Gå til innhold

Skikkelig redd... en fyr ringte ned døren min


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg er livredd i kveld når en fyr jeg ikke kjenner godt ringer ned min dør.... Tør ikke lukke opp . Er en jeg datet for mange år tilbake .... Jeg kjenner han ikke. Og nå skriver han at han er nedfor og at han har hatt selvmordstanker og må prate med meg... gufs . Jeg skrev på sms tilbake at vi kan chattes litt om det. Men jeg får frysninger siden han ringte på. Hvordan ville dere handlet i en slik situasjon ? Jeg tør ikke å lukke opp. Og later som om jeg ikke er hjemme. Fysj så ekkelt. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
5 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg er livredd i kveld når en fyr jeg ikke kjenner godt ringer ned min dør.... Tør ikke lukke opp . Er en jeg datet for mange år tilbake .... Jeg kjenner han ikke. Og nå skriver han at han er nedfor og at han har hatt selvmordstanker og må prate med meg... gufs . Jeg skrev på sms tilbake at vi kan chattes litt om det. Men jeg får frysninger siden han ringte på. Hvordan ville dere handlet i en slik situasjon ? Jeg tør ikke å lukke opp. Og later som om jeg ikke er hjemme. Fysj så ekkelt. 

Du håndterte det bra, synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gargamel skrev:

Du håndterte det bra, synes jeg. 

Takk. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skulle gjøre det men jeg kan ikke lukke opp for en mann som er i et sånnt dårlig humør. Han er veldig trist skriver han. Og klager over ensomheten og hvor vondt han har det. Men jeg tør ikke lukke opp når en jeg ikke kjenner er ustabil i humøret. Så ja jeg skriver heller noen ord til han og spør litt mer i hva det går i. Huff... . Jeg har slukket alle lys i leiligheten og later som om jeg ikke er hjemme. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Gargamel skrev:

Du håndterte det bra, synes jeg. 

Det roet seg nå. Jeg vet ikke om han har gått eller ikke, men det ble stille etter at jeg skrev at jeg skulle skrive litt med han om det på chat. Huff, er ikke lett når folk har det vondt. Men samtidig så tør jeg ikke involvere meg med å lukke opp dører.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Høres skummelt ut .Husker en gang for mange år siden at det ringte på vellingen på hybelen min og en utenlands mann påstod at jeg hadde bestilt taxi. Noe jeg ikke hadde gjort. Dialogen ble etterhvert opphetet og han hylte til slutt før jeg slang på røret"Du betale.Du betale". Til slutt sluttet han å ringe på hos meg men jeg ble kjemperedd. 

Hva du forteller om ville jeg pratet med politiet om. Politiet er nøye utvalgte mennesker og vil sikkert kunne gi råd og veiledning om hvordan best forholde seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du håndterte det bra, men oppfordrer igjen til å kvalitetssikre disse mennene dine bedre. Synes du roter deg bort i ufattelig mye rart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med ISW, du har rotet deg borti mange raringer, og trenger ikke mer kaos i livet ditt nå. 

Jeg vil oppfordre deg til å be han ta kontakt med helsepersonell eller en krisetelefon. Jeg tror ikke det er bra for deg å involvere deg med ustabile personer på chat eller i RL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, BamseLiten skrev:

Jeg hadde gjort det samme Mina. 

Jepp. Han skriver fortsatt om at vi må prate sammen en kveld. Men nei det kan jeg ikke. Jeg kan kun prate med han på chat om  det er noe han vil prate om. Han har problemer og er syk. Han skriver at han går til behandling og på medisiner for sterke depresjoner osv. Jeg kan ikke innnvolvere meg annet enn å skrive noen fine ord. 

Jeg tror at han kommer tilbake å vil ha kontakt med meg fordi han har nettopp hatt en kjæreste som har dumpet han. Jeg datet han for flere år tilbake og måtte kutte det ut fordi jeg følte at vi passet ikke sammen. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kayia skrev:

Enig med ISW, du har rotet deg borti mange raringer, og trenger ikke mer kaos i livet ditt nå. 

Jeg vil oppfordre deg til å be han ta kontakt med helsepersonell eller en krisetelefon. Jeg tror ikke det er bra for deg å involvere deg med ustabile personer på chat eller i RL. 

