Gå til innhold

Nytt forsøk + et spm


aa-k-j

Anbefalte innlegg

Da har jeg søkt om nye støttesamtaler med psyk sykepleier hos kommunen. Men denne gang søker jeg uten "hjelp" fra andre (fastlege, DPS etc) og har tatt med informasjon i søknaden som forhåpentligvis kan forhindre lignende som resulterte i at tidligere samtaler gikk til he....te og gjorde meg enda dårligere en hva jeg først var. 

Men jeg begynner å merke jeg ofte er urolig både fysisk og psykisk når jeg legger meg + økt tankekjør. Dette påvirker jo søvnen endel. Bruker 25 mg Seroquel (søvn) og 25 mg Sarotex (kroniske smerter) og har så langt hjulpet meg godt. Men nå virker det som seroquelen har mistet noe av effekten. Er det vanlig? Har og merket at angsten har begynt igjen. Har vært fin nå i lengre tid så derfor liker jeg dette lite. Fastlegen min vil ikke gi meg medisiner selv om det kan være eneste løsning. DPS får jeg ikke hjelp av og fastlegen har visst ikke helt peiling. Selv om h*n kan rådføre seg med DPS så gjør h*n det ikke. Så jeg står alene om dette. Igjen. Hva hjelper dere mot tankekjør, uro og angst? Noen som har forsøkt Sedix (ikke reseptbelagt) Trenger litt tips. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, aa-k-j skrev:

Da har jeg søkt om nye støttesamtaler med psyk sykepleier hos kommunen. Men denne gang søker jeg uten "hjelp" fra andre (fastlege, DPS etc) og har tatt med informasjon i søknaden som forhåpentligvis kan forhindre lignende som resulterte i at tidligere samtaler gikk til he....te og gjorde meg enda dårligere en hva jeg først var. 

Men jeg begynner å merke jeg ofte er urolig både fysisk og psykisk når jeg legger meg + økt tankekjør. Dette påvirker jo søvnen endel. Bruker 25 mg Seroquel (søvn) og 25 mg Sarotex (kroniske smerter) og har så langt hjulpet meg godt. Men nå virker det som seroquelen har mistet noe av effekten. Er det vanlig? Har og merket at angsten har begynt igjen. Har vært fin nå i lengre tid så derfor liker jeg dette lite. Fastlegen min vil ikke gi meg medisiner selv om det kan være eneste løsning. DPS får jeg ikke hjelp av og fastlegen har visst ikke helt peiling. Selv om h*n kan rådføre seg med DPS så gjør h*n det ikke. Så jeg står alene om dette. Igjen. Hva hjelper dere mot tankekjør, uro og angst? Noen som har forsøkt Sedix (ikke reseptbelagt) Trenger litt tips. 

 

Du kan jo øke seroquel til 50 mg? 25 er jo ingenting, kanskje det hjelper på tankekjøret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, aa-k-j skrev:

Da har jeg søkt om nye støttesamtaler med psyk sykepleier hos kommunen. Men denne gang søker jeg uten "hjelp" fra andre (fastlege, DPS etc) og har tatt med informasjon i søknaden som forhåpentligvis kan forhindre lignende som resulterte i at tidligere samtaler gikk til he....te og gjorde meg enda dårligere en hva jeg først var. 

Men jeg begynner å merke jeg ofte er urolig både fysisk og psykisk når jeg legger meg + økt tankekjør. Dette påvirker jo søvnen endel. Bruker 25 mg Seroquel (søvn) og 25 mg Sarotex (kroniske smerter) og har så langt hjulpet meg godt. Men nå virker det som seroquelen har mistet noe av effekten. Er det vanlig? Har og merket at angsten har begynt igjen. Har vært fin nå i lengre tid så derfor liker jeg dette lite. Fastlegen min vil ikke gi meg medisiner selv om det kan være eneste løsning. DPS får jeg ikke hjelp av og fastlegen har visst ikke helt peiling. Selv om h*n kan rådføre seg med DPS så gjør h*n det ikke. Så jeg står alene om dette. Igjen. Hva hjelper dere mot tankekjør, uro og angst? Noen som har forsøkt Sedix (ikke reseptbelagt) Trenger litt tips. 

 

Uff, kjenner meg igjen ja...

bytt fastlege fort som bare det.

det en fastlege glemmer er at de har ansvaret, spesielt når du ikke tilhører et dps. 

Sedix er bare tull og dyrt. Du kan øke ap en inntil videre. 

Sykt at fastlegen ikke hjelper deg!!!!! Men har en slik fastlege jeg og! 

Fastleger skulle hatt litt mer vilje til å hjelpe psykisk syke.

