Gå til innhold

Kjærlighetssorg i 1 år og 10 måneder. Er jeg sprø?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tror det er ganske vanlig i dag og ha et slags « trøsteforhold» til felles hygge etter et brudd . Et forhold man skjønner bare er midlertidig. 

Det har jeg selv hatt og det hadde kjæresten også. 

Jeg vet ikke om x' en din tenkte på deg som et midlertidig forhold, men i så fall burde han jo spilt med åpne kort selvsagt. 

Jeg håper for din del at du klarer å komme deg videre snart. 

 

 

Jeg tror at han brukte meg i Norge mens han var forpliktet ekssamboeren som han kallte søster for livet og bestebestevenn. Han var etter min bedømmelse kun ute etter et distansert sexforhold i Norge fordi han jobber her. Det er min tro om det. 

Jeg håper jeg kommer meg videre. Nå lar jeg være å søke opp han og hans eks 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg tror at han brukte meg i Norge mens han var forpliktet ekssamboeren som han kallte søster for livet og bestebestevenn. Han var etter min bedømmelse kun ute etter et distansert sexforhold i Norge fordi han jobber her. Det er min tro om det. 

Jeg håper jeg kommer meg videre. Nå lar jeg være å søke opp han og hans eks 

Du søker opp eksen hans også ja.

Når du sier søke opp, mener du facebook da? Jeg er ikke på facebook så jeg vet ikke, men kan han eller henne "se" eller finne ut av at du søker de opp hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har jo søkt opp denne personen og lest mange av innleggene hans, og fyren virker jo totalt blåst i hodet. 

Det er nok nå, Mina1. Slutt å skrive om han. Slutt å lese bøker om å være hekta. Slutt å dyrke kjærlighetssorgen sin. Slutt å stalke han på sosiale medier. Slutt å lure på hva han driver med. Slutt å lese innleggene hans. Bare drit langt i hele denne idioten, se på han som et avsluttet kapittel i livet ditt. Han liker deg ikke, og det kommer ALDRI til å bli dere.

Just stop it!!!!!!!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, Mina1 skrev:

Jeg tror at han brukte meg i Norge mens han var forpliktet ekssamboeren som han kallte søster for livet og bestebestevenn. Han var etter min bedømmelse kun ute etter et distansert sexforhold i Norge fordi han jobber her. Det er min tro om det. 

Jeg håper jeg kommer meg videre. Nå lar jeg være å søke opp han og hans eks 

Det kan godt hende du har rett i det. Desto større grunn til å legge det bak deg. 

Egentlig kom han med ganske klar tale da han sa helt i fra starten av at x' en kom til å være den viktigste i hans liv. 

Det er nok ikke en uttalse han ville kommet med om han hadde mer langsiktige planer med deg. 

Jeg tenker derfor at du har lurt deg selv mest kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, issomethingwrong skrev:

Hei,

Jeg har jo søkt opp denne personen og lest mange av innleggene hans, og fyren virker jo totalt blåst i hodet. 

Det er nok nå, Mina1. Slutt å skrive om han. Slutt å lese bøker om å være hekta. Slutt å dyrke kjærlighetssorgen sin. Slutt å stalke han på sosiale medier. Slutt å lure på hva han driver med. Slutt å lese innleggene hans. Bare drit langt i hele denne idioten, se på han som et avsluttet kapittel i livet ditt. Han liker deg ikke, og det kommer ALDRI til å bli dere.

Just stop it!!!!!!!  

Ja du har sett hvem det er. Det var andre damer som kontaktet meg fra det forumet og sa at de forsto at den fyren ikke oppførte seg bra i det hele tatt. De ba meg lese boken hektet på håp om kjærlighet og blogg om kjærlighet og psykopater. De synes at det han skriver mens han vet jeg var langt nede er helt psyko. De leste innleggene hans. 

Jeg skal glemme han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Ja du har sett hvem det er. Det var andre damer som kontaktet meg fra det forumet og sa at de forsto at den fyren ikke oppførte seg bra i det hele tatt. De ba meg lese boken hektet på håp om kjærlighet og blogg om kjærlighet og psykopater. De synes at det han skriver mens han vet jeg var langt nede er helt psyko. De leste innleggene hans. 

