Gå til innhold

Medisiner AD og AP


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 timer siden, ColaZero skrev:

Du får bare prøve. Det går nok bra! Og om det skulle bli ille (man skal selvsagt ikke holde ut alt uten å snakke med lege) så husk som jeg sa at det kan gi seg hvis man er litt tålmodig.

Ja, dette bihulestyret er pyton. Gruer meg forferdelig til operasjonen, men fokuserer på at det da blir bedre etterpå.

Lykke til med operasjonen. Du har sikkert prøvd det meste, så det er ikke for din del jeg forteller dette: 

Noen er heldigere enn andre, en jeg kjenner ble først satt opp til operasjon, men bestemte en ny spesialist at det skulle tas nye MR-bilder etter tre måneder med intensiv neseskylling og kortisonspray. Etter tre måneder viste MR-bildene såpass mye bedring av operasjon foreløpig er utsatt i håp om at hun skal kunne holde det hele i sjakk med neseskylling og kortisonspray hver dag til evig tid... Jeg hadde aldri trodd at daglig neseskylling kunne løse noe som flere leger hadde antatt måtte opereres .

Moren min har for øvrig operert, og hun har ikke hatt noen langvarige infeksjoner etterpå. Kan ikke huske at hun har hatt bihulebetennelse en eneste gang de siste tre årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎10‎.‎2017 den 11.03, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for beroligende svar! Jeg er veldig var på medisiner og hadde problemer med å starte på AD. Jeg delte de i mindre deler og bare på den måten greide jeg å komme meg på de. Det er bare så synd at ikke kvetiapin kan deles! Jeg får bare hoppe ut i det, for jeg vet at jeg har alt av symptomer som skulle tilsi en slik behandling.

Jeg har det nok som deg med dette som du har med pencillinen du må ta og føler virkelig med deg når du har det sånn. Det må være innmari slitsomt å ha bihulebetennelse kronisk og derpå mye medisiner som du i utgangspunktet sliter med å ta. Får håpe at operasjonen hjelper og at du slipper medisiner :-)

 

Anonymkode: 5fc0e...fea

Når man er var for bivirkninger, så tror jeg det er en fordel å forsøke å ikke kjenne etter. Prøv ut medisinene en periode og drøft med legen hvordan de virker etter en stund, mange har god effekt og lite bivirkninger av dette medikamentet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

Når man er var for bivirkninger, så tror jeg det er en fordel å forsøke å ikke kjenne etter. Prøv ut medisinene en periode og drøft med legen hvordan de virker etter en stund, mange har god effekt og lite bivirkninger av dette medikamentet. 

Ja, det er nok en fordel å ikke kjenne etter selv om det er akkurat det jeg gjør innimellom. Jeg er glad for at jeg har begynt på de og håper bare at de kan gi meg en bedre hverdag på sikt, for så lenge som jeg har slitt og med såpass sterke symptomer så er det virkelig verdt å prøve det meste føler jeg...

Anonymkode: 5fc0e...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, frosken skrev:

Lykke til med operasjonen. Du har sikkert prøvd det meste, så det er ikke for din del jeg forteller dette: 

Noen er heldigere enn andre, en jeg kjenner ble først satt opp til operasjon, men bestemte en ny spesialist at det skulle tas nye MR-bilder etter tre måneder med intensiv neseskylling og kortisonspray. Etter tre måneder viste MR-bildene såpass mye bedring av operasjon foreløpig er utsatt i håp om at hun skal kunne holde det hele i sjakk med neseskylling og kortisonspray hver dag til evig tid... Jeg hadde aldri trodd at daglig neseskylling kunne løse noe som flere leger hadde antatt måtte opereres .

Moren min har for øvrig operert, og hun har ikke hatt noen langvarige infeksjoner etterpå. Kan ikke huske at hun har hatt bihulebetennelse en eneste gang de siste tre årene. 

Har både skyllehorn og 2 stk forskjellige kortison neseprayer (nasonex og dymista). Det som er greia er at det er komplett tett passasje på ve side. Så hverken spray eller saltvann kommer inn i bihulen på den siden. Og når jeg har betennelse kommer ikke pusset ut, jeg får smerter i ve øye og hovner opp. I tillegg til smerter, trykk, feber, vondt i tennene etc. Men hø side er ikke helt tett. Jeg kan nok være flinkere med skylling og spray på den siden. Hvis jeg virkelig skjerper meg så kanskje operasjonen ikke blir så omfattende. Neseskilleveggen er også skjev, som en s. Den skal også opereres.

Takk for info! Oppmuntrende å høre at folk virkelig kan bli bedre etter operasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ColaZero skrev:

Har både skyllehorn og 2 stk forskjellige kortison neseprayer (nasonex og dymista). Det som er greia er at det er komplett tett passasje på ve side. Så hverken spray eller saltvann kommer inn i bihulen på den siden. Og når jeg har betennelse kommer ikke pusset ut, jeg får smerter i ve øye og hovner opp. I tillegg til smerter, trykk, feber, vondt i tennene etc. Men hø side er ikke helt tett. Jeg kan nok være flinkere med skylling og spray på den siden. Hvis jeg virkelig skjerper meg så kanskje operasjonen ikke blir så omfattende. Neseskilleveggen er også skjev, som en s. Den skal også opereres.

Takk for info! Oppmuntrende å høre at folk virkelig kan bli bedre etter operasjon :)

På sykehusapoteket ved Lovisenberg sykehus selger de utstyr for å skylle med, som er mer effektivt enn de vanlige nesehornene. Spesialisten fortalte at det var noen av legene som hadde fått apoteket til å spesialimportere akkurat dette utstyret fordi de mente det var mye mer effektivt enn som selges de fleste steder. Det høres ut som om operasjon er hensiktsmessig for din del, men du må sikkert fortsette å skylle resten av livet for å holde deg friskest mulig. 

Krysser fingrene for at du vil få det mye bedre i etterkant:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, frosken skrev:

På sykehusapoteket ved Lovisenberg sykehus selger de utstyr for å skylle med, som er mer effektivt enn de vanlige nesehornene. Spesialisten fortalte at det var noen av legene som hadde fått apoteket til å spesialimportere akkurat dette utstyret fordi de mente det var mye mer effektivt enn som selges de fleste steder. Det høres ut som om operasjon er hensiktsmessig for din del, men du må sikkert fortsette å skylle resten av livet for å holde deg friskest mulig. 

Krysser fingrene for at du vil få det mye bedre i etterkant:-)

Jeg har merket at selv om jeg skyller den siden som ikke er helt tett så virker det ikke som om selve bihulen blir skyllet. Bare nesen. Så jeg skal sjekke om nærmeste sykehusapotek her har det. Hvis ikke så kan jeg sikkert få bestilt et fra Lovisenberg.

Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...