Gå til innhold

Hva er det positive i livet ditt? Hva er det negative?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Vi har alle våre positive ting i livet sikkert, og negative... hva er det som gjør at du føler glede i livet ditt? Har du noe som er negativt i livet for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Mina1 skrev:

Vi har alle våre positive ting i livet sikkert, og negative... hva er det som gjør at du føler glede i livet ditt? Har du noe som er negativt i livet for deg? 

Det positive er familien min og ikke minst barnebarnet mitt <3 

Det negative er frykten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det positive er familien min og ikke minst barnebarnet mitt <3 

Det negative er frykten. 

Det positive er barna mine, og familien min. :) 

Det negative er angsten, og kjærlighetslivet mitt når det gjelder menn. ;) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye positivt i livet mitt:

  • Samboer og familie

  • Hunden min

  • Den lille jobben jeg har som gir meg personlig utrolig mye

  • Meningsfylte hobbyer

Det negative varierer nok, men det er nok at jeg ikke har noen venner her jeg bor, ustabil epilepsi og for øyeblikket sterke smerter, men: Alle disse tingene går det på sikt å gjøre noe med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive i livet mitt er hundene mine, og at jeg får hjelp til å komme meg gjennom hverdagen.

Det negative er at jeg ikke kommer meg gjennom hverdagen uten hjelp, og at jeg har diagnoser som gjør det meste ganske innviklet og vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Trine skrev:

Det positive i livet mitt er hundene mine, og at jeg får hjelp til å komme meg gjennom hverdagen.

Det negative er at jeg ikke kommer meg gjennom hverdagen uten hjelp, og at jeg har diagnoser som gjør det meste ganske innviklet og vanskelig.

Kunne tenke meg å ha en liten hund :) . Sikkert koselig med hund. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Mina1 skrev:

Vi har alle våre positive ting i livet sikkert, og negative... hva er det som gjør at du føler glede i livet ditt? Har du noe som er negativt i livet for deg? 

Kjæresten og ungene. :) Negativt - tja, denne høsten har vært slitsom i jobbsammenheng (blir bra igjen over nyttår, men har roet seg litt nå, allikevel ikke helt bra, men det går seg til) og litt styr i leiligheten (vannlekkasje og oppussing), men det har ordnet seg heldigvis. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest positive i livet mitt er uten tvil de tre ungdommene mine! 

Ellers setter jeg stor pris på stabilitet og forutsigbarhet, både når det gjelder helse, jobb og ektefelle :)

Er veldig glad i de beste venninnene mine, foreldrene mine, søster, naturopolevelser og musikk.

Det mest negative er skurring mellom mannen og meg i perioder. Og ting ved ham som jeg av og til skulle ønske var annerledes. Men jeg er veldig glad i ham altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Mina1 skrev:

Kunne tenke meg å ha en liten hund :) . Sikkert koselig med hund. 

 

 

Ja, det er veldig koselig. Ihvertfall de gangene de ikke finner på å dra på fuglejakt på tur og blir borte i 10 min :lol: Da blir jeg litt stressa og bekymra. Det beste er nok at de får meg ut. Og siden jeg trener med dem så tvinger de meg på en måte å omgås andre folk også. Det er slitsomt, men siden det er folk med samme interesse som meg, så går det bra og er også litt hyggelig. Jeg er jo ikke sånn som klarer å sitte på kafé og skravle. Jeg prater jo bare om hunder, sier mamma. Men det er endel jobb med dem også da, de må jo ha turer hver dag, og trening, og noen ganger maser de skikkelig. Men noen raser er jo litt roligere enn andre da, jeg ville jo ha hunder jeg kunne trene med og da må de nesten ha litt mye energi. Du som løper så mye kunne jo hatt en løpehund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, påskelilje skrev:

Det mest negative er skurring mellom mannen og meg i perioder. Og ting ved ham som jeg av og til skulle ønske var annerledes. Men jeg er veldig glad i ham altså!

Det der har alltid forundret meg, og muligens imponert meg litt, hvordan folk klarer å holde sammen selv om det skurrer litt. Jeg har jo etterhvert skjønt at jeg er lite fleksibel og tilpasningsdyktig. Men alikevel så yns jeg liksom synd på folk som har kranglet eller diskutert med mannen sin og fortsatt velger å holde ut. Altså, noen uenigheter av og til kan jeg forstå. Men til slutt blir det jo så mange uenigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, Mina1 skrev:

Vi har alle våre positive ting i livet sikkert, og negative... hva er det som gjør at du føler glede i livet ditt? Har du noe som er negativt i livet for deg? 

Livet går opp og ned, men nå for tiden går det bare opp :) 

Fordi : Det går bra med alle 3  ungdommene. Alle ser ut til å trives i livene sine og ting har falt på plass for den midterste også.