Jeg har rotet meg borti for mange rare typer. Og jeg har nok med å komme meg ovenpå etter det selv. Så jeg kan ikke annet enn å skrive noen fine ord. Og be han søke hjelp om det er noe som er vanskelig for han.

Jeg har nok med meg selv etter alt jeg har vært igjennom. Har nok med å reise meg igjen selv. Det som er ekkelt et når de kommer på døren eller forsøker å oppsøke meg ute. Det er ubehagelig. 

Jeg tror det er en del av de single i 40 års alderen som har problemer med seg.  Ser sånn ut. Iallefall via nettdating. En del av dem er det nok en årsak på om hvorfor de er single. Ser slik ut. De har gjerne psykiske problemer som ikke helt passer inn på det markedet. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Maggie55 skrev:

Alle er ikke like voksne nei.

Jeg har fått erfart litt av hvert. Det er nok ikke rart at jeg har mistet lysten på å finne meg en mann igjen. Tenker at jeg blir vel alene helt til jeg dør. Og jeg føler meg ung ennå. Er ikke mer enn 40 år. Men allikevel. .. Jeg har blitt lei pga erfaringene mine. 

Jeg burde som en rådet meg til her inne: hatt innstallert kikull i døren. Kan jo ikke lukke opp lenger uten at jeg får melding på telefon om hvem det er... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Jeg har også erfart litt da jeg var i din aldersgruppe( og alt fra tidlig barndom(er nå over 60 år)og tror også jeg vil drive med andre ting i min fremtid enn sjekkemarkedet.

Sjekkemarkedet kan være veldig farlig er min erfaring. Man kan aldri bli forsiktig nok. Spesielt nå når sladder bare dyrkes frem gjennom media. Sikkert lett å bli psykisk syk.

Har også erfart at det å bare satse alt på studie og yrkesliv kanskje heller ikke gir de store resultater.

Egen tid er også veldig dyrebar har jeg også erfart. Samtidig kan man lett bli så " skadet" at når man først får egen tid eller har kjempet seg til egen tid har man ikke ork eller livslyst fordi der er for mange sorger og bekymringer å bære. 

Samtidig har man ikke godt av å tenke bare på seg selv i livet tror jeg. Men hvem er det egentlig som har så enormt å " tilby" andre mennesker eller barn for den slags skyld av stor og tilstrekkelig nok kvalitet? Og hvem bestemmer hva som er bra nok?

Når det gjelder relasjoner mellom mennesker helt generelt tror jeg det er som i så mye at alt krever ofte masse tid og ressurser.

Sjøl tror jeg veldig mye på flaks og uflaks i livet og  litt skjebne og ikke så mye på moral.

Han samfunnsmedisinprofessoren som nylig falt fra, var inne på mye klokt og bra synes jeg. Være mere glad for hva man har i livet.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg har rotet meg borti for mange rare typer. Og jeg har nok med å komme meg ovenpå etter det selv. Så jeg kan ikke annet enn å skrive noen fine ord. Og be han søke hjelp om det er noe som er vanskelig for han.

Jeg har nok med meg selv etter alt jeg har vært igjennom. Har nok med å reise meg igjen selv. Det som er ekkelt et når de kommer på døren eller forsøker å oppsøke meg ute. Det er ubehagelig. 

Jeg tror det er en del av de single i 40 års alderen som har problemer med seg.  Ser sånn ut. Iallefall via nettdating. En del av dem er det nok en årsak på om hvorfor de er single. Ser slik ut. De har gjerne psykiske problemer som ikke helt passer inn på det markedet. 

Jeg tror nok at hvis du finner en singel og barnløs mann i 40-årene er det (som regel) en grunn til det. Det kan være mange grunner, men de fleste har til felles at man ikke burde involvere seg med dem. Beklager om jeg fornærmer noen og det finnes selvsagt unntak, men som en generell regel er det nok ofte slik.

Du må slutte å skulle "redde" alt mulig oppsop du finner på nett, og du må slutte å ha så lave krav at du definerer det som at om de vil ha deg (en stund) så er det bra nok. 

Det er bedre å vente fem år og finne en bra mann, enn å ta til takke med oppsop og bli såret etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror nok at hvis du finner en singel og barnløs mann i 40-årene er det (som regel) en grunn til det. Det kan være mange grunner, men de fleste har til felles at man ikke burde involvere seg med dem. Beklager om jeg fornærmer noen og det finnes selvsagt unntak, men som en generell regel er det nok ofte slik.

