Gå til innhold

Kan jeg ta dette? Er litt dårlig..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alt jeg har i hus er 5 mg sobril og 7,5 mg imovane. Er det uproblematisk å ta dette sammen for å få litt ro og sove i natt?

1000 takk for svar.

Anonymkode: d5738...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er ingen lege, men både min egen erfaring og Internett forteller at det skal gå bra:

Sobril er et anxiolytikum som gjerne benyttes ved angst og uro, og i noen tilfeller for å bedre søvn. Imovane er et hypnotikum som brukes for å få hjelp til selve innsovningen, og har kortere halveringstid enn sobril. En kombinasjon av disse kan derfor virke positivt inn på søvnen din.

Vi anbefaler dog at du tar kontakt med din fastlege, eller lege som foreskriver disse medisinene til deg, slik at han/hun kan gi deg råd og veiledning om hvordan du kan få best mulig nytte av disse preparatene.

http://www.rustelefonen.no/2015/10/imovane-5-mg-og-sobtil-10-mg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Caprioli skrev:

Hei!

Jeg er ingen lege, men både min egen erfaring og Internett forteller at det skal gå bra:

Sobril er et anxiolytikum som gjerne benyttes ved angst og uro, og i noen tilfeller for å bedre søvn. Imovane er et hypnotikum som brukes for å få hjelp til selve innsovningen, og har kortere halveringstid enn sobril. En kombinasjon av disse kan derfor virke positivt inn på søvnen din.

Vi anbefaler dog at du tar kontakt med din fastlege, eller lege som foreskriver disse medisinene til deg, slik at han/hun kan gi deg råd og veiledning om hvordan du kan få best mulig nytte av disse preparatene.

http://www.rustelefonen.no/2015/10/imovane-5-mg-og-sobtil-10-mg/

TAKK til deg for at du tok deg tid til å svare meg!!!

Anonymkode: d5738...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TAKK til deg for at du tok deg tid til å svare meg!!!

Anonymkode: d5738...670

Er glad jeg kan være til hjelp - jeg vet alt om hvordan det er å ikke få sove, med uro i kroppen.

Nå har jeg bare usle melatonintabletter, det er jo nesten så det ikke teller engang :)

PS: Min personlige rekord, fra mai i år, er tre netter helt uten søvn (ikke så mye som et minutt). Var på grensa til psykotisk på dag fire :)

Håper du får sove godt og drømmer søtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...