Jeg trives med å ha blitt samboer med kjæresten. 

Jeg har en jobb jeg trives greit nok i og en trygg økonomi.

Jeg har god fysisk og psykisk helse. 

Jeg kommer ikke på noe som er negativt i livet mitt akkurat nå, men er fullt klar over at det fort kan snu. Jeg tar ingeting for gitt. Setter veldig pris på det jeg har :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det blir mye det samme som @påskelilje. Jobben er virkelig spennende nå. Ingen bekymringer. Forholdet til barna er veldog godt. Har også et veldig godt forhold til foreldre, søsken og venner. 

Er veldig sliten av berg- og dalbane i ekteskapet. Det var en linje av Ramsay Bolton som traff meg litt: "If you think there is a happy ending to this, you haven't been paying attention."

Men skal man egentlig høre på en oppdiktet person, som attpåtil er psykopat?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Trine skrev:

Det der har alltid forundret meg, og muligens imponert meg litt, hvordan folk klarer å holde sammen selv om det skurrer litt. Jeg har jo etterhvert skjønt at jeg er lite fleksibel og tilpasningsdyktig. Men alikevel så yns jeg liksom synd på folk som har kranglet eller diskutert med mannen sin og fortsatt velger å holde ut. Altså, noen uenigheter av og til kan jeg forstå. Men til slutt blir det jo så mange uenigheter.

Ja, du kan så si...!

Vi hadde en skikkelig gjennomgang for halvannet år siden, om vi skulle satse videre eller ikke - og fant ut at selv om det er ting som ikke er optimalt i forholdet vårt, så er det likevel så mye som binder oss sammen, og så mye med den andre som gjør at ekteskapet til tross for ulikheter og uenigheter, er givende. Vi har hatt det veldig fint etter dette, men fra tid til annen dukker grums fra fortiden opp, og noen gamle reaksjonsmønster trenger gjennom.

Det som er enda mer utfordrende nå enn for for eksempel fem år siden, er at vi nå har ungdommer som skal lære å takle kjæresteforhold på en god måte, og at vi bør være gode eksempler. Det er litt tøft å erkjenne at vi kanskje ikke er de beste forbildene de kunne hatt. Men på mange områder funker vi bra sammen - og der håper jeg vi kan viser dem gode måter å være kjærester/ektefeller på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Gargamel skrev:

Er veldig sliten av berg- og dalbane i ekteskapet. Det var en linje av Ramsay Bolton som traff meg litt: "If you think there is a happy ending to this, you haven't been paying attention."

Men skal man egentlig høre på en oppdiktet person, som attpåtil er psykopat?  :)

Hmmmm - traff meg også det der... Når en har hatt det kjempefint en lang stund, og tenker at nå går alt bra... så plutselig skjærer det seg... det stemmer nok det, at da har en ikke fulgt helt med i timene nei. Men det gjelder jo begge parter da. Begge parter har ansvar for å si i fra dersom noe går i feil retning.

Aner ikke hvem Ramsay Bolton er, og om han er frisk eller syk. Men det var vel egentlig ganske klokt sagt? Litt depressivt, men ganske jordnært? Selvsagt finnes det mennesker som er lykkelige over en lang periode, det har jeg absolutt tro på - men jeg tror også det er relativt normalt at det går opp og ned i de fleste parforhold. Men at en blir sliten av opp- og nedturer ja - det er jeg helt enig i.

Håper dere finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mina1 skrev:

Vi har alle våre positive ting i livet sikkert, og negative... hva er det som gjør at du føler glede i livet ditt? Har du noe som er negativt i livet for deg? 

Det mest positive i livet mitt er datteren min. Så er det positivt at jeg har noen venner pluss noen gode hjelpere som gjør det de kan for at jeg skal ha det så bra som mulig.

Det negative er mye for tiden. Størst fokus nå er på medisinene. Må snart parkere bilen uansett. Med en medisin til så mister jeg førerkortet, men begynner nå å bli såpass dårlig at jeg snart må parkere bilen uansett. Har idag vært i kontakt med fylkeslegen og fastlegen min har helt rett, jeg kan ikke kjøre på alle de 4 medisinene jeg gikk på. Fylkeslegen ville at jeg skulle be fastlegen om å søke dispensasjon. Så kanskje er det en mulighet. Fylkeslegen bekreftet også at det kom nye regler en gang på nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, påskelilje skrev:

Ja, du kan så si...!

Vi hadde en skikkelig gjennomgang for halvannet år siden, om vi skulle satse videre eller ikke - og fant ut at selv om det er ting som ikke er optimalt i forholdet vårt, så er det likevel så mye som binder oss sammen, og så mye med den andre som gjør at ekteskapet til tross for ulikheter og uenigheter, er givende. Vi har hatt det veldig fint etter dette, men fra tid til annen dukker grums fra fortiden opp, og noen gamle reaksjonsmønster trenger gjennom.

