Gå til innhold

Hvordan behandle mennesker som åpenlyst trenger seg på kanskje på gata?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Man kan bli utsatt for personer har jeg erfart som man kanskje såvidt kjente litt i ungdom helt " perifert" og som man selv kanskje har svært dårlig erfaring med. Mennesker som trenger seg på og kan kjennes svært truende. Hvordan avvise disse menneskene på en god og adekvat måte uten å bli stående med " påstand mot påstand" Dette er ofte mennesker som ingen grenser har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, Maggie55 skrev:

Man kan bli utsatt for personer har jeg erfart som man kanskje såvidt kjente litt i ungdom helt " perifert" og som man selv kanskje har svært dårlig erfaring med. Mennesker som trenger seg på og kan kjennes svært truende. Hvordan avvise disse menneskene på en god og adekvat måte uten å bli stående med " påstand mot påstand" Dette er ofte mennesker som ingen grenser har.

"Hei, hyggelig å treffe deg. Jeg beklager men jeg har et ærend jeg må rekke om10 min og må rett og slett komme meg avgårde. Du må ha en fin dag videre :-)"

Anonymkode: e90e4...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Hva om de inviterer seg hjem til deg( er sted de forøvring aldri har vært).( Du er heller ikke frisk og har ikke store utsikter til det.)

Problemet mitt er at jeg ikke liker hvite løgner samtidig som jeg ikke ønsker å informere mennesker jeg av erfaring vet ikke vil meg og mine vell med ting de bare kan utnytte. I barndommen ga min mor bort en særoppgave jeg hadde skrevet til ei fra skolen aldri hadde sett før. Jeg vet hva sånne er i stand til.

Jeg forlanger bare å få være i fred.😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg mener ikke å være uvennlig. Bare å sette en grense. Vi er ikke alle kliss like og vi tar ikke alle like lett på alt.

Spesielt vanskelig er det hvis man har grunn til å tro at det er organisert ondskap som står bak.

Bare vanskelig og gjelder sikkert så mange som har vært innom et legekontor og ikke ante at man kunne misbrukes slik.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Maggie55 skrev:

Man kan bli utsatt for personer har jeg erfart som man kanskje såvidt kjente litt i ungdom helt " perifert" og som man selv kanskje har svært dårlig erfaring med. Mennesker som trenger seg på og kan kjennes svært truende. Hvordan avvise disse menneskene på en god og adekvat måte uten å bli stående med " påstand mot påstand" Dette er ofte mennesker som ingen grenser har.

Jeg hadde sagt at jeg beklagelig var svært opptatt om dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Men det er ofte å utsette problemet og å måtte grue seg til neste tilfeldige møte. Jeg lyver nødig uansett situasjon. Uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Det veldig merkelige er at det veldig ofte er mennesker som er utrolig heldigstilte i livet. Såkalte " vellykkede". 

Det får meg mer og mer til å tro at til forskjell fra " gamle dager" så er det i vår tid veldig mange mennesker som bærer på en drøm om et liv de aldri fikk og det kan virke som de derfor er på utkikk etter noe eller noen som de noenkorte øyeblikk kan " sammenlikne seg med" eller heve seg over eller utnytte for å få enda ren bekreftelse på egen " vellykkethet. Særligdette med å ha barn eller ikke( jeg har ikke barn men har et meget avslappet forhold til det) Hvem ante at damene man snakket kvinnesak med på søttitall og gikk i tog sammen med mente egentlig at moderskapet eller farskapet var hva som gjorde et menneske til et menneske.

Skulle jeg med mine " weltschmertzen" stå å høre Ders munn lite av segenda flere " hvite løgner" og bedrag.?

Høre om mannen sommyligvar død. Måneden etter var han høyst levende viste det seg heldigvis for dem alle. Eller om alle bøkene de har lest osv osv. Biblioteket i Alexandria er ingenting mot deres lesekapistet. Rart det bare er noen typer mennesker de leser om og ikke de som befolker jorda.

Men det virker som det bare blir så mange i vår tid som drømmer om livet de aldri fikk eller kan få. Kanskje er det vår tidsånd som dannes og blir slik eller må bli slik på grunn av de store krisene så mange steder og alt det vonde som som skjer i vår " brave new Word" eller vår tapre verdensomspennende " forfatteren  Sallinger beskrev i sin fremtidsroman " Tapre nye verden"

Poenget mitt er bare at når man ikke klarer å si fra på pen og høflig måte blir man mere tankekjør og " psykose" inne i sitt hode og får angst fordi man føler at " andre ukjente mennesker" ønsker at man skal forkomme i indre hjelpeløshet fordi noen har hevet seg til å være samfunnets straffene representant fordi man ikke er i deres øyne " slik man skalvære"

Alt er ikke lett. Man vil selvsagt leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Tusen takk for svar. Man må ofte ta tingene litt om litt tror jeg.Håper det blir bedre etterhvert.😊

Trening gjør jo kanskje mester.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...