Gå til innhold

Lichen planus, noen som kjenner den?


Gjest Kanuttius

Anbefalte innlegg

Gjest Kanuttius

Jeg har fått mitt fjerde utbrudd av lichen plaus. De tre første gangene slapp jeg utslett i munn og mus. Var hos to hudspesialister men iom jeg "bare" hadde utslett på ren hus så ble jeg behandler kun for det med kremer og tabletter. De sa dengang at dersom jeg fikk utslett nedentil eller i munnen så måtte jeg komme tilbake fordi behandlingen det var annerledes. Det er 10 år siden så jeg må evt ha en ny henvisning nå. Men, vet noen hva den behandlingen får går ut på? Jeg har dermovat krem men den gjør huden så tynn og da skal det ikke mye klær til før jeg blør. Foretrekker å heller bruke en god hudkrem og liniment. Men i underlivet funker ikke det spesielt bra. Hva gjør jeg?  Jeg hadde ikke tenkt å dra til spesialist før jeg ser hvor stort utbruddet blir. Det er det i underlivet som plager meg mest fordi det tar seg ikke ut å stå å klø seg febrilsk der nede støtt og stadig ute blant folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, BamseLiten skrev:

Jeg har fått mitt fjerde utbrudd av lichen plaus. De tre første gangene slapp jeg utslett i munn og mus. Var hos to hudspesialister men iom jeg "bare" hadde utslett på ren hus så ble jeg behandler kun for det med kremer og tabletter. De sa dengang at dersom jeg fikk utslett nedentil eller i munnen så måtte jeg komme tilbake fordi behandlingen det var annerledes. Det er 10 år siden så jeg må evt ha en ny henvisning nå. Men, vet noen hva den behandlingen får går ut på? Jeg har dermovat krem men den gjør huden så tynn og da skal det ikke mye klær til før jeg blør. Foretrekker å heller bruke en god hudkrem og liniment. Men i underlivet funker ikke det spesielt bra. Hva gjør jeg?  Jeg hadde ikke tenkt å dra til spesialist før jeg ser hvor stort utbruddet blir. Det er det i underlivet som plager meg mest fordi det tar seg ikke ut å stå å klø seg febrilsk der nede støtt og stadig ute blant folk...

https://nhi.no/sykdommer/hud/kloende-lidelser/lichen-planus/#heading-3

Jeg synes du bør kontakte fastlegen mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun gynekologen som svarer innpå gynekologiforum hadde noen råd ? 

Anonymkode: d864a...222

God idé. Jeg kopierer og legger over 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...