Gå til innhold

Drømmer.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, ColaZero skrev:

Den gamle visa om at vi bare bruker 10 % av hjernekapasiteten er gammal overtro nå, altså. Vi bruker hele hjernen. Men! Er helt enig i at det er myyye vi ikke vet :)

Å? Tror ikke vi bruker hele hjernen nei :) Ja det er myyyye vi ikke vet som vil komme som et sjokk på mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok :) 

Det vannet ble det forsket på, var noe med at vannmolekylene spant veldig fort. Vannet økte i frekvens vil jeg si, det vannet gjorde meg frisk en gang. Hun er dessverre død nå. 

Jeg har ikke peiling, men synes det høres litt rart ut. Det må jeg si. Øke i frekvens?? Vannet? Nei, jeg må konferere med sønnen vedr dette. At det gjorde deg frisk...det tror jeg ikke på. Det blir litt som med homeopati. Homeopater mener jo at vannmolekylene "husker". Jeg synes bare det er en blanding av tragedie og komikk. Men mange som tror på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ColaZero skrev:

Jeg har ikke peiling, men synes det høres litt rart ut. Det må jeg si. Øke i frekvens?? Vannet? Nei, jeg må konferere med sønnen vedr dette. At det gjorde deg frisk...det tror jeg ikke på. Det blir litt som med homeopati. Homeopater mener jo at vannmolekylene "husker". Jeg synes bare det er en blanding av tragedie og komikk. Men mange som tror på det.

Homeopatiske midler virket ikke på meg, men det vannet reddet livet mitt. Det er helt sant, jeg begynte å spise igjen og det var som å våkne fra en drøm/mareritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å? Tror ikke vi bruker hele hjernen nei :) Ja det er myyyye vi ikke vet som vil komme som et sjokk på mange. 

Ja, vi får bare vente og se. Jeg tror vi må vente særdeles lenge. Min mor er ikke redd for døden. Hun tror det er mye som foregår etter livet. Hun sier det blir spennende å se. Jeg sier at jeg ikke deler hennes syn på saken, men argumenterer ikke kraftig. Hun lengter etter min bror og er sikker på at hun vil treffe ham igjen etter endt liv her på jorden. Huff. Jeg lider med henne. Triste saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å? Tror ikke vi bruker hele hjernen nei :) Ja det er myyyye vi ikke vet som vil komme som et sjokk på mange. 

Vet du mer enn de største innen vitenskapen?

Anonymkode: d0718...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet du mer enn de største innen vitenskapen?

Anonymkode: d0718...8be

Nei. Men vi bruker da ikke hele hjernen? Vi er veldig lavtstående vesener! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Homeopatiske midler virket ikke på meg, men det vannet reddet livet mitt. Det er helt sant, jeg begynte å spise igjen og det var som å våkne fra en drøm/mareritt. 

Rare greier! :) Jeg skal nekte litt igjen og si at jeg tror det var en placeboeffekt. Men det er egentlig det samma, bare det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ColaZero skrev:

Rare greier! :) Jeg skal nekte litt igjen og si at jeg tror det var en placeboeffekt. Men det er egentlig det samma, bare det virker.

Prøvde alt annet som kunne hatt placebo effekt, inkludert psykofarmaka. Men kun det vannet virket, var vissen men våknet til liv igjen. Det fikk blomster til å kvikne til igjen og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Prøvde alt annet som kunne hatt placebo effekt, inkludert psykofarmaka. Men kun det vannet virket, var vissen men våknet til liv igjen. Det fikk blomster til å kvikne til igjen og :) 

Det er fint at du ble bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ColaZero skrev:

Det er fint at du ble bedre :)

Ja det er det, har aldri igjen vært så dårlig som jeg var da. Var sikker på at jeg ville dø, er takknemlig for at jeg ikke har vært så dårlig igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er det, har aldri igjen vært så dårlig som jeg var da. Var sikker på at jeg ville dø, er takknemlig for at jeg ikke har vært så dårlig igjen :) 

Jeg håper du er istand til å gjenkjenne symptomer på at du evt blir skikkelig dårlig på et tidlig tidspunkt. Du er jo mye her da og jeg merker at det er mange her som kjenner deg og sykdomshistorien din godt. Så jeg håper du klarer å ta til deg velmente råd herfra. 