Jeg skal glemme han. 

Denne boken har vært hyppig diskutert her tidligere i en annen anledning (som jeg vil påstå at er noe ulik denne). Det er greit for å få innsikt i egen situasjon, men ellers mener jeg at å fordype seg i emnet mest bidrar til økt fokus på det. 

Dessverre finnes det en del slike menn. Før eller senere kommer mange bort i de. Det eneste man kan gjøre er å komme seg til helvete vekk og ikke dvele ved det i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det kan godt hende du har rett i det. Desto større grunn til å legge det bak deg. 

Egentlig kom han med ganske klar tale da han sa helt i fra starten av at x' en kom til å være den viktigste i hans liv. 

Det er nok ikke en uttalse han ville kommet med om han hadde mer langsiktige planer med deg. 

Jeg tenker derfor at du har lurt deg selv mest kanskje ?

Han sa allerede før vi møttes .. altså da vi skrev med hveandre på møteplassen på nettet at for å i det hele tatt møtes så måtte jeg akseptere at eksen hans hjemme i Sverige var det viktigste i hans liv. Han skrev ikke på nettet at han søkte forhold. Han skrev at han søkte bekjentskap og med bilde av tur med eksen på siden hans. Jeg trodde dermed at han mulig var useriøs allerede før jeg møtte han. 

Jeg spurte hvor vi sto... han sa at han hadde kun sex med meg og at han ville fortsatte å treffes. Da han dumpet meg så sa han at ja vi hadde vært et par. Jeg sa : har vi det... du sa jo bare at du ville fortsette å treffes.... osv.

Ja uansett var dette helt sykt i seg selv i mine øyne. Om jeg har rett eller ikke spiller ingen rolle. Kun at situasjonen var helt feil helt fra før vi møttes er riktig. Man setter ikke en eks opp mot eventuellt ny partner. 

Jeg skal slutte å forsøke å finne svaret. Surfer han ikke opp fra dags dato. Men det var så mye rart og derfor har hodet mitt surret på svar på ditt og datt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
13 minutter siden, Mina1 skrev:

Han sa allerede før vi møttes .. altså da vi skrev med hveandre på møteplassen på nettet at for å i det hele tatt møtes så måtte jeg akseptere at eksen hans hjemme i Sverige var det viktigste i hans liv. Han skrev ikke på nettet at han søkte forhold. Han skrev at han søkte bekjentskap og med bilde av tur med eksen på siden hans. Jeg trodde dermed at han mulig var useriøs allerede før jeg møtte han. 

Jeg spurte hvor vi sto... han sa at han hadde kun sex med meg og at han ville fortsatte å treffes. Da han dumpet meg så sa han at ja vi hadde vært et par. Jeg sa : har vi det... du sa jo bare at du ville fortsette å treffes.... osv.

Ja uansett var dette helt sykt i seg selv i mine øyne. Om jeg har rett eller ikke spiller ingen rolle. Kun at situasjonen var helt feil helt fra før vi møttes er riktig. Man setter ikke en eks opp mot eventuellt ny partner. 

Jeg skal slutte å forsøke å finne svaret. Surfer han ikke opp fra dags dato. Men det var så mye rart og derfor har hodet mitt surret på svar på ditt og datt. 

Han signaliserte klart  at han ikke var ute etter et seriøst forhold. 

Merkelig fyr som du ikke bør plage hodet ditt mer med nå. 

Lykke til :)

 

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Denne boken har vært hyppig diskutert her tidligere i en annen anledning (som jeg vil påstå at er noe ulik denne). Det er greit for å få innsikt i egen situasjon, men ellers mener jeg at å fordype seg i emnet mest bidrar til økt fokus på det. 

Dessverre finnes det en del slike menn. Før eller senere kommer mange bort i de. Det eneste man kan gjøre er å komme seg til helvete vekk og ikke dvele ved det i ettertid.

