Gå til innhold

Takler ikke dette livet


emilie321

Anbefalte innlegg

Kjære deg, du må ha det forferdelig nå... Det er vondt å vite at det som kanskje ville hjulpet en, f.eks. trening og husarbeid, er så umulig å finne energi til.

Jeg ønsker deg lykke til hos legen din i dag. Det fine med Brintellix er at man slipper opptrapping på 10 mg. Maksimal dose er 20 mg. Det står i FK at den skal virke innen ca. 2 uker, men i mitt tilfelle gikk det nærmere én uke.

Hold ut vennen, du klarer å komme deg igjennom dette også, men om du trenger hjelp (f.eks. innleggelse) er det ingen skam. Snu i tide, sier fjellvettsreglene og det kan man vel egentlig si i dette tilfellet også. Jeg håper i hvert fall at du ikke gjør deg noe. Det er vanskelig å tenke slik når man sitter midt i gjørmebadet, men tenk på alle som er glade i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, emilie321 skrev:

Ja, det var det da. Jeg har mye jeg burde ha gjort, men kommer jo ikke igang. Kroppen er blytung, ligger for det meste. Vet det er dumt, men akkurat greier jeg ikke bedre.

Skjønner det. Ingen morsomme forslag heller. Tenkte bare tankene kunne bli litt lettere om du gjorde et eller annet meningsløst. Ingenting virker mer deprimerende på meg enn passivitet. Samtidig er passivitet det eneste jeg egentlig har ork/lyst til. Men må tvinge meg opp, sminke meg fin og dra på jobb og være sosial. Jeg vet dog ikke hvor tungt det er å virkelig ikke makte å gjøre noe i lengden. Hold på troen om at det kommer til å bli bedre dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Skjønner det. Ingen morsomme forslag heller. Tenkte bare tankene kunne bli litt lettere om du gjorde et eller annet meningsløst. Ingenting virker mer deprimerende på meg enn passivitet. Samtidig er passivitet det eneste jeg egentlig har ork/lyst til. Men må tvinge meg opp, sminke meg fin og dra på jobb og være sosial. Jeg vet dog ikke hvor tungt det er å virkelig ikke makte å gjøre noe i lengden. Hold på troen om at det kommer til å bli bedre dager. 

Skal prøve å holde på troen, tror jeg greier det. Idag skal det bli godt å prate med fastlegen, da vet jeg mer hva som skjer videre. Jeg er faktisk heldig som har både terapeuten og fastlegen, vet at de gjør sitt beste for at jeg skal ha det best mulig. De virkelig bryr seg, ikke alle fastleger som stiller sånn opp som min gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Skal prøve å holde på troen, tror jeg greier det. Idag skal det bli godt å prate med fastlegen, da vet jeg mer hva som skjer videre. Jeg er faktisk heldig som har både terapeuten og fastlegen, vet at de gjør sitt beste for at jeg skal ha det best mulig. De virkelig bryr seg, ikke alle fastleger som stiller sånn opp som min gjør.

Du klarer nok å holde på troen, du er sterk selv om du nok av og til føler at du er lei av å være sterk. Veldig bra at du skal til fastlegen i dag, det hjelper nok på. Det er godt å vite at behandlerne bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere som støttet meg, det gjorde det siste døgnet bedre for meg.

Har nå vært hos fastlegen. Han sa med en gang han så meg at vi måtte starte opp med brintellix igjen. Har nå begynt. Uten at jeg måtte spørre, så sa han at han skulle søke om dispensasjon omgående. Så nå kan jeg kjøre fram til svaret kommer. Mister nok retten til å kjøre lite lastebil,  men det er ikke det store tapet. 

Føler meg litt mer optimistisk, nå er det bare til å holde ut til brintellix begynner å virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, emilie321 skrev:

Skal prøve å holde på troen, tror jeg greier det. Idag skal det bli godt å prate med fastlegen, da vet jeg mer hva som skjer videre. Jeg er faktisk heldig som har både terapeuten og fastlegen, vet at de gjør sitt beste for at jeg skal ha det best mulig. De virkelig bryr seg, ikke alle fastleger som stiller sånn opp som min gjør.

Vær sterk, og ta å unn deg noe du elsker. Det hjelper :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
18 timer siden, emilie321 skrev:

 

Er redd for tankene mine nå, redd for at de negative tankene skal overta helt :(

 

Du har klart deg gjennom sånt før, eller? 

God bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, emilie321 skrev:

Takk til dere som støttet meg, det gjorde det siste døgnet bedre for meg.

