Gå til innhold

Hvordan avsløre en som lyver?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

http://forskning.no/psykologi/2014/04/slik-avslorer-du-en-logner

Det sies at man kan se det på kroppsspråk men har dere blitt servert løgner som virket troverdige? 

Jeg tror som det står her at mange som lyver bevisst virker troverdige pga de vil virke troverdige. Men man kan iblant avsløre løgnene allikevel.

Nå er ikke jeg opptatt av å ta folk for løgner heller men jeg har møtt mennesker som leter etter alt negativt de tror de kan finne på andre. Men de er gjerne ofte løgnere... eller så har de blitt utsatt for løgnere før. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Mina1 skrev:

http://forskning.no/psykologi/2014/04/slik-avslorer-du-en-logner

Det sies at man kan se det på kroppsspråk men har dere blitt servert løgner som virket troverdige? 

Jeg tror som det står her at mange som lyver bevisst virker troverdige pga de vil virke troverdige. Men man kan iblant avsløre løgnene allikevel.

Nå er ikke jeg opptatt av å ta folk for løgner heller men jeg har møtt mennesker som leter etter alt negativt de tror de kan finne på andre. Men de er gjerne ofte løgnere... eller så har de blitt utsatt for løgnere før. 

Jeg vet med en gang når noen lyver, men jatter bare med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg vet med en gang når noen lyver, men jatter bare med. 

Jeg tror ofte at vi kjenner det på magefølelsen. Jeg jatter også bare med. Og later som ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg tror ofte at vi kjenner det på magefølelsen. Jeg jatter også bare med. Og later som ingenting. 

Ja hvis de vil basere livet sitt på løgn så væresegod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja hvis de vil basere livet sitt på løgn så væresegod. 

Derfor bruke magefølelsen. Alltid. Den har ofte rett. Reagerer man på noe, så er det ofte rett. Ikke alltid men ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke svar på det du spør om, men jeg er bare helt elendig til å lyve. Eller å glatte over en ubehagelig situasjon med en hvit løgn - ungene bare ler av meg, fordi jeg er så dårlig til det! Så jeg hadde nok aldri klart å holde et forhold på si' hemmelig særlig lenge :-P

Noe av det verste jeg kan bli kalt, er løgner. Da tenner jeg på alle plugger - fordi jeg anser meg for å være et ærlig menneske, og kan ikke fordra lyving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, påskelilje skrev:

Har ikke svar på det du spør om, men jeg er bare helt elendig til å lyve. Eller å glatte over en ubehagelig situasjon med en hvit løgn - ungene bare ler av meg, fordi jeg er så dårlig til det! Så jeg hadde nok aldri klart å holde et forhold på si' hemmelig særlig lenge :-P

Noe av det verste jeg kan bli kalt, er løgner. Da tenner jeg på alle plugger - fordi jeg anser meg for å være et ærlig menneske, og kan ikke fordra lyving.

Samme her. Jeg ble kallt for en patetisk løgner etter siste gangen jeg hadde sex med min eks. .Jeg spurte om vi kunne diskutere det, men han ville ikke prate noensinne igjen med meg for resten av livet var svaret. Jeg ville klare opp i om det var noen missforståelser, og ja jeg ble frustrert og sendte mange meldinger til han pga måten han avsluttet på. Men han sto på sitt. Det er vondt å bli kallt løgner når man vet at man ikke er en patetisk løgner. Og når den som sier det nekter å ta å skrive om hva det går i på chat eller mail.... altså diskutere det slik at jeg kunne fremlegge at jeg er en snill og ærlig sjel, og ingen patetisk løgner. Men nei jeg møtte en "mur". På en annen side så synes jeg at det er ganske sterke ord å si til en person. Synes det er barnslig å skrive noe sånnt. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...