alt pga "fremmede" fra nettet. Mange av disse folkene som jeg har fått kontakt med på nettdating er meget spesielle som dere ser. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Mina1 skrev:

Hadde bare det vært mulig. Er ikke min dør. Det er utleier sin. Men det var et bra forslag av deg :) . I leiligheten jeg bodde i tidligere så hadde jeg kikhull, og det var mye bedre. Du forstår sikkert hvorfor det er vanskelig å låse opp døren i slike situasjoner når man mistenker drama, eller forsøk på kontakt på en altfor direkte måte uten avtale om det, osv utenfor døren. Alt pga "fremmede" fra nettet. Mange av disse folkene som jeg har fått kontakt med på nettdating er meget spesielle som dere ser. 

Jeg skjønner godt at du synes det er ubehagelig å åpne når du ikke vet hvem som er utenfor ja. Er huseier generellt vanskelig? Et kikkhull koster ikke mange kronene og er visst enkelt å sette inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Jeg skjønner godt at du synes det er ubehagelig å åpne når du ikke vet hvem som er utenfor ja. Er huseier generellt vanskelig? Et kikkhull koster ikke mange kronene og er visst enkelt å sette inn.

Huseier er ikke vanskelig. Aldri hatt problemer med dem. Helt topp mennesker!. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å unngå at den personen som oppsøkte meg på jobb gjør det igjen... bør jeg kontakte han på melding å si ifra? Håper for all del at det ikke gjentar seg..... Han så tydelig at jeg ikke svarte han når han sa noe som angikk meg personlig. 

Om han liker å kontaktes på jobben i åsyn av kollegaer så gjør han det. Men jeg skiller mellom jobb og privatliv. Jeg er ikke på jobb for å date. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 minutter siden, Mina1 skrev:

For å unngå at den personen som oppsøkte meg på jobb gjør det igjen... bør jeg kontakte han på melding å si ifra? Håper for all del at det ikke gjentar seg..... Han så tydelig at jeg ikke svarte han når han sa noe som angikk meg personlig. 

Om han liker å kontaktes på jobben i åsyn av kollegaer så gjør han det. Men jeg skiller mellom jobb og privatliv. Jeg er ikke på jobb for å date. 

Ja, vær tydelig og si ifra. Det er best for dere begge. Han er sikkert harmløs, men trenger å forstå at slik oppførsel virker creepy og malplassert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mina1 skrev:

Huseier er ikke vanskelig. Aldri hatt problemer med dem. Helt topp mennesker!. 

 

Da ville jeg spurt om det er mulig å få satt inn et kikkhull i døra. :) Tilby deg å betale det selv, koster 79,90 på Clas Ohlson. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja, vær tydelig og si ifra. Det er best for dere begge. Han er sikkert harmløs, men trenger å forstå at slik oppførsel virker creepy og malplassert.

Ja, jeg skal si ifra til han. Jeg orket ikke å si noe i går, for jeg var fullstendig i sjokk for jeg har av egne meninger en mening om at det er helt creepy å gå på inn på en arbeidsplass å oppsøke folk. Greit at han kunne tilfeldigvis være i butikken for å handle, men det tviler jeg sterkt på. Han bor langt unna butikken, og han begynte å prate om ting som har med privatlivet å gjøre. Jeg overså spørsmålene hans og hva han sa. For det sto flere kunder i kø, og kollegaer der. Herregud... huff. 

35 minutter siden, Lillemus skrev:

Da ville jeg spurt om det er mulig å få satt inn et kikkhull i døra. :) Tilby deg å betale det selv, koster 79,90 på Clas Ohlson. :) 

Takker så mye for ideen :) . Hadde faktisk vært utrolig greit med et kikhull, for jeg har angst for å lukke opp når jeg ikke vet hvem som står utenfor døren. Du forstår sikkert angsten i og med at jeg har opplevd litt av hvert drama / og å bli oppsøkt via folk fra nettet.

Jeg kan ikke skylde på at det er han så lenge jeg ikke har sjekket hvem som sto utenfor døren, men jeg mistenker det i og med at han var fullt klar over når jeg var ferdig på jobb. Han hadde skrevet til meg på nettet at vi måtte finne på noe den dagen siden jeg sluttet tidlig, og da ville han komme til meg. Jeg avfeide det og sa at jeg var opptatt med mitt.

Samme person stillte også opp for å se meg når jeg skulle delta et arrangement for litt siden. Jeg så han ikke, men da tok han ikke kontakt heldigvis. Så jeg føler dette begynner å bli litt creepy, og det må jeg si ifra om på fin måte, og håpe at han respekterer mine tanker om det. Jeg får uttrykke at jeg sier ikke fra for å fornærme, men for å fortelle at jeg ikke ønsker at noen tar kontakt på den måten. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Han hadde skrevet til meg på nettet at vi måtte finne på noe den dagen siden jeg sluttet tidlig, og da ville han komme til meg. Jeg avfeide det og sa at jeg var opptatt med mitt.

Samme person stillte også opp for å se meg når jeg skulle delta et arrangement for litt siden. Jeg så han ikke, men da tok han ikke kontakt heldigvis. Så jeg føler dette begynner å bli litt creepy, og det må jeg si ifra om på fin måte, og håpe at han respekterer mine tanker om det. Jeg får uttrykke at jeg sier ikke fra for å fornærme, men for å fortelle at jeg ikke ønsker at noen tar kontakt på den måten. 

Det er i alle fall en fyr med totalt manglende sosiale antenner du har truffet på, det er helt sikkert! Du kan trygt si fra om at du ikke er interessert i mer kontakt og ikke vil at han skal oppsøke deg, verken hjemme eller på jobb. Om han bare fortsetter så kan du jo true med å melde ham til politiet, forhåpentligvis vil det holde med en liten trussel fra deg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...