Du må slutte å skulle "redde" alt mulig oppsop du finner på nett, og du må slutte å ha så lave krav at du definerer det som at om de vil ha deg (en stund) så er det bra nok. 

Det er bedre å vente fem år og finne en bra mann, enn å ta til takke med oppsop og bli såret etterpå.

Du, og Mina 1, fornærmer ikke meg ihvertfall. Jeg synes dere er litt komiske. At det som regel er en grunn til at barnløse menn i 40-årene er single og Mina1 sitt syn på saken: de med psykiske problemer passer ikke helt inn i markedet. Og hun har jo t.o.m. psykiske problemer selv! 

Det kan være en rekke årsaker til at menn og kvinner i 40-årene er barnløse. Man venter jo lenger og lenger med å få barn bl.a. Og haugevis av andre grunner. Hvis jeg traff en mann i denne alderen uten barn så ville ikke min første tanke være at det muligens skulle være noe galt med ham.

Jeg har jo ett barn da, men har aldri vært gift og samboer i kun noen måneder med barnefaren. Det er jo mystisk? Og i tillegg sinnsyk! Jaja, kan jo bare gi opp da! Jeg får finne meg en barnløs og psykisk syk dude. Eget nettforum finnes ikke, får spørre psykiateren om han kan hjelpe meg å opprette et :lol::lol: (drømmende :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ColaZero skrev:

Du, og Mina 1, fornærmer ikke meg ihvertfall. Jeg synes dere er litt komiske. At det som regel er en grunn til at barnløse menn i 40-årene er single og Mina1 sitt syn på saken: de med psykiske problemer passer ikke helt inn i markedet. Og hun har jo t.o.m. psykiske problemer selv! 

Det kan være en rekke årsaker til at menn og kvinner i 40-årene er barnløse. Man venter jo lenger og lenger med å få barn bl.a. Og haugevis av andre grunner. Hvis jeg traff en mann i denne alderen uten barn så ville ikke min første tanke være at det muligens skulle være noe galt med ham.

Jeg har jo ett barn da, men har aldri vært gift og samboer i kun noen måneder med barnefaren. Det er jo mystisk? Og i tillegg sinnsyk! Jaja, kan jo bare gi opp da! Jeg får finne meg en barnløs og psykisk syk dude. Eget nettforum finnes ikke, får spørre psykiateren om han kan hjelpe meg å opprette et :lol::lol: (drømmende :wub: )

Jeg skrev ikke det. Jeg skrev at hvis en mann i 40-årene er singel og barnløs, er det som regel en grunn til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg skrev ikke det. Jeg skrev at hvis en mann i 40-årene er singel og barnløs, er det som regel en grunn til det. 

Ja? Og det var akkurat det jeg også skrev? Hva har jeg tolket feil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg har ikke akkurat inntrykk av at @Mina1har lave krav. Tvert om fikk jeg inntrykk av at lista ligger veldig høyt, særlig mhp utseende. Hun er heller ikke akkurat løs på tråden. Hun har hatt 10-11 dater og forkastet de fleste.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg har rotet meg borti for mange rare typer. Og jeg har nok med å komme meg ovenpå etter det selv. Så jeg kan ikke annet enn å skrive noen fine ord. Og be han søke hjelp om det er noe som er vanskelig for han.

Jeg har nok med meg selv etter alt jeg har vært igjennom. Har nok med å reise meg igjen selv. Det som er ekkelt et når de kommer på døren eller forsøker å oppsøke meg ute. Det er ubehagelig. 

Jeg tror det er en del av de single i 40 års alderen som har problemer med seg.  Ser sånn ut. Iallefall via nettdating. En del av dem er det nok en årsak på om hvorfor de er single. Ser slik ut. De har gjerne psykiske problemer som ikke helt passer inn på det markedet. 

Jeg må bare kommentere jeg altså ;) Du mener at enkelte menn i 40 års alderen gjerne har problemer fordi de gjerne har psykiske problemer som ikke helt passer inn nettdatings markedet. Du er jo selv i 40 årene, single og har psykiske problemer? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...