Det som er enda mer utfordrende nå enn for for eksempel fem år siden, er at vi nå har ungdommer som skal lære å takle kjæresteforhold på en god måte, og at vi bør være gode eksempler. Det er litt tøft å erkjenne at vi kanskje ikke er de beste forbildene de kunne hatt. Men på mange områder funker vi bra sammen - og der håper jeg vi kan viser dem gode måter å være kjærester/ektefeller på.

 

Et av problemene mine er kanskje at jeg ikke klarer å legge ting bak meg. har det først gått dårlig, så klarer jeg liksom ikke snu det. Men jeg har jo forstått nå, hvorfor forhold ikke fungerer for meg. Det er flere årsaker. Og egentlig gjør det ingenting for jeg har det bedre alene. Men mennesket er jo skapt for å leve i flokk, så at det er normalt å ønske å kjempe litt for å få forhold/familie til å fungere, er kanskje ikke så rart. Det er kanskje et instinkt som mange har.

Jeg tror ikke de foreldrene som går igjennom livet uten uenigheter og noen krangler, er de beste forbildene for barna. Det er jo naturlig at det dukker opp uenigheter, og det er vel bra at ungdommen ser at man kan holde sammen selv om ikke alt er perfekt hele tiden. Jeg syns det virker som dere er naturlige og gode forbilder for barna deres,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
19 timer siden, Trine skrev:

Det der har alltid forundret meg, og muligens imponert meg litt, hvordan folk klarer å holde sammen selv om det skurrer litt. Jeg har jo etterhvert skjønt at jeg er lite fleksibel og tilpasningsdyktig. Men alikevel så yns jeg liksom synd på folk som har kranglet eller diskutert med mannen sin og fortsatt velger å holde ut. Altså, noen uenigheter av og til kan jeg forstå. Men til slutt blir det jo så mange uenigheter.

Det er mange grunner, men det er i utgangspunktet et behagelig liv å være to. Man dele på oppgavene, har bedre økonomi, selskap, felles barn å følge opp, sex, nærhet vennskap. Noen man kan ha i armkroken i helgene. Det er i alle fall sånn man håper det skal være. Det kan virke absurd å gå fra noe sånt og ut i det ukjente. Det sitter nok langt inne for de fleste.

På den annen side: Hvis det først surner er det en konflikt man aldri får pause fra. Et energisluk de luxe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Et energisluk de luxe." Veldig godt sagt!

Jeg er så stresset og sur og lei av alt. Har bare lyst til å si opp jobb, selge bolig og dra ut på en ubestemmelig reise... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Det er mange grunner, men det er i utgangspunktet et behagelig liv å være to. Man dele på oppgavene, har bedre økonomi, selskap, felles barn å følge opp, sex, nærhet vennskap. Noen man kan ha i armkroken i helgene. Det er i alle fall sånn man håper det skal være. Det kan virke absurd å gå fra noe sånt og ut i det ukjente. Det sitter nok langt inne for de fleste.

På den annen side: Hvis det først surner er det en konflikt man aldri får pause fra. Et energisluk de luxe. 

Sikkert derfor jeg ikke skjønner det da. Syns ikke det er så behagelig å være to. Dele på oppgaver og bedre økonomi er jo fordeler. Men jeg er så sær på hvordan jeg skal ha ting, at jeg bare blir stressa når noen kommer og fyller opp med ting jeg ikke vil ha. Selskap trenger jeg jo veldig lite av, barn har jeg aldri hatt lyst på, ikke sex og nærhet heller. Og vennskap har jeg jo. Men hadde vært kjekt med noen som kunne ordne det jeg ikke klarer selv. Men når man har levd sammen med noen i mange år så har det vel blitt en vane og at det er skummelt å gå ut i det ukjente, det forstår jeg. Jeg takler konflikter veldig dårlig så for meg er det et energisluk jeg ikke klarer leve med.

Var forresten ikke meningen å skrive "folk som har kranglet eller diskutert med mannen sin". Det gjelder jo selvfølgelig begge veier. Men jeg kom ikke på hvilket ord jeg skulle bruke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, cilie skrev:

"Et energisluk de luxe." Veldig godt sagt!

Jeg er så stresset og sur og lei av alt. Har bare lyst til å si opp jobb, selge bolig og dra ut på en ubestemmelig reise... 

Det har du vært i veldig mange år nå, kjære deg. 

På tide å rydde opp i livet. Søke jobber og ikke si opp før du har en ny jobb.

Kjæresten din bør du nå innse at du aldri blir lykkelig sammen med :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...