Gå til innhold

«De krenkedes landsforbund»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har heldigvis den egenskapen at ikke plager andre med disse svært negative tingene fordi jeg holder alt for meg selv -  jeg har kun vist mine følelser og dårlige sider til en høyt betrodd person i RL som har hjulpet meg masse og som jeg har stolt så mye på at jeg turte å vise alt til. Jeg ønsker ikke at noen andre skal ha et så negativt syn på meg som person, bl.a derfor sier jeg ikke noe. Jeg skammer meg nok over alle følelsene jeg har inni meg fra før. Jeg skammer og sliter med å se denne betrodde personen i øynene hver gang vi møtes fordi han vet alt om meg og mine følelser. 

Anonymkode: 66a22...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det holder ikke for medlemskap i KL at du ble krenket ved en glipp. Medlemskap krever et stabilt mønster med krenkethet over tid.

Anonymkode: 293dc...b24

Mange glipper, skrev jeg. 

Anonymkode: 66a22...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg tolker det mere som en stille protest mot de mange personlige tragedier i dag som skyldes politikerne etter mitt skjønn som blir mere og mere schisofrene. Hva er det de sier at de er mot summen av alt de er for. Med andre ord Alt det fine koster for mye.

Mange føler seg krenkede tror jeg fordi de føler at deres samfunnskontrakt er brutt. At deres virkelighet går istykker. Alt går ofte ikke som man tror i livet men det er mere og mere de sterkestes rett tror jeg så mange føler selv om så mange sier de kjemper for det motsatte og det vel aldri har vært noe annet. Uten at jeg vet hva de i denne foreningen telnker og tror. Men en tidsnerve hos mange tror jeg de har truffet. Både innenfor og utenfor yrkesliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg mener det høres fornuftig ut å kjempe med nebb og klør mot de som ønsker at noen skal bli tapere eller personlige tragedier eller tilføres den siste krenkelse om du vil. Mange føler seg invadert av fremmede personer som ikke vil dem vel l og som bare trenger seg på. På den annen side må de som virkelig trenger hjelp få hjelp. 

De bør ikke få den gleden å se enda flere gå til grunne eller øke statistikken av personlige tragedier eller tapere. Kanskje derfor de krenkede holder tårene inne og går ut i foreningslivet. Kanskje er DT et nytt politisk parti i emning? Vi får kanskje høre mere i media etterhvert.Selv er jeg inne i en periode hvor abonnementer og medlemskap reduseres for å møte veldig vanskelige tider.

Men jeg vil tenke på også disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heldigvis den egenskapen at ikke plager andre med disse svært negative tingene fordi jeg holder alt for meg selv -  jeg har kun vist mine følelser og dårlige sider til en høyt betrodd person i RL som har hjulpet meg masse og som jeg har stolt så mye på at jeg turte å vise alt til. Jeg ønsker ikke at noen andre skal ha et så negativt syn på meg som person, bl.a derfor sier jeg ikke noe. Jeg skammer meg nok over alle følelsene jeg har inni meg fra før. Jeg skammer og sliter med å se denne betrodde personen i øynene hver gang vi møtes fordi han vet alt om meg og mine følelser. 

Anonymkode: 66a22...cd1

Klem ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er et faktum at enkelte mennesker rammes som mye hardere men har denne foreningen virkelig sett dagens lys så langt?

Det er veldig vanskelige tider for flere og flere så mange kjenner seg igjen i begrepet tror jeg menneskelig sett.

Alt er ikke bare for noen i dag.

Når det gjelder hva Terapauten ser tror jeg det er ofte hvor lang tid det er igjen av timen og om hva han skal lave til middag til seg og sin kone eller hva han kan gjøre for neste pasient i dag. Eller tenker på et foredrag eller tale senere på dagen eller noe sånt. Eller konsentrerer seg om neste adekvate spørsmål til pasienten. 

