Gå til innhold

«De krenkedes landsforbund»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva legger man i uttrykket «de krenkedes landsforbund»? 

At man er

- Ekstremt hårsår? 

- Tåler ingenting? 

- Svak?

- Sint person? 

- Ufordragelig person?

Osv? 

Anonymkode: 66a22...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger man i uttrykket «de krenkedes landsforbund»? 

At man er

- Ekstremt hårsår? 

- Tåler ingenting? 

- Svak?

- Sint person? 

- Ufordragelig person?

Osv? 

Anonymkode: 66a22...cd1

om man får tittelen "medlem" i det forbundet oppfatter den andre deg til å være svært hårsår/ta seg lett nær av.

Anonymkode: 443f0...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger man i uttrykket «de krenkedes landsforbund»? 

At man er

- Ekstremt hårsår? 

- Tåler ingenting? 

- Svak?

- Sint person? 

- Ufordragelig person?

Osv? 

Anonymkode: 66a22...cd1

Det er når noen bruker det å være krenket som en hersketeknikk.

Det gjelder særlig folk som blir krenket på vegne av andre, så de kan sverte en motstander og/eller fremstå som reflektert og følsom selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det dypt krenkende at dette landsforbundet kun tillater krenkede som medlemmer. Det er en bevisst utestengelse av oss som er indignerte og vonbrotne.

Vi er lei av denne krenkonormative kulturen som ekskluderer store grupper sutrekopper som ikke finner seg til rette i en identitet som krenket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Det er når noen bruker det å være krenket som en hersketeknikk.

Det gjelder særlig folk som blir krenket på vegne av andre, så de kan sverte en motstander og/eller fremstå som reflektert og følsom selv.

At den som føler seg krenket bruker det som hersketeknikk mener du? 

Anonymkode: 66a22...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Det er når noen bruker det å være krenket som en hersketeknikk.

Det gjelder særlig folk som blir krenket på vegne av andre, så de kan sverte en motstander og/eller fremstå som reflektert og følsom selv.

Enig, men tittelen kan også i aller høyeste grad være berettiget.

Anonymkode: 443f0...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

om man får tittelen "medlem" i det forbundet oppfatter den andre deg til å være svært hårsår/ta seg lett nær av.

Anonymkode: 443f0...c7b

Takk for svar. Jeg forstår litt mere. 

Anonymkode: 66a22...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Janus30 skrev:

Jeg finner det dypt krenkende at dette landsforbundet kun tillater krenkede som medlemmer. Det er en bevisst utestengelse av oss som er indignerte og vonbrotne.

Vi er lei av denne krenkonormative kulturen som ekskluderer store grupper sutrekopper som ikke finner seg til rette i en identitet som krenket. 

Du kan få min plass om du vil ha den. 

Anonymkode: 66a22...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At den som føler seg krenket bruker det som hersketeknikk mener du? 

Anonymkode: 66a22...cd1

Jeg tenker mer at noen later som de er krenket for å oppnå noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg tenker mer at noen later som de er krenket for å oppnå noe. 

Ok. Det gjelder iallfall ikke meg. Men jeg tror at det som gjelder meg er at jeg er ekstremt hårsår og svak. Jeg har alltid følt meg svak.   

Anonymkode: 66a22...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Janus30 skrev:

Jeg finner det dypt krenkende at dette landsforbundet kun tillater krenkede som medlemmer. Det er en bevisst utestengelse av oss som er indignerte og vonbrotne.

Vi er lei av denne krenkonormative kulturen som ekskluderer store grupper sutrekopper som ikke finner seg til rette i en identitet som krenket. 

Det gjør vondt å lese det du skriver og at du har manges støtte på det. 

Anonymkode: 66a22...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør vondt å lese det du skriver og at du har manges støtte på det. 

Anonymkode: 66a22...cd1

Da er du kvalifisert til medlemskap. Gratulerer ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Da er du kvalifisert til medlemskap. Gratulerer ! :)

Jeg har forstått det slik at jeg er medlem der fra før. 

Anonymkode: 66a22...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storsinn, raushet, overbærenhet. Vakre og positive ord om egenskaper som dessverre er fraværende hos medlemmer av KL.