Jeg er enig i det. Jeg kjøpte boken men ble rett og slett forbanna når jeg leste den ... noe dere har merket etter det.. for jeg leste den for tre dager siden... Min situasjon var langt verre enn Noras. Jeg hadde en langt mer forvirrende situasjon og den var meget spesiell hvis man skal ta den for seg helt fra starten. Den kan ikke sammenlignes med Noras situasjon i boken. Bare bittelitt av det som varm / kald / på / av... osv. 

Min datter er voksen og har møtt han. Hun sa til meg at hun må først og fremst si at hun reagerte på at han tok på seg solbriller da han traff henne og broren hennes. Hun reagerte på at det virket som om han tok på seg solbrillene for å ikke bli gjenkjent av henne og broren fordi det virket som om han visste at han skulle kvitte seg med meg. Hun reagerte også veldig på at han virket tung i sinnet så hun ga oss en unnskyldning for å vri seg unna og komme seg unna oss. Hun satt med samme magefølelse som meg at noe var fullstendig feil. 

Jeg får stole på mine egne vurderinger og ikke klandre meg selv for de. 

Jeg er enig i at det er nok farlig å fordype seg i bøker og blogg for å komme over han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg er enig i det. Jeg kjøpte boken men ble rett og slett forbanna når jeg leste den ... noe dere har merket etter det.. for jeg leste den for tre dager siden... Min situasjon var langt verre enn Noras. Jeg hadde en langt mer forvirrende situasjon og den var meget spesiell hvis man skal ta den for seg helt fra starten. Den kan ikke sammenlignes med Noras situasjon i boken. Bare bittelitt av det som varm / kald / på / av... osv. 

Min datter er voksen og har møtt han. Hun sa til meg at hun må først og fremst si at hun reagerte på at han tok på seg solbriller da han traff henne og broren hennes. Hun reagerte på at det virket som om han tok på seg solbrillene for å ikke bli gjenkjent av henne og broren fordi det virket som om han visste at han skulle kvitte seg med meg. Hun reagerte også veldig på at han virket tung i sinnet så hun ga oss en unnskyldning for å vri seg unna og komme seg unna oss. Hun satt med samme magefølelse som meg at noe var fullstendig feil. 

Jeg får stole på mine egne vurderinger og ikke klandre meg selv for de. 

Jeg er enig i at det er nok farlig å fordype seg i bøker og blogg for å komme over han. 

Han var helt krystallklar fra første øyeblikk på at han ikke ønsket noe seriøst, kun sex. Da er det vel litt rart å treffe familien din? Klart han følte seg ille til mote og gjemte seg bak solbrillene! 

Jeg prøver bare å vinkle noe av dette i en annen retning.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Han signaliserte klart og at han ikke var ute etter et seriøst forhold. 

Merkelig fyr som du ikke bør plage hodet ditt mer med nå. 

Lykke til :)

 

Takk! . Det gjelder å se det jeg opplevde før man ser det. Vet at man kan tro at det jeg skriver er fordi jeg må være dramaqueen, men situasjonen var helt forvirrende og han sa jo på en måte at han ikke søkte forhold, mens han samtidig sier på en måte noe annet men handler som om han ikke søkte forhold. Og tilslutt blir han sint på meg og vil bare ha meg bort, samtidig som han går i offerposisjon og forteller at alt er min skyld over at det gikk sånn. 

Jeg må legge det bort. Og stole på meg selv for i mine øyne var alt galt. 

Min datter har sagt det samme : hun synes at situasjonen var så klein at hun ble flau over å være rundt oss og derfor vred hun seg unna. Hun sa at hun følte de samme magefølelsen om han som meg. Og hun er ganske klok og smart jente. 

Og å utdype meg i boken hektet om dette blir nok feil for Nora i boken hektet i håp om kjærlighet har en langt lettere situasjon enn den jeg var i. 

