Gå til innhold

Motivasjon etterlyses!


Misantrop

Anbefalte innlegg

Jeg har falt langt ned i den mørkeste avgrunnen igjen. Det ligger et stort press på meg som tynger meg ned. I tillegg må jeg ikke bare  klare de mest grunnleggende oppgavene i hverdagen som mor, men jeg må skrive en oppgave som jeg alt har fått utsatt innlevering på.  Det jeg har mest lyst til er å svelge en dødelig mengde piller. For en måned siden så jeg for meg en framtid som forsker og professor, nå er det et ork å gå på dass. Noen bipolare eller andre som har noen tips om hvordan jeg kan motivere meg selv til det umulige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Misantrop skrev:

Jeg har falt langt ned i den mørkeste avgrunnen igjen. Det ligger et stort press på meg som tynger meg ned. I tillegg må jeg ikke bare  klare de mest grunnleggende oppgavene i hverdagen som mor, men jeg må skrive en oppgave som jeg alt har fått utsatt innlevering på.  Det jeg har mest lyst til er å svelge en dødelig mengde piller. For en måned siden så jeg for meg en framtid som forsker og professor, nå er det et ork å gå på dass. Noen bipolare eller andre som har noen tips om hvordan jeg kan motivere meg selv til det umulige?

Får du nok drahjelp av medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å trappe opp på både litium og seroquel igjen. Var dum nok til å tro (for nte) gang at jeg kunne klare meg uten, så dette er selvforskyldt. Og jeg klandrer meg selv så det holder. Seroquelen demper noe av tankekjøret og gjør at jeg sover, så den hjelper mye. Har ikke kommet opp til terapeutisk dose i litium. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et realistisk mål å bli professor (innen flertallet av de fag som hører til de seriøse), så antar jeg at du har evne til logisk tenkning, at du har forskerkompetanse og at du han innrette ditt tankesett etter det som vitenskapen viser.

Å seponere stemningsstabiliserende medisiner for en person med bipolar lidelse, er å være emosjonsstyrt - ikke fornuftsstyrt. Jeg anbefaler deg å lese selvbiografien til en av verdens fremste forskere på bipolar lidelse Kay Jamison: Touched with Fire og An Unquiet Mind.

Anonymkode: c9a8d...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så veldig realistisk nei, heller et resultat av hypomanisk grandios tenkning. Er klar over at det ille var et fornuftig valg jeg gjorde da jeg slutta med medisinene. Det er noe som drar i meg ofte, og det er ikke fornuften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...