Eller bekymrer seg over hvor lite noen mennesker( les pasienter forstår) eller hva som er sykt eller kriminelle tanker hos pasienten og hva som er friskt hos denne pasienten.Kan være lett å bli overbehandler tror jeg også.   Eller er redd pasienten skalfinne på å skade seg selv eller ta narkotika. Mankanjo selvfølgelig spørre Terapauten . Det er jo bare å våge å vinne og løpe hva bena holder. Man må stole på seg sjøl. Det er ingen andre som tar vare på en eller kanskje for de som tror. Man vet aldri.De fleste er kjempesnille. De som ikke er det har kanskje opplevet mye vondt selv.

Modenhet burde komme på flaske som kunne kjøpes på en benistasjon nær oss.

Altfor mange av oss har følt på følelsen av ingenting å ha å stille opp med eller kanskje veldig motstridende følelser. Full gass og dra i nødbrems samtidig. 

Nei skaff seg heller en hund. Som  Henrik Wergeland( den store dikter) "I minhunds øyne senker jeg mine sorger. " eller " Til min Gyldenlakk" på dødsleiet.

Sjelden man ser " Maria fly fly" i våre dager. Eller jeg er for lite ute om sommerdager lenger? Er også disse truede arter? Man tellet antall prikker på det rødoransje skjoldet deres og jo flere prikker jo bedre. Husker ikke lenger hva antalle kunne representere for den som så før skjoldet delte seg i to og den åpnet vingene sine og fly sin vei videre. Sjelden det var mere enn to prikker som jeg husker.😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva om medlemmet også gjør en (eller mange) glipper fordi en er for rask til å føle, tolke og handle? Er en fortsatt ikke raus og storsinnet,  og er en kanskje også et dårlig menneske som ikke tar hensyn til andre enn seg selv? 

Anonymkode: 66a22...cd1

Om man stadig legger skylden og ansvaret for hvordan man føler seg over på andre, er man neppe raus og storsinnet, nei.

Ser man i etterkant at man var for rask med å fordele skyld/dømme og gir uttrykk for det til den/de det gjelder, stiger storsinnet og rausheten (forhåpentligvis også ovenfor en selv). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mari- skrev:

Om man stadig legger skylden og ansvaret for hvordan man føler seg over på andre, er man neppe raus og storsinnet, nei.

Ser man i etterkant at man var for rask med å fordele skyld/dømme og gir uttrykk for det til den/de det gjelder, stiger storsinnet og rausheten (forhåpentligvis også ovenfor en selv). 

Jeg har _alltid_ gjort det - gitt uttrykk for det, men kanskje ikke blitt trodd på det fordi jeg ikke har klart å endre meg. «Ironisk nok» har personen tilogmed sagt til meg at jeg ikke er snill med meg selv, hva mente han med det? 

Jeg har sett og innrømt mlne feil og svakheter hele tiden, jeg har tilogmed følt at alle andre er mye bedre enn meg og aldri følt meg bra nok sammenlignet med andre. 

Anonymkode: 66a22...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Maggie55 skrev:

Godt du har noen du har tillit til. Håper alt går bra og retter seg med god hjelp.😊

Det gjør forferdelig vondt nå, men det går seg til når jeg får ting mer på avstand. Jeg får hjelp til å endre tankene og sidene mine. 

Anonymkode: 66a22...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alle må lære seg " tap og vinn med samme sinn" mener du? 

Vel det virker mye som dette er " tidens melodi". Se bare på tumultene omkring statsbudsjettet. Kanskje ikke lenge før det går på nevene løs slik det ofte er innslag på Dagsrevyen fra parlamentet i Italia og også England før Brexit da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg tror ikke det er noe ved en selv man behøver å ikke vedkjenne seg eller omforme på noe måte. Alle sider ved en selv er en selv. Man kan ved misforståtte bemerkninger fra andre bli brakt til å tro at man ikke er bra nok. Noe som sier mer om de som ytrer det eller deres egen sårhet og maktesløshet. 

Hvemhar sagt at alle skalvære like?

Vi gjør bare alle feil fra tid til annen.Kanskje fordi vi ikke vet hva vi ellers skal gjøre eller ikke har økonomiske midler til å ta med familien å starte et nytt liv i utlandet et sted eller det er for sent av andre grunner.

Kanskje de krenkedeburde ha en egen radiokanal.