Takk for innspillene :) . I must get over it!. Han er ikke den jeg ønsket at han var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ColaZero skrev:

Han var helt krystallklar fra første øyeblikk på at han ikke ønsket noe seriøst, kun sex. Da er det vel litt rart å treffe familien din? Klart han følte seg ille til mote og gjemte seg bak solbrillene! 

Jeg prøver bare å vinkle noe av dette i en annen retning.  

Ja min datter sa at hun følte at han ble rett og slett stresset da han møtte på henne og broren hennes. Hennes inntrykk var at han virket tungsinnet og det virket som om han helst ville rømme fra både meg og dem og hele situasjonen. At han tok på seg de mørke solbrillene tror jeg var bevisst for det var ikke sol ute. Han tok de ikke på seg før han traff på de. Da tok han de frem og på seg. Mitt inntrykk er at han kun var ute etter sex. Og at hele situasjonen ble vanskelig for han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg tror at han brukte meg i Norge mens han var forpliktet ekssamboeren som han kallte søster for livet og bestebestevenn. Han var etter min bedømmelse kun ute etter et distansert sexforhold i Norge fordi han jobber her. Det er min tro om det. 

Jeg håper jeg kommer meg videre. Nå lar jeg være å søke opp han og hans eks 

Det er ikke alltid så svart - hvitt. Kanskje han var usikker på alt han også. Han likte deg på sin måte, og det er ikke sikkert at han gikk inn for å lure deg/bruke deg. Om han avsluttet det på en ufin måte, så må du plassere det på han - ikke på deg selv - og tolke det som at en sånn fyr vil du ikke ha. Og så MÅ du slutte med å stalke han. Dét får du ingenting annet ut av enn å aldri komme deg videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
17 minutter siden, Mina1 skrev:

Takk! . Det gjelder å se det jeg opplevde før man ser det. Vet at man kan tro at det jeg skriver er fordi jeg må være dramaqueen, men situasjonen var helt forvirrende og han sa jo på en måte at han ikke søkte forhold, mens han samtidig sier på en måte noe annet men handler som om han ikke søkte forhold. Og tilslutt blir han sint på meg og vil bare ha meg bort, samtidig som han går i offerposisjon og forteller at alt er min skyld over at det gikk sånn. 

Jeg må legge det bort. Og stole på meg selv for i mine øyne var alt galt. 

Min datter har sagt det samme : hun synes at situasjonen var så klein at hun ble flau over å være rundt oss og derfor vred hun seg unna. Hun sa at hun følte de samme magefølelsen om han som meg. Og hun er ganske klok og smart jente. 

Og å utdype meg i boken hektet om dette blir nok feil for Nora i boken hektet i håp om kjærlighet har en langt lettere situasjon enn den jeg var i. 

Takk for innspillene :) . I must get over it!. Han er ikke den jeg ønsket at han var. 

Du har nok dessverre vært litt blåøyd og derfor blir situsjonen så sjokkerende og vond for deg. 

 Ingen som er på nettet i søken etter et seriøst forhold, vil legge ut bilde av seg selv og x' en samtidig som han skriver at han søker bekjentskap. Defor har han gitt klar beskjed om hva han IKKE var ute etter. Det var ikke et seriøst forhold. 

Spist er spist, men viktig at du åpner øynene dine nå i hvert fall og forstår at du ikke kommer noe videre i dine undersøkelser. 

Legg fra deg detektivarbeidet og gjør hva du kan for å komme deg videre. 

Den dagen du finner den rette skal det føles trygt og godt uten masse usikkerhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, cilie skrev:

Det er ikke alltid så svart - hvitt. Kanskje han var usikker på alt han også. Han likte deg på sin måte, og det er ikke sikkert at han gikk inn for å lure deg/bruke deg. Om han avsluttet det på en ufin måte, så må du plassere det på han - ikke på deg selv - og tolke det som at en sånn fyr vil du ikke ha. Og så MÅ du slutte med å stalke han. Dét får du ingenting annet ut av enn å aldri komme deg videre. 

