Gå til innhold

Akutt Nyresvikt


danny100

Anbefalte innlegg

For et årsiden fikk jeg nedsatt vannlating og endel forstoppelser. Endel vann kom ikke ut av meg. Som i følge av det fikk jeg litt hjertebank og frysninger. Jeg skjenner nesten ikke hjerteslagene mine i det heletatt , bare når jeg står rolig for at hjerte skal roe seg. Er bekymret for akutt nyresvikt. 

Tok prøver av:

Kreatinin

Natrium

Kalium

Urinprøve

Tok en fullstendig hjertesjekk også. Skulle gjerne ha tatt noen flere undersøkelser. Er redd for at jeg skal stoppe med å pisse siden jeg pisser litt mindre en vanlig. og at magen skal stoppe opp helt. Prøv og forstå meg at jeg fleiper ikke bare her. Dette er ikke kødd. Siden legen ikke vil henvise meg til ultralyd av nyrene vet dere om noen private legesentre som har en grei pris ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er litt engstelig for om jeg har akutt nyresvikt siden jeg har litt mindre vannlating en før . Har litt irritabel tarm også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt akutt nyresvikt og tro meg, det merker du! Er det noe galt med nyrene så vil det også komme fram på urinprøve. Om du absolutt vil så har vel aleris avd. ganske mange steder i Norge. Der kan du ta ultfralyd uten henvisning fra lege. Men det koster i underkant av 2000 kr. i Oslo ihvertfall. Det vil være bortkasta penger i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Trine skrev:

Jeg har hatt akutt nyresvikt og tro meg, det merker du! Er det noe galt med nyrene så vil det også komme fram på urinprøve. Om du absolutt vil så har vel aleris avd. ganske mange steder i Norge. Der kan du ta ultfralyd uten henvisning fra lege. Men det koster i underkant av 2000 kr. i Oslo ihvertfall. Det vil være bortkasta penger i ditt tilfelle.

Fortell meg litt om hva du merket da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
13 minutter siden, danny100 skrev:

Fortell meg litt om hva du merket da 

Man blir akutt syk. Det skjer veldig fort og er ikke noe du går og føler på i ukevis i forkant. Akutt vil si at nyrene går fra å fungere til å ikke fungere fort. Når testene du har tatt er fine så har du ikke akutt nyresvikt, da ville de slått ut kraftig. Stol på legen. Du kan be om en ultralyd så kanskje du føler deg litt tryggere etterpå. Jeg har hatt nyresykdom og den slo ut på alle urinprøver jeg tok hver måned over flere år. Allikevel tok det 4 år før det var såpass prekært at de opererte og i dag fungere de helt normalt og alle prøver er fine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, BamseLiten skrev:

Man blir akutt syk. Det skjer veldig fort og er ikke noe du går og føler på i ukevis i forkant. Akutt vil si at nyrene går fra å fungere til å ikke fungere fort. Når testene du har tatt er fine så har du ikke akutt nyresvikt, da ville de slått ut kraftig. Stol på legen. Du kan be om en ultralyd så kanskje du føler deg litt tryggere etterpå. Jeg har hatt nyresykdom og den slo ut på alle urinprøver jeg tok hver måned over flere år. Allikevel tok det 4 år før det var såpass prekært at de opererte og i dag fungere de helt normalt og alle prøver er fine. 

Du fikk en ny nyre ? Er du bekymret for avstøtning ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kanuttius
4 timer siden, danny100 skrev:

Du fikk en ny nyre ? Er du bekymret for avstøtning ?

Ikke ny nyre, jeg måtte fikse klaffer til nyrene. Urinen gikk ned til blæra, snudde og gikk opp igjen til nyrene fordi klaffene som skal hindre at det skjer ikke virker. Nyrene er ikke så glad i gammel urin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kastet opp alt jeg spiste og drakk, da jeg hadde akutt nyresvikt. Og da mener jeg alt! To t-skjeer yoghurt, 5 min senere, løpe til do. Klarte ikke holde på noe. Ble lagt inn på sykehuset, hvor de først trodde jeg hadde blindtarmbetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart deg på dette før: Du kan ikke ha verken akutt eller kronisk nyresvikt uten å bli skikkelig syk eller at det er synlig på noen av prøvene du har tatt. Det er bare ikke mulig.

Man får ikke diffuse symptomer som man kan overse (hvis man f.eks. ikke overvåker vannlatingen) ved nyresvikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, danny100 skrev:

For et årsiden fikk jeg nedsatt vannlating og endel forstoppelser. Endel vann kom ikke ut av meg. Som i følge av det fikk jeg litt hjertebank og frysninger. Jeg skjenner nesten ikke hjerteslagene mine i det heletatt , bare når jeg står rolig for at hjerte skal roe seg. Er bekymret for akutt nyresvikt. 

Tok prøver av:

Kreatinin

Natrium

Kalium

Urinprøve

Tok en fullstendig hjertesjekk også. Skulle gjerne ha tatt noen flere undersøkelser. Er redd for at jeg skal stoppe med å pisse siden jeg pisser litt mindre en vanlig. og at magen skal stoppe opp helt. Prøv og forstå meg at jeg fleiper ikke bare her. Dette er ikke kødd. Siden legen ikke vil henvise meg til ultralyd av nyrene vet dere om noen private legesentre som har en grei pris ??

Hvorfor stoler du ikke på legen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En annen ting som jeg vil prate om at av og til , hører jeg vibrasjoner i hodet. Det skjer når jeg har lagt meg ned for å sove og har hvilepuls. Når jeg da har lagt meg ned så kjenner jeg piping som blir litt høyere og litt høyere, kan kjenne litt i grann svimmelhet også og kanskje litti grann trykk i hodet. Når jeg er på vei for å gli i søvn så blir jeg da vekket av dette slik at jeg ikke får sove på noen timer. Til så kan de symptomene øke litt og det skumleste da er at jeg da ikke klarer å røre meg i noen sekunder. Jeg må tilte kroppen for å rive meg løs. Siden dette foregår før jeg går i den letteste søvnen tror jeg ikke det er en søvnparalyse så hva kan dette komme av ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, danny100 skrev:

En annen ting som jeg vil prate om at av og til , hører jeg vibrasjoner i hodet. Det skjer når jeg har lagt meg ned for å sove og har hvilepuls. Når jeg da har lagt meg ned så kjenner jeg piping som blir litt høyere og litt høyere, kan kjenne litt i grann svimmelhet også og kanskje litti grann trykk i hodet. Når jeg er på vei for å gli i søvn så blir jeg da vekket av dette slik at jeg ikke får sove på noen timer. Til så kan de symptomene øke litt og det skumleste da er at jeg da ikke klarer å røre meg i noen sekunder. Jeg må tilte kroppen for å rive meg løs. Siden dette foregår før jeg går i den letteste søvnen tror jeg ikke det er en søvnparalyse så hva kan dette komme av ???

Det er ikke alt det finnes svar på når det kommersiell til kroppslige fenomen. Det beste man gjør er å være opptatt av andre ting enn kropp hele tiden. La den holde på for seg selv å styre 😀

Anonymkode: 804c6...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alt det finnes svar på når det kommersiell til kroppslige fenomen. Det beste man gjør er å være opptatt av andre ting enn kropp hele tiden. La den holde på for seg selv å styre 😀

Anonymkode: 804c6...3e6

Men de som har drypp eller slag har lignende symptomer som dette 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...