Gå til innhold

Skikkelig redd... en fyr ringte ned døren min


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Dette er bare et velmenende råd: Om du skriver så detaljert om andre mennesker på nettet at de kan gjenkjenne ham ved å ha lest innlegg av ham på et anet forum, ville jeg nok voktet mine ord litt mer. Riktignok er han svensk og kanskje da mer gjenkjennelig av den grunn, men hadde du likt om han utbroderte deres forhold og hvilken "helvetes kjerring du var" på et åpent forum? - det er antakeligvis hans versjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Mina1 skrev:

Ja da får vi si det sånn :

Konklusjon: Han kuttet brått og ba meg dra til helv... og kallte meg patettisk, og skrev at han aldri ville prate med meg for resten av livet etter en lang sexøkt pga at jeg var for intens. ... Da er det gjerne det som er årsaken mens mannen er perfekt. Men jeg tapte noe perfekt fordi jeg var for intens. Alt var min feil.

Kanskje oppførselen hans var helt grei da.... .

Jeg kjenner historien fra din side, og kun det. Jeg har derfor null grunnlag til å si hva årsaken til hans handlinger er, om det kan være forståelig - fra hans side - at han gjorde det sånn, og jeg syns ikke det er relevant heller. 

Saken er at han gjorde det sånn for TO ÅR siden, og du må slutte å gnage og gnage og GNAGE om dette nå. Måten du gnager på virker patologisk slik jeg ser det, og som andre har sagt tror jeg du burde oppsøke en psykolog for å jobbe både med forholdet ditt til menn og forholdet til deg selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
22 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg vet. Jeg skal ikke skrive mer om det. Jeg holder bare liv i selvklandringen min. Ja, jeg klandrer meg selv for at han gikk på den måten. Jeg vet jo at hvis jeg hadde tatt det roligere så hadde jeg sikkert fått være en av de 5-6 norske venninnene hans på facebook. Men hadde jeg holdt ut? nei hehe. Jeg vil være en nummer 1 dame for en mann. 

Men dere fikk et bevis på at denne mannen opptrer spesiellt. Var en som sa i en tråd her at han hadde sett innleggene til fyren, så jeg trøster meg med at andre også reagerer på de. Og at alt er ikke min feil. Han kunne si og skrive mye rart han og. Noe som gjorde meg skikkelig usikker i kontakten også. 

Selv om jeg er lei meg for dette så tvinger jeg meg selv til å ikke surfe han opp lenger for å finne ut om jeg hadde rett. Jeg har så lyst å ha rett av min vurdering. Det er vel litt det som er problemet mitt også i ettertid... Altså rett i at han lå alt over på meg og at han ikke var ærlig. 

Men jeg skal slutte å mase i tråder her inne. Jeg skal forsøke å forbedre meg med å ikke virke intens med pratingen min. Men det er ikke noe vondt i meg i det hele tatt. Men nå skrev jeg mye om dette fordi denne situasjonen ble et tankesurr uten like for meg.  

Jeg synes også at dere er hyggelige brukere og ikke meningen i å være virke sur når noen sier : at jeg virker intens. Men lett å bli litt "hårsår" i den situasjonen jeg er i. Beklager det :) 

Du trenger ikke å forklare mer nå. Du sa i går også at du skulle legge det dødt, men fortsetter med alle detaljer i dag. 

Det er lenge siden bruddet. Gi f... i han, rett blikket forover og slutt med dette nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Konklusjon: Han kuttet brått og ba meg dra til helv... og kalte meg patettisk, og skrev at han aldri ville prate med meg for resten av livet etter en lang sexøkt pga at jeg var for intens. ... Da er det gjerne det som er årsaken mens mannen er perfekt. Men jeg tapte noe perfekt fordi jeg var for intens. Alt var min feil.

Kanskje oppførselen hans var helt grei da....

Nå foretar du en litt barnslig generalisering. 

Det er ingen her som har skrevet at du må ha vært for intens og han var perfekt "fordi sånn er det gjerne i slike situasjoner".  Det er noen som har foreslått at han kanskje syntes du var for intens. 

