Gå til innhold

Ekstreme smerter i underlivet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette ble et langt innlegg, så hvis dere ikke orker å lese hele sykehistorien så kan dere bla ned til symptomene som står nederst. Håper noen kan kjenne seg igjen og kanskje komme med råd om hva det kan være og hva jeg kan gjøre med det. 

Jeg har de siste ca. 3 ukene hatt underlivssmerter. Det startet med mild smerte, men nå er smertene så ille at jeg er på gråten og ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg har den siste måneden hatt "mensen", altså friskt blod, tre ganger, som har vart i ca. 1 dag, og resten av dagene har det vært blodig utflod. Jeg dro til legen og tok urinprøve og crp, og jeg ble testet for klamydia og mykoplasma (selv om jeg har samboer jeg har vært sammen med i over ett år). Det var ikke noe galt med noen av prøvene, men jeg ble satt på antibiotika i tilfelle det var uvi. Etter fem dager hadde det bare blitt verre, så jeg dro tilbake til legen. Han la fra seg tanken om uvi, tok bort antibiotikaen og henviste meg til gynekolog. Jeg fikk beskjed om at hvis smertene ble verre, så måtte jeg komme tilbake til ham eller oppsøke legevakt.

Smertene ble verre på fredag og jeg dro til legevakten. Legen la meg inn på gyn-avdelingen. De foretok flere gyn-undersøkelser med innvendig ultralyd. Det var så vondt at jeg brølte av smerte. De så ingenting galt, men ville ha meg der litt til fordi jeg hadde så vondt. Jeg brølte høyest da de var borti blæren, så de tenkte det var der problemet lå, men det var også veldig vondt da de rørte borti livmortappen og høyre eggstokk. Jeg ble foret med paracet, ibux, oxynorm og tramadol, men ikke engang kombinasjonen av disse hjalp noe særlig. Jeg tok også utvendig ultralyd for å se etter nyresten, men de fant ingenting. Det var snakk om å ta ct, men de skrev meg ut på søndag uten å gjøre det. De satte meg på antibiotika igjen i tilfelle det var uvi (selv om jeg fremdeles ikke har utslag på urinprøven annet enn litt blod).

Etter det har det bare blitt verre og verre. Før sykehusinnleggelsen var smertene kanskje på 6/10 på smerteskalaen, nå er varierer det mellom 9/10 og 10/10. Jeg var hos gynekologen i går, og hun turte ikke å bruke så lang tid siden jeg gråt, ristet og brølte av smerte. Hun nappet ut spiralen i tilfelle det var den som ga meg smerter (har hatt den i 2 år og aldri hatt problemer med den), og da hun gjorde det hylte jeg av smerte. Hun sa at om smertene ikke avtar iløpet av helgen burde jeg bli henvist til urolog.

SYMPTOMER
Det gjør vondt å tisse, men ikke svie som ved uvi. Problemet kommer etter tissing. Jeg har et smertehelvete i timesvis etter å ha tisset. Jeg tisser ganske ofte, så smerten rekker ikke å avta før jeg på nytt må tisse. Smerten er lokalisert langt nede på høyre side av magen. Jeg har konstant smerte på høyre side av skambenet (tror det er det det heter), men jeg får også vondt i området over (kanskje 7-10 cm oppover), pluss i høyre del av korsryggen på ca. samme sted. Jeg tror ikke det er muskulært, for jeg kjenner ingenting når kjæresten prøver å massere meg der. I dag er det enda vondere enn i går, og jeg gruer meg til dagene fremover hvis det skal fortsette å bli vondere. Ingen smertestillende fungerer, så det er ikke noe vits i å prøve å ta det. Varmeflaske mot området lindrer litt. Jeg er slapp, kvalm og i dårlig form, og jeg får nesten ikke i meg mat. Jeg er derfor også veldig svimmel og har vært veldig nære ved å svime av flere ganger.


Er det noen som kjenner seg igjen i dette? Jeg finner ingenting ved googling. Jeg vet googling ikke er så bra bestandig, men jeg er egentlig ikke bekymret for om det er alvorlig, for samme hva det er så vil jeg bare vite hva det er som feiler meg. Jeg har høstferie denne uka, så nå har jeg tid til å ligge hjemme i fosterstilling, men neste uke skal jeg jo egentlig tilbake til skolen.

Anonymkode: a52ad...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutes ago, AnonymBruker said:

Spør gynekologen innpå her under tittel: gynekologi og graviditet. 

Anonymkode: dc7a2...77d

Takk for tipset! Jeg er ny på dette forumet.

Anonymkode: a52ad...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...