Anonymkode: df6e0...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, kjenner meg igjen ja...

bytt fastlege fort som bare det.

det en fastlege glemmer er at de har ansvaret, spesielt når du ikke tilhører et dps. 

Sedix er bare tull og dyrt. Du kan øke ap en inntil videre. 

Sykt at fastlegen ikke hjelper deg!!!!! Men har en slik fastlege jeg og! 

Fastleger skulle hatt litt mer vilje til å hjelpe psykisk syke.

Anonymkode: df6e0...379

Ja virker som det står mest på viljen hos fastlegen. H*n vil ikke gi meg medisin uten at DPS anbefaler det, men vil visst ikke kontakte de heller. Føler meg som mellom to stoler. De legger visst ansvaret på hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, aa-k-j skrev:

Ja virker som det står mest på viljen hos fastlegen. H*n vil ikke gi meg medisin uten at DPS anbefaler det, men vil visst ikke kontakte de heller. Føler meg som mellom to stoler. De legger visst ansvaret på hverandre. 

Trodde ikke du ville ha hjelp, ble du ikke verre av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, aa-k-j skrev:

Ja virker som det står mest på viljen hos fastlegen. H*n vil ikke gi meg medisin uten at DPS anbefaler det, men vil visst ikke kontakte de heller. Føler meg som mellom to stoler. De legger visst ansvaret på hverandre. 

Ja vært i akkurat samme situasjon.

er så lei av hvordan vi psykisk syke blir behandlet!!! Som ikke mennesker, verre enn dyr.

 

Anonymkode: df6e0...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Trodde ikke du ville ha hjelp, ble du ikke verre av det?

Jo da ble jeg verre, men nå har jeg gitt beskjed om at det som gjorde meg verre tidligere skal unngås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, aa-k-j skrev:

Jo da ble jeg verre, men nå har jeg gitt beskjed om at det som gjorde meg verre tidligere skal unngås.

Ok. Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, aa-k-j skrev:

Da har jeg søkt om nye støttesamtaler med psyk sykepleier hos kommunen. Men denne gang søker jeg uten "hjelp" fra andre (fastlege, DPS etc) og har tatt med informasjon i søknaden som forhåpentligvis kan forhindre lignende som resulterte i at tidligere samtaler gikk til he....te og gjorde meg enda dårligere en hva jeg først var. 

Men jeg begynner å merke jeg ofte er urolig både fysisk og psykisk når jeg legger meg + økt tankekjør. Dette påvirker jo søvnen endel. Bruker 25 mg Seroquel (søvn) og 25 mg Sarotex (kroniske smerter) og har så langt hjulpet meg godt. Men nå virker det som seroquelen har mistet noe av effekten. Er det vanlig? Har og merket at angsten har begynt igjen. Har vært fin nå i lengre tid så derfor liker jeg dette lite. Fastlegen min vil ikke gi meg medisiner selv om det kan være eneste løsning. DPS får jeg ikke hjelp av og fastlegen har visst ikke helt peiling. Selv om h*n kan rådføre seg med DPS så gjør h*n det ikke. Så jeg står alene om dette. Igjen. Hva hjelper dere mot tankekjør, uro og angst? Noen som har forsøkt Sedix (ikke reseptbelagt) Trenger litt tips. 

 

Hei! Ville økt seroquel til 50 mg om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, soer10 skrev:

Man bør vel holde seg til den dosen som legen har foreskrevet? 

Ja selvfølgelig, men tar det jo opp med legen før eventuelt dosejustering. Har ikke mulighet til å endre selv uansett da jeg har hjemmesykepleie for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, tilstede skrev:

Hei! Ville økt seroquel til 50 mg om jeg var deg.

Ska ta det opp med den til tider håpløse fastlegen min. Blir vel å bytte fastlege snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, aa-k-j skrev:

Ska ta det opp med den til tider håpløse fastlegen min. Blir vel å bytte fastlege snart. 

Ja gjør det, det skulle ikke være et problem å gjøre slik en liten forandring som det. Men har en håpløse leger så er det vel kanskje det.. Prøv å finn en lege som du er fornøyd med. Det har stor betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, tilstede skrev:

Ja gjør det, det skulle ikke være et problem å gjøre slik en liten forandring som det. Men har en håpløse leger så er det vel kanskje det.. Prøv å finn en lege som du er fornøyd med. Det har stor betydning.

Å endre den medisinen tror jeg kan gå greit selv med den fastlegen. Hadde en fastlege jeg var fornøyd med, men h*n flyttet dessverre. Sjekker nå regelmessig listen over fastleger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...