Gå til innhold

Mensen og spotting


hermine

Anbefalte innlegg

Fra 1 januar 2017 å til dags dato har jeg kun hatt 12 uker til sammen som har vært blødningsfri i år. Fører kalender over mensen og spottingen. Ellers har jeg hatt små brun spotting hver eneste uke. Går på p piller kontinuerlig. Kun 3 dagers pause når jeg blør nok til å ta en pause. Det rådet fikk jeg av deg i fjor. 44 år. Er det normalt å spotte så mye som 28 uker i løpet av 10 mnd? Ikke nok spotting/blod til å bruke tamponger. Blir sårt og vondt. Og altfor klamt/svett å bruke bind. Blir lei av ofte små blodflekker i trusa. Celleprøve tok jeg tidligere i år. Normale funn. Ikke hatt partner eller sex på 6 år. Mistet sexlysten fullstendig på p pillen. Heldigvis for det når jeg er singel. Men en sjelden gang når jeg bruker dildo. Hender det seg at jeg blør litt. Har jeg tynne slimhinner som gjør til at jeg blør? Har ingen barn om det har noe betydning.

Hilsen Hermine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Noen få blir ikke blødningsfri, men opplever som du spotting. Man kjenner ikke helt årsaken, men det kan skyldes tynn slimhinne inne i livmoren. Hvis du ikke har behov for prevensjon, er det da ikke bare å stoppe?

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Må gå på p piller for å ha kontroll på mensen. Uten prevensjon har jeg så lange smertefulle blødninger opp til 10-11 dager hver mnd. Store blodklumper kom fossende forbi tampongene og rett i trusa. Null kontroll på det verste blødningsdagene. Det gjorde meg så deprimert og utilpass. At jeg faktisk vurdert selvmord oftere og oftere. Gikk på psyken min til slutt.Gikk til lege og fikk hjelp. Så da får jeg heller gå og spotte. Takk for svaret.

Hilsen Hermine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvorfor ikke hormonspiral eller ablasjon av livmorslimhinnen (relativt enkelt inngrep hvor bare innsiden av livmoren fjernes).

 

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg tort så skulle jeg ha tatt ablasjon. Men har sprøyteskrekk. Så det uteblir. Tørr ikke spiral heller. Redd for smerter med innsetting og ettertiden. Takk for gode råd.

Hilsen Hermine

Anonymkode: 8370d...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...