Personlig mener jeg at du leker med ilden når du nå holder på med å seponere AP. Og jeg mener at du har psykotiske tendenser. Og du har definitivt vrangforestillinger.Og at det faktisk, selv om du ikke føler deg syk, har tiltatt noe de siste ukene. Du er veldig ærlig, det synes jeg er fint. Og jeg synes det har vært hyggelig å snakke med deg i denne tråden :) Men det avdekkes ting som gjør meg mer bekymret enn jeg var for en liten tid tilbake. Men jeg er ingen ekspert! Bra at du ikke er redd.

Og nå har jeg spolert den gode stemningen.

Uansett: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, ColaZero skrev:

Jeg håper du er istand til å gjenkjenne symptomer på at du evt blir skikkelig dårlig på et tidlig tidspunkt. Du er jo mye her da og jeg merker at det er mange her som kjenner deg og sykdomshistorien din godt. Så jeg håper du klarer å ta til deg velmente råd herfra. 

Personlig mener jeg at du leker med ilden når du nå holder på med å seponere AP. Og jeg mener at du har psykotiske tendenser. Og du har definitivt vrangforestillinger.Og at det faktisk, selv om du ikke føler deg syk, har tiltatt noe de siste ukene. Du er veldig ærlig, det synes jeg er fint. Og jeg synes det har vært hyggelig å snakke med deg i denne tråden :) Men det avdekkes ting som gjør meg mer bekymret enn jeg var for en liten tid tilbake. Men jeg er ingen ekspert! Bra at du ikke er redd.

Og nå har jeg spolert den gode stemningen.

Uansett: :)

Vet ikke hva jeg skal si, men ser ikke vits i å diskutere dette. Jeg har tatt mitt valg og føler meg sikker på at det går bra denne gangen, det er bare det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Vet ikke hva jeg skal si, men ser ikke vits i å diskutere dette. Jeg har tatt mitt valg og føler meg sikker på at det går bra denne gangen, det er bare det :) 

Ja, vi dropper mer diskusjon! Håper alt går bra.

Ha en fin kveld videre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, ColaZero skrev:

Ja, vi dropper mer diskusjon! Håper alt går bra.

Ha en fin kveld videre :) 

Takk i likeså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
5 timer siden, stjernestøv skrev:

Drømmer dere? Jeg drømmer mye nå når jeg tar mindre xeplion, på høyere doser er drømmene fjerne. Husker jeg sa til psykiateren"Jeg drømmer ikke". "Bra" sa han. Hva er bra med å ikke drømme? Jeg liker å drømme. 

jeg drømmer masse, noen drømmer blir jeg helt utmatta av og trøtt av påfølgende dag, som de drømmene jeg har om at jeg løper bort fra mennesker som vil spy på meg og følger etter meg selvom jeg gjemmer meg oppå komoden. men andre drømmer er spennende og da er jeg uthvilt etter 6-8 timer selvom jeg ikke har dypsøvn (5% av søvn nettene mine er dypsøvn, og resten er lettsøvn og panikkoppvåkninger og rensing av tett nese. jeg går på fluoxetin 40mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
5 timer siden, ColaZero skrev:

Det er ikke drømmene i seg selv som er problemet. Slik jeg har forstått det ihvertfall. Når jeg er dårlig drømmer jeg mye. Da har jeg livlige drømmer hele natten. Og om dagen, hvis jeg er sliten, kan jeg sovne sittende i sofaen og drømme masse. Jeg våkner og aner nesten ikke om det er dag eller natt og om hva som virkelig har skjedd og hva som har vært en drøm.

Det er nok det psykiateren mener når han sier at det er bra at du ikke drømmer. Det er et tegn på at det er litt roligere i topplokket og at du er i en bedre fase og at medisinen virker.

jeg kan drømme at jeg opplever rare ting, som at jeg er usb-eksperiment med usb utganger på hele meg, og kan snakke i søvne om at de ikke må spy på meg, og sånne ting. jeg er stresset for tiden, men jeg ble erklært psykisk frisk i år i mars, da jeg hadde tatt alle slags psykologiske tester om psykose og lignende, siden jeg ikke sover godt mer i perioder (bråvåkner av syner og panikk av å føle jeg skal dø av hjerteflimmer og sånt). de ville ikke hendvise meg til søvnspesialist lab, fordi lysmåle aktografklokka jeg brukte i en uke bare viste normalt, selvpm jeg hadde positive tegn til insomni. fordi jeg sov bedre i perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
5 timer siden, motorPrøysen skrev:

Alle drømmer, men mange husker ikke drømmene sine. Etter min mening er drømmer veldig spennende, meningsfulle og kan gi verdifull innsikt. Dessverre er det veldig mange i dag avskriver drømmenes betydning.