Allikevel man bør prøve å ikke krenke noen. Fint at dere tok opp dette. Jeg vil prøve å bli mere bevisst i mitt liv med ord og handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har _alltid_ gjort det - gitt uttrykk for det, men kanskje ikke blitt trodd på det fordi jeg ikke har klart å endre meg. «Ironisk nok» har personen tilogmed sagt til meg at jeg ikke er snill med meg selv, hva mente han med det? 

Jeg har sett og innrømt mlne feil og svakheter hele tiden, jeg har tilogmed følt at alle andre er mye bedre enn meg og aldri følt meg bra nok sammenlignet med andre. 

Anonymkode: 66a22...cd1

Jeg leste ikke hele tråden før jeg svarte deg, og ser nå at din krenkbarhet handler om noe annet enn samfunnstrenden, hvor ulike individer og grupper gir uttrykk for en mer eller mindre berettiget opplevelse av å føle seg krenket. Svaret mitt ble derfor litt flåsete; beklager det!💕

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mari- skrev:

Jeg leste ikke hele tråden før jeg svarte deg, og ser nå at din krenkbarhet handler om noe annet enn samfunnstrenden, hvor ulike individer og grupper gir uttrykk for en mer eller mindre berettiget opplevelse av å føle seg krenket. Svaret mitt ble derfor litt flåsete; beklager det!💕

 

Det går bra

Anonymkode: 66a22...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Like mye jeg som skal beklage. Jeg mente bare at også de tunge følelsene kan være verdifulle eller disse negative tingene kan være et forsøk på å balansere noe i livet. Noe som kanskje bare en selv forstår og som kanskje ikke noen man treffer i livet gjenkjenner i sitt liv. En slags ensomhet om man vil.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en liten kommentar til deg, TS, forvøvrig: ut i fra det du skriver i denne tråden, gir du ikke inntrykk av å tilhøre "De krenkedes landsforbund", slik jeg forstår det.

Å være lett krenkbar som følge av iboende sårbarhet og/eller smertefulle opplevelser tidligere i livet, blir en annen sak. Håper du får hjelp til å stå tryggere i deg selv!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg tror vel bare at så altfor mange selv i vår tid føler seg altfor hardt presset og kanskje presset til å leve et liv de ikke står inne for eller egentlig ønsker. Kanskje endog lever i forhold og ekteskap som er umulig å bryte ut av mye på grunn av økonomi og hva alle de andre vil tenke og tro som det også var i veldig gamle dager. Jeg tror ulike press gjør oss alle sårbare og " lagelige for hogg" eller" krenkbare" for å bruke et nyord.Jeg tror ikke dette er en selvvalgt øvelse eller tilstand for noen. Tror mange ønsket at orderen " Ild opphør atter lød" og at menneskene tedde  seg mer fredelige og alle var vell forlikt. Det er nok ikke bare disse med den iboende sårbarheten eller smittsomme pesten som ønsker det.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mari- skrev:

Og en liten kommentar til deg, TS, forvøvrig: ut i fra det du skriver i denne tråden, gir du ikke inntrykk av å tilhøre "De krenkedes landsforbund", slik jeg forstår det.

Å være lett krenkbar som følge av iboende sårbarhet og/eller smertefulle opplevelser tidligere i livet, blir en annen sak. Håper du får hjelp til å stå tryggere i deg selv!❤️

Enig i det. Og jeg får hjelp. Men det er adferden min overfor denne personen (som følge av å være krenkbar) som nå har kommet frem i lyset. Jeg har bl.a vært egoistisk og hensynsløs mot han. Men jeg skal endre adferden min og gjøre så godt jeg kan for å endre følelsene mine, for de er der okke som. Takk for gode ord. 

Anonymkode: 66a22...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i det. Og jeg får hjelp. Men det er adferden min overfor denne personen (som følge av å være krenkbar) som nå har kommet frem i lyset. Jeg har bl.a vært egoistisk og hensynsløs mot han. Men jeg skal endre adferden min og gjøre så godt jeg kan for å endre følelsene mine, for de er der okke som. Takk for gode ord. 

Anonymkode: 66a22...cd1

Da tenker jeg at du er kommet langt. Du erkjenner at det er ett problem og du gjør noe med det. Det kan ta tid men du er ingen ond person. Onde personer gjør ikke noe for å bli bedre 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...