Har nå vært hos fastlegen. Han sa med en gang han så meg at vi måtte starte opp med brintellix igjen. Har nå begynt. Uten at jeg måtte spørre, så sa han at han skulle søke om dispensasjon omgående. Så nå kan jeg kjøre fram til svaret kommer. Mister nok retten til å kjøre lite lastebil,  men det er ikke det store tapet. 

Føler meg litt mer optimistisk, nå er det bare til å holde ut til brintellix begynner å virke.

Godt å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gargamel skrev:

Du har klart deg gjennom sånt før, eller? 

God bedring! 

Joda, jeg har vært ute i stormer før jeg. Lettere å greie seg når en har støtte og noe å se fram til feks at medisinene skal begynne å virke.

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan trøste deg med en ting:

Dette skyldes utelukkende det klønete grepet legen din gjorde med å ta fra deg Brintellix. Du har ikke gjort noe galt, og det er ikke noe galt med deg. Livet ditt vil bli bedre om et par uker! Ingen politi kan ta fra deg førerkortet fordi du kjører heller. Dette slår ikke ut på noen test. 

Det som kan være greit å huske på, er hvordan hjernen din og signalstoffene i hjernen kan spille deg et puss som dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, issomethingwrong skrev:

Jeg kan trøste deg med en ting:

Dette skyldes utelukkende det klønete grepet legen din gjorde med å ta fra deg Brintellix. Du har ikke gjort noe galt, og det er ikke noe galt med deg. Livet ditt vil bli bedre om et par uker! Ingen politi kan ta fra deg førerkortet fordi du kjører heller. Dette slår ikke ut på noen test. 

Det som kan være greit å huske på, er hvordan hjernen din og signalstoffene i hjernen kan spille deg et puss som dette :) 

Nå har jeg vært i kontakt med fylkeslegen her jeg bor og de sa akkurat det samme som min fastlege. Har også snakket med flere leger som sier akkurat det samme. Lurer på hva som gjør at du så bombastisk tolker disse reglene slik du gjør. Disse reglene har blitt forandret 3 ganger nå og den 4 kommer på nyåret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, emilie321 skrev:

Nå har jeg vært i kontakt med fylkeslegen her jeg bor og de sa akkurat det samme som min fastlege. Har også snakket med flere leger som sier akkurat det samme. Lurer på hva som gjør at du så bombastisk tolker disse reglene slik du gjør. Disse reglene har blitt forandret 3 ganger nå og den 4 kommer på nyåret. 

Førerkortforskriften paragraf 37 regulerer dette.

Ved bruk av 2 legemidler opplistet i paragraf 36 reduseres dosen med 50%. Ved bruk av 3 er helsekrav ikke oppfylt.

For meg er det ganske tydelig at det er snakk om 3 medikamenter som har dosebegrensning etter paragraf 36, slik som benzo og sovemidler. Ikke 3 medikamenter generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, issomethingwrong skrev:

Førerkortforskriften paragraf 37 regulerer dette.

Ved bruk av 2 legemidler opplistet i paragraf 36 reduseres dosen med 50%. Ved bruk av 3 er helsekrav ikke oppfylt.

For meg er det ganske tydelig at det er snakk om 3 medikamenter som har dosebegrensning etter paragraf 36, slik som benzo og sovemidler. Ikke 3 medikamenter generelt.

Jeg ser det du skriver, og det virker logisk. Skjønner bare ikke hvorfor både fylkeslegen og flere leger sier at det også gjelder de medisinene jeg går på. Er det noe vi ikke har fått med oss?       Forresten, takk for at du svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, emilie321 skrev:

Jeg ser det du skriver, og det virker logisk. Skjønner bare ikke hvorfor både fylkeslegen og flere leger sier at det også gjelder de medisinene jeg går på. Er det noe vi ikke har fått med oss?       Forresten, takk for at du svarte.

Slik jeg tolker det så gjelder det om du går på de medisinene du går på, i tillegg til benzo og sovemedisiner. Men det står jo
"Antipsykotika, Antiepileptika og Antidepressiva - Helsekrav oppfylt ved stabil medisinering. Øvrige helsekrav for grunnsykdommen fremgår av de respektive kapitler."
Videre står det "Ved bruk av to legemidler opplistet i § 36, reduseres angitt døgndose med 50 %. Helsekrav er ikke oppfylt ved bruk av tre eller flere legemidler opplistet i § 36."

Så om de tolker dine medisiner som opplistet i paragraf 36 (noe de ikke er), så hadde jo fortsatt ikke helsekravet vært oppfylt siden du kuttet ned til 3 medisiner. Du måtte i såfall vært nede på 2 medisiner om de mener denne paragrafen er gjeldende i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...