Ingen mennesker er så perfekte at de hele tiden uttaler seg 100% korrekt, alltid får frem akkurat det de mener eller aldri glemmer en høflighetsfrase eller en takk. Men medlemmer av KE forventer en slik perfekthet - av alle alltid (unntatt av dem selv). I stedet for å tenke at en uttalelse som kan oppfattes negativt kanskje skyldes at det gikk litt raskt, at vedkommende glemte noe eller at det rett og slett var litt klossete sagt, tar en det bokstavelig og benytter seg av rettigheten til å føle seg tøtt, forulempet, fornærmet eller krenket.

Hvis en ønsker å melde seg ut av KL fordi en ikke synes de representerer gode verdier, kan dette gjøres ved å velge å legge godsiden til når en tolker andres utsagn og adferd. Kanskje var det ikke slik ment, kanskje gikk det litt raskt, kanskje er ikke vedkommende perfekt - det var bare en uskyldig glipp.

Anonymkode: 293dc...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Storsinn, raushet, overbærenhet. Vakre og positive ord om egenskaper som dessverre er fraværende hos medlemmer av KL.

Ingen mennesker er så perfekte at de hele tiden uttaler seg 100% korrekt, alltid får frem akkurat det de mener eller aldri glemmer en høflighetsfrase eller en takk. Men medlemmer av KE forventer en slik perfekthet - av alle alltid (unntatt av dem selv). I stedet for å tenke at en uttalelse som kan oppfattes negativt kanskje skyldes at det gikk litt raskt, at vedkommende glemte noe eller at det rett og slett var litt klossete sagt, tar en det bokstavelig og benytter seg av rettigheten til å føle seg tøtt, forulempet, fornærmet eller krenket.

Hvis en ønsker å melde seg ut av KL fordi en ikke synes de representerer gode verdier, kan dette gjøres ved å velge å legge godsiden til når en tolker andres utsagn og adferd. Kanskje var det ikke slik ment, kanskje gikk det litt raskt, kanskje er ikke vedkommende perfekt - det var bare en uskyldig glipp.

Anonymkode: 293dc...b24

Takk. Det var oppklarende. 

Anonymkode: 66a22...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Storsinn, raushet, overbærenhet. Vakre og positive ord om egenskaper som dessverre er fraværende hos medlemmer av KL.

Ingen mennesker er så perfekte at de hele tiden uttaler seg 100% korrekt, alltid får frem akkurat det de mener eller aldri glemmer en høflighetsfrase eller en takk. Men medlemmer av KE forventer en slik perfekthet - av alle alltid (unntatt av dem selv). I stedet for å tenke at en uttalelse som kan oppfattes negativt kanskje skyldes at det gikk litt raskt, at vedkommende glemte noe eller at det rett og slett var litt klossete sagt, tar en det bokstavelig og benytter seg av rettigheten til å føle seg tøtt, forulempet, fornærmet eller krenket.

Hvis en ønsker å melde seg ut av KL fordi en ikke synes de representerer gode verdier, kan dette gjøres ved å velge å legge godsiden til når en tolker andres utsagn og adferd. Kanskje var det ikke slik ment, kanskje gikk det litt raskt, kanskje er ikke vedkommende perfekt - det var bare en uskyldig glipp.

Anonymkode: 293dc...b24

Hva om medlemmet også gjør en (eller mange) glipper fordi en er for rask til å føle, tolke og handle? Er en fortsatt ikke raus og storsinnet,  og er en kanskje også et dårlig menneske som ikke tar hensyn til andre enn seg selv? 

Anonymkode: 66a22...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør vondt å lese det du skriver og at du har manges støtte på det. 

Anonymkode: 66a22...cd1

Gjør det vondt som i krenket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om medlemmet også gjør en (eller mange) glipper fordi en er for rask til å føle, tolke og handle? Er en fortsatt ikke raus og storsinnet,  og er en kanskje også et dårlig menneske som ikke tar hensyn til andre enn seg selv? 

Anonymkode: 66a22...cd1

Det holder ikke for medlemskap i KL at du ble krenket ved en glipp. Medlemskap krever et stabilt mønster med krenkethet over tid.

Anonymkode: 293dc...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...