De forslagene tror jeg kommer fordi:

1) Mye tyder på at dette var en kar som var interessert i sex, og da skal det ikke mye småprat til for å virke "for intens" (drømmedama trenger ikke å si no', som det står i sangen)

2) Du er av så opptatt av å få svar på hvorfor, at folk begynner å gi deg forslag, selv om vi ikke kan vite noe - jeg tror ikke man skal bruke vanlige årsak / virkning-modeller på den fyren

3) Du har kvernet om denne saken så lenge nå at ord som "intens" og "masete" begynner å bli naturlige å bruke i akkurat denne sammenhengen (slik f.eks. Kayia gjorde på forrige side) - og siden ikke alle her kjenner "resten av deg", kan man misforstå og tro at denne intensiteten er personligheten din, ikke bare noe som kommer fram når du kretser rundt dette bruddet.      

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laban skrev:

Nå foretar du en litt barnslig generalisering. 

Det er ingen her som har skrevet at du må ha vært for intens og han var perfekt "fordi sånn er det gjerne i slike situasjoner".  Det er noen som har foreslått at han kanskje syntes du var for intens. 

De forslagene tror jeg kommer fordi:

1) Mye tyder på at dette var en kar som var interessert i sex, og da skal det ikke mye småprat til for å virke "for intens" (drømmedama trenger ikke å si no', som det står i sangen)

2) Du er av så opptatt av å få svar på hvorfor, at folk begynner å gi deg forslag, selv om vi ikke kan vite noe - jeg tror ikke man skal bruke vanlige årsak / virkning-modeller på den fyren

3) Du har kvernet om denne saken så lenge nå at ord som "intens" og "masete" begynner å bli naturlige å bruke i akkurat denne sammenhengen (slik f.eks. Kayia gjorde på forrige side) - og siden ikke alle her kjenner "resten av deg", kan man misforstå og tro at denne intensiteten er personligheten din, ikke bare noe som kommer fram når du kretser rundt dette bruddet.      

Ja sorry... jeg kverner veldig rundt bruddet og skyldsspørsmålet, og faktisk jeg får tåle å få kritikk. Jeg må tåle det.

1. Jeg er enig i den. Jeg trodde selv egentlig hele tiden at han kun var interessert i sex med meg. Jeg følte det på meg. Jeg vet ikke om jeg har rett eller ikke. Når jeg tenker på det: selv om jeg er en pratsom type så fikk jeg ikke pratet så mye med han for vi tilbrakte som oftest tiden sammen på kino, eller så hadde vi sex. Jeg følte aldri at jeg var fin nok... kun i starten følte jeg meg fin nok for han, men jeg følte at han ikke var fornøyd med mitt ytre tilslutt... men mulig at det ikke har med det å gjøre... 

2. Det er umulig å finne et svar på akkurat dette her... Det er sant som du sier.  Jeg må innrette meg med å leve med at han ville ha en sånn type slutt, selv om jeg faktisk fortsatt kunne ønske at han kunne formidlet en beskjed til meg om at han ikke ville ha en slik type slutt, og at vi heller kan ønske hveandre godt slik at jeg slapp å føle på dette. Han bor ganske nært meg og. 

3. Jeg forstår. Jeg kverner så lenge at det er naturlig at dere tenker at jeg er masete og at dette kan henge sammen med min personlighet. Men saken er at andre sier at de ikke oppfatter meg negativt. Og han traff meg frivillig ganske lenge, og derfor trodde jeg at han likte meg..

 

 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Du trenger ikke å forklare mer nå. Du sa i går også at du skulle legge det dødt, men fortsetter med alle detaljer i dag. 

Det er lenge siden bruddet. Gi f... i han, rett blikket forover og slutt med dette nå. 

Jeg vet at det er lenge siden bruddet nå, men det eneste jeg har sittet å håpet på er at han engang kunne si til meg at han ville ikke ha en fiendtlig slutt og thats it. Men det vil han ikke, for jeg har forsøkt å prate med han om det : sist gang for 5 måneder siden. Men jeg må lære meg å gi faen..Altså problemet er jo at jeg håper at han brydde seg såpass om mitt vel at han en gang vil si: at han ikke ville ha den type slutt. Og ønske meg bedre lykkeønsknnger videre. Men det kan aldri skje forstår jeg. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Caprioli skrev:

Mina, du skulle legge dette dødt nå...

Jeg klarer ikke å slutte å tenke på det, men skal ikke skrive mer om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Caprioli skrev:

Les labanmetoden en gang til!

Fyll hodet ditt med netflixmaraton, candy crush, strikking, hva som helst...

