Gå til innhold

Seksualitet etter misbruk/voldtekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble seksuelt misbrukt som barn og har ikke fortalt om det til noen før i godt voksen alder. Sliter med nærkontakt og sex. Jeg kan ha lyst på sex og være tent helt til jeg kommer til det punktet at jeg skal ha sex, da får jeg skikkelig turn off og egentlig ikke noe ut av det.

Tenker ofte på om dette er noe jeg må leve med resten av livet eller om jeg noen gang klarer å ha normalt sexliv. Dette blir egentlig et ganske stort problem i parforhold, derfor trives jeg best alene. 

Anonymkode: 8d565...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble seksuelt misbrukt som barn og har ikke fortalt om det til noen før i godt voksen alder. Sliter med nærkontakt og sex. Jeg kan ha lyst på sex og være tent helt til jeg kommer til det punktet at jeg skal ha sex, da får jeg skikkelig turn off og egentlig ikke noe ut av det.

Tenker ofte på om dette er noe jeg må leve med resten av livet eller om jeg noen gang klarer å ha normalt sexliv. Dette blir egentlig et ganske stort problem i parforhold, derfor trives jeg best alene. 

Anonymkode: 8d565...1af

Det finnes etterhvert god kunnskap og hjelp til dette, både gjenerobring og etablering av et ny seksualitet. Er du i behandling nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, XbellaX skrev:

Det finnes etterhvert god kunnskap og hjelp til dette, både gjenerobring og etablering av et ny seksualitet. Er du i behandling nå? 

Ja jeg er til behandling nå og har vært det en stund. Får sikkert hjelp til det også etter hvert da.

Anonymkode: 8d565...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er til behandling nå og har vært det en stund. Får sikkert hjelp til det også etter hvert da.

Anonymkode: 8d565...1af

Ikke ta det som en selvfølge, jeg ville luftet dette i klartekst med behandler slik at vedkommende forstår at dette er et område du også trenger hjelp til. Enkelte behandlere er dessverre fortsatt der at de nærmest glemmer/overser at klienten i det hele tatt har et seksualliv overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også misbrukt som barn. Selv har jeg satt overgrepet i kategorien VOLD, og sex i en egen kategori. Førstnevnte var smertefullt, voldsomt og traumatisk. Sistnevnte er noe av det beste jeg vet. En sjelden gang går disse to i surr for meg, og da er det umulig å nyte sex, selvfølgelig. Håper det ordner seg for deg. Finner du rette terapeuten, så kan det bli bedre for deg. Lykke til :) 

Anonymkode: c0a19...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du det i forhold til din egen kropp, og i forhold til seksualitet uten at en partner er involvert? Spør fordi det er vanskelig å være intim med en partner dersom det er vanskelig nok med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, XbellaX skrev:

Ikke ta det som en selvfølge, jeg ville luftet dette i klartekst med behandler slik at vedkommende forstår at dette er et område du også trenger hjelp til. Enkelte behandlere er dessverre fortsatt der at de nærmest glemmer/overser at klienten i det hele tatt har et seksualliv overhodet.

Har vært innom tema så behandleren min er klar over mine problemer, men må ta en ting av gangen. Sliter generelt med følelser og død gjør meg selv for å ikke kjenne på det vonde. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble også misbrukt som barn. Selv har jeg satt overgrepet i kategorien VOLD, og sex i en egen kategori. Førstnevnte var smertefullt, voldsomt og traumatisk. Sistnevnte er noe av det beste jeg vet. En sjelden gang går disse to i surr for meg, og da er det umulig å nyte sex, selvfølgelig. Håper det ordner seg for deg. Finner du rette terapeuten, så kan det bli bedre for deg. Lykke til :) 

Anonymkode: c0a19...65d

Klarer ikke helt ennå å skille på det på den måten du gjør det, men håper på at jeg etter hvert vil klare det.

2 timer siden, Caprioli skrev:

Hvordan har du det i forhold til din egen kropp, og i forhold til seksualitet uten at en partner er involvert? Spør fordi det er vanskelig å være intim med en partner dersom det er vanskelig nok med seg selv.

Jeg har et godt forhold til min egen kropp og stort sett greit forhold til egen seksualitet uten partner, men det har vært bedre da jeg var yngre og før jeg gikk inn i seriøse forhold. 

Anonymkode: 8d565...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2017 den 18.34, AnonymBruker skrev:

Jeg har et godt forhold til min egen kropp og stort sett greit forhold til egen seksualitet uten partner, men det har vært bedre da jeg var yngre og før jeg gikk inn i seriøse forhold. 

Anonymkode: 8d565...1af

For å være litt optimistisk på dine vegne så synes jeg dette høres ut som et ganske bra utgangspunkt for videre jobbing med problematikken.

En helt annen tilnærming -- Hvilke tanker har du om fysisk nærhet til en partner uten at sex er involvert? Tenker type klemming, stryking, pjusking i håret, ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme som deg men har både mann og barn i dag. Det har ikke vært knirkefritt. For meg ble det viktig å snakke med en kvinnelig terapaut om disse tingene. Stolte ikke på at menn ville snakke om det uten å ha en sexuell tanke bak. Det måtte være helt " reint" på en måte. Jeg måtte lære å skille disse opplevelsene fra min mann. At det som vi har er godt og riktig . At det vi har er uten skam. Takler lite " press" fra min mann. Og i perioder sliter jeg med disse gamle tankene. Han har vært veldig tålmodig heldigvis. For det meste har vi hatt det veldig godt sammen på dette området. Vil bare si at det er håp. Lykke til med behandlingen. 

Anonymkode: 3a6a7...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...