Gå til innhold

Stesolid/vival


stjernestøv

Anbefalte innlegg

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Det er mitt liv, bryr meg ikke om jeg blir avhengig så lenge jeg får det. 

Du vil nok bry deg når effekten taper seg. Det er det som skjer når du tar for mye. Ergo må du stadig ta mer for å få den effekten du ønsker, om du da ikke har en lege som passer på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Xtra skrev:

Du vil nok bry deg når effekten taper seg. Det er det som skjer når du tar for mye. Ergo må du stadig ta mer for å få den effekten du ønsker, om du da ikke har en lege som passer på.

 

Ok. Men jeg tar ikke for mye, men nok om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Andreaswell skrev:

Stesolid virket svært dårlig på meg kontra Vival. 

Vi diskuterte akkurat dette med Stesolid kontra Vival her for en stund siden. Min fastlege sa at Stesolid ikke virker like fort som Vival og at Stesolid i tillegg har kortere halveringstid. Så jeg har trodd det i alle år.

Noen her sa at jeg tok feil så leste i Felleskatalogen og de er nøyaktig like. Både når det gjelder tid før maks konsentrasjon og halveringstid. Så rart at du merket forskjell. Hvis Felleskatalogen er korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ColaZero skrev:

Vi diskuterte akkurat dette med Stesolid kontra Vival her for en stund siden. Min fastlege sa at Stesolid ikke virker like fort som Vival og at Stesolid i tillegg har kortere halveringstid. Så jeg har trodd det i alle år.

Noen her sa at jeg tok feil så leste i Felleskatalogen og de er nøyaktig like. Både når det gjelder tid før maks konsentrasjon og halveringstid. Så rart at du merket forskjell. Hvis Felleskatalogen er korrekt.

Det kan være at de har ulike hjelpestoffer som gjør at noen personer ikke tar opp den ene medisinen like godt som den andre, selv om de er identiske på virkestoffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Andreaswell skrev:

Stesolid virket svært dårlig på meg kontra Vival. 

Ok. Da er det ikke det samme da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Da er det ikke det samme da. 

Det er samme virkestoff.

Anonymkode: 30752...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er samme virkestoff.

Anonymkode: 30752...b90

Er vel som med seroquel og kopipreparatet? De virker forskjellig på meg, og av den grunn blir jeg kalt paranoid? Nei, jeg er ikke det, de virker forskjellig på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ColaZero skrev:

Vi diskuterte akkurat dette med Stesolid kontra Vival her for en stund siden. Min fastlege sa at Stesolid ikke virker like fort som Vival og at Stesolid i tillegg har kortere halveringstid. Så jeg har trodd det i alle år.

Noen her sa at jeg tok feil så leste i Felleskatalogen og de er nøyaktig like. Både når det gjelder tid før maks konsentrasjon og halveringstid. Så rart at du merket forskjell. Hvis Felleskatalogen er korrekt.

Alle medisiner, uansett virker forskjellig på alle. Samme som når apoteket har sånn generisk bytte eller hva det heter. Mange av de skal være tilsvarende, men jeg tåler ofte ikke de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Andreaswell skrev:

Alle medisiner, uansett virker forskjellig på alle. Samme som når apoteket har sånn generisk bytte eller hva det heter. Mange av de skal være tilsvarende, men jeg tåler ofte ikke de heller.

Samme som med meg det, men de sier det er det samme. Tull og tøys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Trine skrev:

Det kan være at de har ulike hjelpestoffer som gjør at noen personer ikke tar opp den ene medisinen like godt som den andre, selv om de er identiske på virkestoffet.

 

Jeg sjekket virkestoffet for Vival, Valium og Stesolid sist diskusjonen var oppe, og det er identisk på alle tre. Hjelpestoffet laktosemonohydrat er også i alle tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Eva Sofie skrev:

 

Jeg sjekket virkestoffet for Vival, Valium og Stesolid sist diskusjonen var oppe, og det er identisk på alle tre. Hjelpestoffet laktosemonohydrat er også i alle tre.

Det som står i felleskatalogen er " Diazepam 2 mg, resp. 5 mg, laktosemonohydrat, hjelpestoffer. " Altså, slik jeg tolker det ihvertfall, så er ikke alle hjelpestoffene spesifisert. Medisinene innehloder flere hjelpestoffer enn laktosemonohydrat. Ellers ville det jo stått "hjelpestoffet lakstosemonohydrat" ikke "laktosemonohydrat, hjelpestoffer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Trine skrev:

Det kan være at de har ulike hjelpestoffer som gjør at noen personer ikke tar opp den ene medisinen like godt som den andre, selv om de er identiske på virkestoffet.

Ja, det kan hende. Jeg spurte på apoteket i dag, var nysgjerrig, og de sa det samme som legen min sa; de er forskjellige, ikke i virkestoff, men når det kommer til tid ved nådd makskonsentrasjon og halveringstid, så er de forskjellige. Så det er en feilkilde her. Mest sannsynlig har jeg ikke forstått felleskatalogen. Det at det tar lengre tid før den virker kan tydelig merkes og man kan tolke det dit hen at den virker dårligere, selv om det etter gitt tid er lik makskonsentrasjon.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Andreaswell skrev:

Alle medisiner, uansett virker forskjellig på alle. Samme som når apoteket har sånn generisk bytte eller hva det heter. Mange av de skal være tilsvarende, men jeg tåler ofte ikke de heller.

Husker NHD sa at han aldri tillot generisk bytte ved utskriving av medisiner. Han nevnte noe med likt virkestoff, ulike hjelpestoffer kan gi annen virkning. 

Jeg diskuterte dette på apoteket en gang for noen mnd siden  når det gjaldt Imovane kontra Zoplikone som er kopiapreparatet. Farmasøyten sa at de er identiske. Zoplikone er virkestoffet i Imovane. Så sa jeg at det må være en forskjell siden Imovane gir metallsmak i munnen, men det gjør ikke Zoplikone. Hun svarte ikke.

Andre jeg har snakket med sier, som jeg selv har merket, er at Imovane virker bedre. Den gir en "buzz" i det den begynner å virke, da kaster jeg meg til sengs. Denne følelsen kommer ikke med Zoplikone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, stjernestøv skrev:

Samme som med meg det, men de sier det er det samme. Tull og tøys!

Det er ikke det samme, det er tull og tøys som du sier. På dette punktet er du ikke paranoid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ColaZero skrev:

Det er ikke det samme, det er tull og tøys som du sier. På dette punktet er du ikke paranoid.

Ok. Takk for det, var det jeg mente og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/10/2017 den 15.27, stjernestøv skrev:

Er det virkelig det samme? Bestilte 5 mg vival men fikk 2 mg vival, taes ved behod 1-2 piller. Og jeg som er vant til 10 mg, nå blir det jo 4 mg? Det syns jeg var noe tull! Og på apoteket hadde de ikke vival, fikke stesolid. Noen som har erfaring med stesolid, og er det likt som vival? 

Hva sa legen da?

Anonymkode: 30752...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...