Ja huff.. du ser hvordan jeg går i sirkel. Mulig jeg er verdens eneste person som har gått i denne sirkelen av tanker før. Helt håpløs er jeg...... Men det hjelper ikke at noen sier : glem det.. og legg det bak deg...  tankene spinner og spinner og jeg surrer gjennom det samme hele tiden. Jeg får håpe at jeg ikke er helt unik i hodet mitt... Kanskje fins det andre som har gått i ring de også.... 

Jeg får ta meg en løpetur... og forsøke å fylle opp tiden med noe som terapi. Takk for tipset... :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Caprioli skrev:

Du er ikke den eneste, så håpløs er du ikke. Men, løsningen er uansett å få det på avstand :)

Takk for den. Jeg ser jo at det fins folk som det går ille verre med enn meg. Jeg lever i det minste. Jeg er forferdelig lei meg for det, og det er rart å tenke på hvor lang tid man kan bruke på det. Men jeg håpet jo egentlig at han var min livs kjærlighet, og da ble det sårt når man forstår at her ramlet man på tryne på denne måten.  Jeg følte bånd, og jeg var fryktelig glad i han selv usikkerheten. 

Jeg gjør iallefall sikkert en bra ting nå og det er : å la vær å søke han opp. Før søkte jeg han opp minst to ganger for dagen for å lete etter mulige svar på hvorfor det ble sånn. Nå kutter jeg det, og lar heller alt stå ubesvart. Jeg kunne ønske at han kom tilbake for å skvære opp, men jeg innser at han tydeligvis ikke vil det, og da er desverre den eneste løsningen som du sier å få alt på avstand. Ikke annet valg. Jeg hadde det lettere med de to andre forholdene  jeg har vært i da de ble avsluttet. De ville ikke ha konfliktfull slutt, og det var godt (har kun hatt to andre forhold) .  En av de gjorde det slutt men han ga meg klemmer og viste omtanke i bruddet. Helt motsatt. Jeg skal iallefall fortsette som jeg har gjort etter bruddet, og det er å lytte til magefølelsen, og trekke meg unna menn som ikke virker til å være ordentlig interessert. :) . 

Vi gjør alle feil i livet. Jeg kan kanskje virke intens når jeg blir stresset. Jeg har nok feil jeg og. Men jeg var nok ikke hele feilen, og hele årsaken alene for at det endte slik. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel matte. Han var en drittsekk. Han forlot deg. Ikke noe du kunne gjort med det.

Ikke la drittsekken stjele mer tid fra deg. Nå er det 100% @laban som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Caprioli skrev:

Enkel matte. Han var en drittsekk. Han forlot deg. Ikke noe du kunne gjort med det.

Ikke la drittsekken stjele mer tid fra deg. Nå er det 100% @laban som gjelder.

Jeg håpet på å få pratet ut med han på mail eller chat bare. Han ville bare legge all skyld på meg , sa han ville ha meg i fengsel, og forsvinne. Men eneste han ville var å få meg anmeldt og dømt sa han for de meldingene jeg sendte etter at han ignorerte meg. Politiet på sin side vil ikke dømme meg for noe som helst. De sa at de hadde fått en rekke anmeldelser fra han, men de har sagt klart fra til han at de tar dem ikke for de mener at han er del i dette selv slik som de har sett han holde på, sa de. De sa at de hadde full forståelse på min side av situasjonen, og at den måtte være tøff og vanskelig. 

Takk for støtten. Og jeg vet at jeg taklet dårlig ignoreringen... Mulig fordi jeg ble mobbet og utstøtt fra jeg var 8 år... og store deler av barndommen på skolen. Dermed ligger det nok en sårbarhet i meg. Det er jo ingen ukjent sak at dersom man har opplevd ignorering som barn så kan man ta en slik ignorering veldig tungt. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg surfer han ikke opp. Jeg må klare meg alene, og håper på at jeg klarer å koble tankene om dette ut etterhvert. Jeg mener at jeg er et bra menneske som jeg er. Vet jeg gjør mine feil i livet som alle andre, men jeg kan forbedre de. Skulle ønske at han kunne plutselig si: ja jeg vil avslutte verdig med deg.. men det kommer aldri til å skje. Jeg får bare forsøke å gjøre mitt beste og ikke gå rundt å snu meg tilbake hele tiden. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...