Gå til innhold

Når barnevernet skal hente inn opplysninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe sak hos barnevernet, men har en slags angst for at jeg kan få det. Sliter med angst og har vært medisinert for det. Før jeg ble gravid så brukte jeg sobril og imovane. Imovanen misbrukte jeg ofte. Vet ikke om legen har lagt merke til det, men ved ett par anledninger da jeg spurte han om ny resept så reagerte han på at jeg hadde fått en resept for ikke så lenge siden, da spurte han meg om jeg virkelig allerede var tom. Så kan hende han hadde sine mistanker. Men fikk ny resept etterpå da «tiden var inne». Dette angrer jeg på nå når jeg ble mor. Har ikke brukt medisinen siden jeg ble gravid, og har ikke spurt om flere resepter på den medisinen heller. Den dag idag går jeg på Cipralex. Og kun det. Har også vært i kontakt med psykolog pga angsten min. Som psykologen min mener er irrasjonell. Men det jeg altså lurte på da, dersom barnevernet en dag vil undersøke meg, for en eller annen grunn, la oss si det skjer, og dem henter opplysninger om meg hos legen. Vil de da få vite at jeg brukte den medisinen og muligens misbrukte den? Dersom de finner ut av det, så skjedde jo det før jeg ble gravid. Har det noe å si? Kan jeg miste barnet mitt pga dette?

Anonymkode: 35efc...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg har fått vite er at barneverntjenesten stiller spørsmål til lege om pasienten har forespurt medisinen litt for ofte osv. Da sier jo legen min at det har skjedd, men jeg vet ikke om legen vet at jeg misbrukte medisinen. Jeg prøvde iallfall å ikke vise det til legen. Regner med han hadde konfrontert meg med dette dersom han skjønte at jeg misbruker tablettene? Men la oss si at han i verste fall sier at han mistenkte misbruk, hva skjer da? Jeg hadde jo ikke barn på denne tiden.

Anonymkode: 35efc...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg har fått vite er at barneverntjenesten stiller spørsmål til lege om pasienten har forespurt medisinen litt for ofte osv. Da sier jo legen min at det har skjedd, men jeg vet ikke om legen vet at jeg misbrukte medisinen. Jeg prøvde iallfall å ikke vise det til legen. Regner med han hadde konfrontert meg med dette dersom han skjønte at jeg misbruker tablettene? Men la oss si at han i verste fall sier at han mistenkte misbruk, hva skjer da? Jeg hadde jo ikke barn på denne tiden.

Anonymkode: 35efc...977

Ingen fare 

Anonymkode: ccbf7...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...