Gå til innhold

Kan jeg ta dette? Er litt dårlig..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alt jeg har i hus er 5 mg sobril og 7,5 mg imovane. Er det uproblematisk å ta dette sammen for å få litt ro og sove i natt?

1000 takk for svar.

Anonymkode: d5738...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er ingen lege, men både min egen erfaring og Internett forteller at det skal gå bra:

Sobril er et anxiolytikum som gjerne benyttes ved angst og uro, og i noen tilfeller for å bedre søvn. Imovane er et hypnotikum som brukes for å få hjelp til selve innsovningen, og har kortere halveringstid enn sobril. En kombinasjon av disse kan derfor virke positivt inn på søvnen din.

Vi anbefaler dog at du tar kontakt med din fastlege, eller lege som foreskriver disse medisinene til deg, slik at han/hun kan gi deg råd og veiledning om hvordan du kan få best mulig nytte av disse preparatene.

http://www.rustelefonen.no/2015/10/imovane-5-mg-og-sobtil-10-mg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Caprioli skrev:

Hei!

Jeg er ingen lege, men både min egen erfaring og Internett forteller at det skal gå bra:

Sobril er et anxiolytikum som gjerne benyttes ved angst og uro, og i noen tilfeller for å bedre søvn. Imovane er et hypnotikum som brukes for å få hjelp til selve innsovningen, og har kortere halveringstid enn sobril. En kombinasjon av disse kan derfor virke positivt inn på søvnen din.

Vi anbefaler dog at du tar kontakt med din fastlege, eller lege som foreskriver disse medisinene til deg, slik at han/hun kan gi deg råd og veiledning om hvordan du kan få best mulig nytte av disse preparatene.

http://www.rustelefonen.no/2015/10/imovane-5-mg-og-sobtil-10-mg/

TAKK til deg for at du tok deg tid til å svare meg!!!

Anonymkode: d5738...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TAKK til deg for at du tok deg tid til å svare meg!!!

Anonymkode: d5738...670