Gå til innhold

Stesolid/vival


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Er det virkelig det samme? Bestilte 5 mg vival men fikk 2 mg vival, taes ved behod 1-2 piller. Og jeg som er vant til 10 mg, nå blir det jo 4 mg? Det syns jeg var noe tull! Og på apoteket hadde de ikke vival, fikke stesolid. Noen som har erfaring med stesolid, og er det likt som vival? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det virkelig det samme? Bestilte 5 mg vival men fikk 2 mg vival,

Har apotektet gjort en feil, eller har legen endret resepten?

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

taes ved behod 1-2 piller. Og jeg som er vant til 10 mg, nå blir det jo 4 mg? Det syns jeg var noe tull! Og på apoteket hadde de ikke vival, fikke stesolid. Noen som har erfaring med stesolid, og er det likt som vival? 

Samme virkestoff ja.

Anonymkode: 30752...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har apotektet gjort en feil, eller har legen endret resepten?

Samme virkestoff ja.

Anonymkode: 30752...b90

Ok. Legen har endret resepten :( Forstår ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Sikkert fordi han syns du tar for mye vival.

Men med bare 2 mg blir de ihvertfall fort oppbrukt, kunne nå fått 5 mg. Og nå skal jeg ta 4 mg? Jeg som er vant til 10 mg. Vil han at jeg skal trappe ned da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men med bare 2 mg blir de ihvertfall fort oppbrukt, kunne nå fått 5 mg. Og nå skal jeg ta 4 mg? Jeg som er vant til 10 mg. Vil han at jeg skal trappe ned da eller?

Ja, om det står 1-2 tabletter ved behov og ikke noen maksgrense pr. dag, blir det jo fortere tomt. Jeg vil tro at han mener du skal trappe ned, men det er det vel egentlig bare han som kan svare på. Du kan jo ringe og høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Trine skrev:

Ja, om det står 1-2 tabletter ved behov og ikke noen maksgrense pr. dag, blir det jo fortere tomt. Jeg vil tro at han mener du skal trappe ned, men det er det vel egentlig bare han som kan svare på. Du kan jo ringe og høre.

Ringer ikke til han nei, men må snart til han uansett. Skal bestille time i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Legen har endret resepten :( Forstår ikke det. 

Han mener nok du tar for mye.

Anonymkode: 30752...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han mener nok du tar for mye.

Anonymkode: 30752...b90

Ok. Det er jo bare dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ringer ikke til han nei, men må snart til han uansett. Skal bestille time i morgen. 

Hvorfor kan du ikke ringe til han? Om det har blitt endringer i medisinene uten at han har snakket med deg, må det vel være helt griet å ringe og spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det er jo bare dumt. 

Hvorfor er det dumt at han passer på så du ikke tar for mye av en medisin som er vanedannende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Hvorfor kan du ikke ringe til han? Om det har blitt endringer i medisinene uten at han har snakket med deg, må det vel være helt griet å ringe og spørre?

Syns han burde ringt meg når han gjør endringer og forklart hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trine skrev:

Hvorfor er det dumt at han passer på så du ikke tar for mye av en medisin som er vanedannende?

Det er mitt liv, bryr meg ikke om jeg blir avhengig så lenge jeg får det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Syns han burde ringt meg når han gjør endringer og forklart hvorfor. 

Joda, det kan jeg forsåvidt være enig i, men for alt vi vet så har han bare skrevet feil.

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det er mitt liv, bryr meg ikke om jeg blir avhengig så lenge jeg får det. 

Ja, det er ditt liv, men det er legen sitt ansvar hva han skriver ut til deg. Og det er hans ansvar å ikke skrive ut så mye at du kan bli avhengig. Jeg syns det virker som du har en seriøs lege, som ikke bare skriver ut så mye du vil, men som faktisk tar litt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Joda, det kan jeg forsåvidt være enig i, men for alt vi vet så har han bare skrevet feil.

Ja, det er ditt liv, men det er legen sitt ansvar hva han skriver ut til deg. Og det er hans ansvar å ikke skrive ut så mye at du kan bli avhengig. Jeg syns det virker som du har en seriøs lege, som ikke bare skriver ut så mye du vil, men som faktisk tar litt ansvar.

Ja han skrev jo t 2 mg en gang før, så var det 5 mg igjen. Mulig det er en feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsket ikke du å klare deg uten medisiner? 

Anonymkode: c0ae7...d6b

Jo men kan jo ikke slutte med alle tre samtidig, må ta en om gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Men med bare 2 mg blir de ihvertfall fort oppbrukt, kunne nå fått 5 mg. Og nå skal jeg ta 4 mg? Jeg som er vant til 10 mg. Vil han at jeg skal trappe ned da eller?

Poenget er at du ikke skal ta mer enn 4 mg.. 

Han har enten gjort en feil eller ønsket at du skal trappe ned. Spør han.

Stesolid er samme virkestoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Poenget er at du ikke skal ta mer enn 4 mg.. 

Han har enten gjort en feil eller ønsket at du skal trappe ned. Spør han.

Stesolid er samme virkestoff.

Ja jeg skal spør han. Han er ikke en hysterisk type så sikkert gjort feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...