Gå til innhold

Hvilke land er det flotteste ferieland du har vært i?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i mange land, også fjerntliggende, og det er heldigvis mye bra og spennende med de fleste steder!

Eksotiske steder langtvekkistan føles naturlig nok mye mer "ekstraordinære" enn mange europeiske reisemål, og jeg er veldig glad for de stedene jeg har vært og ønsker meg definitivt flere steder! Likevel blir det feil for meg å trekke fram slike steder som "dét landet" i en tråd som dette. Det er lang reisevei, tdisforskjell, det kan være utfordringer mtp mat, sanitær og helse, kultur, klima, språk etc. Uansett hvor deilig jeg har hatt det i Langtvekkistan føler jeg det er ekstra deilig å komme hjem igjen etter å ha vært på slike steder, sammenlignet med mer 'hjemlige' områder.

I lengden er det ikkeno som slår Norge - vårt nærmeste ferieland! Vakker, langtstrakt, innholdsrikt.

På det europeiske kontinentet holder Frankrike en ekstra plass hos meg, hva enten det er Paris, Middelhavskysten, Provence eller Korsika.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Mina1 skrev:

Nå forstår jeg hvorfor du kaller deg @Caprioli ... nettopp pga du elsker det feriestedet :D 

Hehe, har faktisk aldri vært der selv, men du har helt rett - har tenkt å ta turen, og kallenavnet minner meg på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Caprioli skrev:

Hehe, har faktisk aldri vært der selv, men du har helt rett - har tenkt å ta turen, og kallenavnet minner meg på det :-)

Hehe ja det er som en mailadresse jeg har. Man har det med seg. Drømmer gjenspeiler seg i nick og mailadresser i blant :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gargamel skrev:

Har dere virkelig ikke vært i Trondheim?:o

Lurt å dra under Olavsfestdagene. Jeg anbefaler å stikke innom Rockeheim enten dere liker museer eller ikke. Det er morsommere enn det høres ut som. Mye interaktivt som faktisk er bra.

Selvfølgelig må du få med deg Solsiden, Nidarosdomen etc.

Ungene har ikke vært i Trondheim. Jeg har vært der i forbindelse med jobb noen ganger, men nå er det nok ti år siden sist. Vet faktisk ikke om mannen har vært der (med jobben).

Har veldig lyst til å få det til før de flytter ut! Egentlig mange steder vi burde ha sett sammen før de flytter... vi begynte å reise litt seint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne badestranden utenfor Roma sin flyplass, og utenfor Roma by, synes jeg ser nydelig ut. Har veldig lyst å reise dit. Har vært i Roma, men jeg har ikke vært på denne badestranden :).  I Roma er det så mye god mat, og mye å se. En flott by!. 

0618-01_TELE_TIP_0384.jpg

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Mina1 skrev:

Denne badestranden utenfor Roma sin flyplass, og utenfor Roma by, synes jeg ser nydelig ut. Har veldig lyst å reise dit. Har vært i Roma, men jeg har ikke vært på denne badestranden :).  I Roma er det så mye god mat, og mye å se. En flott by!. 

0618-01_TELE_TIP_0384.jpg

Den ene gangen jeg har vært i Roma så var det mellomstasjon på vei til en annen by.

Vi kom dit med fly og skulle ta toget videre. Vi var tidlig på stasjonen, fant ut hvilket tog vi skulle ta, kjøpte billett og avklarte hvilken perrong toget gikk fra.

Mens vi ventet rakk vi både en pizza og en espresso, før vi gikk tilbake til stasjonen. I god tid før toget kom stilte vi oss på perrongen og ventet. Og ventet. Roma var startsted for den aktuelle linjen, så vi forventet oss at toget skulle komme i litt tid før annonsert avgangstidspunkt. Men enn så lenge virket det ikke slik. Vi så titt og ofte opp på lystavlen over oss, som stadig bekreftet at vi var på rett sted til rett tid.

Tiden gikk, avgangstidspunktet ble lagt bak oss, men ingen tog i sikte. Til slutt gikk vi bort til selve avgangshallen og spurte en informasjonsbetjent. Han sa "Neiiii, dere må ikke se på lystavlen ved perrongen, det er denne som gjelder" og pekte opp på den store skjermen som viste alle avgangene. De hadde byttet plattform og toget hadde gått på tid, så da var det bare å vente på neste avgang...

Italia, asså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Caprioli skrev:

Den ene gangen jeg har vært i Roma så var det mellomstasjon på vei til en annen by.

Vi kom dit med fly og skulle ta toget videre. Vi var tidlig på stasjonen, fant ut hvilket tog vi skulle ta, kjøpte billett og avklarte hvilken perrong toget gikk fra.

Mens vi ventet rakk vi både en pizza og en espresso, før vi gikk tilbake til stasjonen. I god tid før toget kom stilte vi oss på perrongen og ventet. Og ventet. Roma var startsted for den aktuelle linjen, så vi forventet oss at toget skulle komme i litt tid før annonsert avgangstidspunkt. Men enn så lenge virket det ikke slik. Vi så titt og ofte opp på lystavlen over oss, som stadig bekreftet at vi var på rett sted til rett tid.

Tiden gikk, avgangstidspunktet ble lagt bak oss, men ingen tog i sikte. Til slutt gikk vi bort til selve avgangshallen og spurte en informasjonsbetjent. Han sa "Neiiii, dere må ikke se på lystavlen ved perrongen, det er denne som gjelder" og pekte opp på den store skjermen som viste alle avgangene. De hadde byttet plattform og toget hadde gått på tid, så da var det bare å vente på neste avgang...

Italia, asså!

Oi så kjipt . Vi var ganske heldige med dette med tog osv. Dro med tog i sommer gjennom store deler av Italia. Og alt klaffet. Var lett å finne riktig tog osv. Og toget var det flotteste tog jeg har tatt før. I tilegg det raskeste tog i Europa. Jeg var imponert. Og det frister til gjentakelse. Men selvsagt har alle ulike erfaringer og din erfaring var kjip da. 

Itillegg fikk jeg den fine og hyggelige italienske mannen ved siden av meg på toget. Haha jeg fallt helt i staver ;). Og ungene var enige... for en kjekk mann for deg mamma . Tenker at du storkoste deg på togturen mamma sa barna. Yessssss gjett om sa jeg ;)

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...