Jeg kan ikke si bestemt at han var opptatt åpent forhold men det jeg kan si at det ble helt gal relasjon å være i når han prater og ga seg ut som om han var i åpent forhold. Han ga seg ut som om han ikke var ferdig med henne. Han sa til meg at eksen hans i hjemlandet Sverige alltid ville være nummer 1 foran et forhold med dame i Norge og at han ikke ville flytte sammen med noen i Norge og ha det litt på distanse. Og at jeg måtte finne meg i å være nr 3 prioritet. Eksen først. Venner som nummer 2 og jeg til sist. Så bare av å si dette er det ikke indirekte sagt at han var feil ? Ja  .

Jeg har stoppet å stalke etter svaret. Var kun via nettet jeg søkte han og henne opp for å finne svar men må er det nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du har nok dessverre vært litt blåøyd og derfor blir situsjonen så sjokkerende og vond for deg. 

 Ingen som er på nettet i søken etter et seriøst forhold, vil legge ut bilde av seg selv og x' en samtidig som han skriver at han søker bekjentskap. Defor har han gitt klar beskjed om hva han IKKE var ute etter. Det var ikke et seriøst forhold. 

Spist er spist, men viktig at du åpner øynene dine nå i hvert fall og forstår at du ikke kommer noe videre i dine undersøkelser. 

Legg fra deg detektivarbeidet og gjør hva du kan for å komme deg videre. 

Den dagen du finner den rette skal det føles trygt og godt uten masse usikkerhet. 

Jeg aksepterte for mye fra starten av som jeg ikke skulle akseptert. Uavhengig om jeg har rett i at han lever i et forhold og leker seg på si siden han jobber i Norge, så var situasjonen feil grunnet oppførselen hans. For han fikk meg jo til å tro at de ikke var ferdige. Jeg burde gått. Men jeg får bare stoppe å dømme meg selv for det og lære. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Jeg aksepterte for mye fra starten av som jeg ikke skulle akseptert. Uavhengig om jeg har rett i at han lever i et forhold og leker seg på si siden han jobber i Norge, så var situasjonen feil grunnet oppførselen hans. For han fikk meg jo til å tro at de ikke var ferdige. Jeg burde gått. Men jeg får bare stoppe å dømme meg selv for det og lære. 

Men hva er det som stopper deg fra å snakke med fastlegen din om å sette deg på en venteliste til psykolog? Jeg mener du virkelig trenger det. Skal jeg være helt ærlig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, tilstede skrev:

Men hva er det som stopper deg fra å snakke med fastlegen din om å sette deg på en venteliste til psykolog? Jeg mener du virkelig trenger det. Skal jeg være helt ærlig med deg.

Jeg vil helst bli kvitt dette problemet uten å måtte betale penger for det. Jeg har dårlig med penger, og jeg har gått til psykolog mot angst for 17 år tilbake. Endte med at jeg brukte en dryss av penger... og de ba meg tilslutt drive egen-skriveterapi for å bli frisk. Så jeg endte med å sitte alene å skrive... Men jeg ble frisk fra den typen angst som jeg hadde. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg vil helst bli kvitt dette problemet uten å måtte betale penger for det. 

Som jeg skrev til deg i et annet innlegg koster det deg ikke mer enn 2000 kroner i egenandel om du kommer til en med driftsavtale. det er en god investering i liv og helse, og jeg tror ærlig talt at det vil ta lang tid for deg å kommer deg ut av dette her på egen hånd, sa fast som du sitter i dette. Du virker på en måte litt hjelpeløs oppe i situasjonen din dessverre slik det ser ut akkurat nå, og jeg tror en psykolog virkelig kunne hjulpet deg, for det du sliter med handler om mer enn kjærlighetssorg, det er jeg nesten helt sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg vil helst bli kvitt dette problemet uten å måtte betale penger for det. 

Det får du til og, ved hjelp av labanmetoden.

Bestem deg for å begynne i morgen den dag, det er ikke noe å utsette.

For å være litt streng med deg: Hvis du fortsetter med meldinger om dette her på forumet så fjerndiagnostiserer jeg deg med Münchausens, for da er det oppmerksomheten her du lever på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...