For mange med psykoselidelse har drømmer og våken tilstand en tendens til å blande seg sammen, og de oppfatter ting i våkenlivet med drømmelogikk. Jeg tror det var derfor psykiateren din syntes det var bra at du ikke drømte.

dette er min sprøeste men likevel ekteaktige drøm i år:

såg romvesen og hoardet hjemløse pokemon på delfinryggen:

jeg hadde filmet romvesnene, men bildene viste ikke noe, bare himmelen, men zoomte man, kunne man se at de var der, bare omrisset av dem. jeg føyk over hjemmstedet mitt sin gamlevei på en delfin bak pokemonflokken, mens jeg hørte flyverøgle intro svevescene musikken til disneys dinosaur animasjonfilmen. jeg hadde med pokemon hjem til gamle huset til Tante og mamma ble sint fordi jeg allerede hadde fulle huset av hjembringede pokemon. jeg ble til Pikachu og skulle sove på pute. Ash Ketchum såg meg mens jeg sov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Syns det er spennende at dere jobber med drømmer, det kunne jeg tenkt meg og. Hadde masse mareritt tidligere, men har ikke det nå. Det er mest om åndelige ting ja :) Et åndelig liv om natten. Men kan være om andre mennesker og, det er spennende. Da kan det hende det er noe som skjer i livet deres. 

her er en drøm jeg trodde var ekte og ikkedrøm mens jeg drømte den:

 

jeg hadde skikkelig dritetrengthet. jeg var i en undergrunnsstasjon og gikk for å drite. jeg kunne ikke gå å drite i handicap toalettet for da måtte jeg kontakte betjeningen etter nøkkel. jeg dreit på senga til det ene offentlige toalettet, fordi doene var runde hule bleier. doene var ekle. mens jeg bæsjet på senga i håp om at ingen såg det, og skulle legge mine to hvite plastalinaaktige bæsjer i bleiedoen, så kom en kineserdame og såg dette. jeg skjulte bæsjen med hånda mi. jeg var barfotet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
5 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok, jeg sover ikke om dagen da. Men våkner etter hver drøm jeg har hatt og tenker på den,tenkte på å skrive dem ned. Det kan jo ha noe for seg?

her har jeg en av mine nedskrevne drømmer i dream journal ultimate appen:

 

jeg var på tog mot kina og gikk på jentedoen. men en skrullete gal gammel mann fulgte etter meg på doen mens jeg prøvde å låse døra med nøkkelen inni den ødelagte dørlåsen. en gammel dame satt da inne med meg mens jeg dreit, og en kraftig streng kinamann som liknet på kim yong un med koreasoldat klær, kom inn og spurte om vi hadde tenkt på monsun og tornardo og at tornardo hadde drept 8000 folk i kina i 2008, og at nå skulle det være syndeflod i kina dit vi reiste til med toget nå. da sa jeg at jeg var redd for tornardoer. da svarte han meg surt "du vett jo ingenting, det er syndeflod det blir nå, ikke tornardo", mens jeg satt på do, og kom på at jeg måtte jo skjule skrittet mitt for denne kinamannen. vi var så i et åpent fly (hvor vi kunne gå ut på terrassen å se på skyene) og da blåste det og flyet begynte å falle ned av snøen og vinden og vi begynte å fryse til is.

 

morgenen etter, søkte jeg på nettet om det hadde vært tornardo i kina som hadde drept 8000 folk i 2008.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Blomsterfluen skrev:

her har jeg en av mine nedskrevne drømmer i dream journal ultimate appen:

 

jeg var på tog mot kina og gikk på jentedoen. men en skrullete gal gammel mann fulgte etter meg på doen mens jeg prøvde å låse døra med nøkkelen inni den ødelagte dørlåsen. en gammel dame satt da inne med meg mens jeg dreit, og en kraftig streng kinamann som liknet på kim yong un med koreasoldat klær, kom inn og spurte om vi hadde tenkt på monsun og tornardo og at tornardo hadde drept 8000 folk i kina i 2008, og at nå skulle det være syndeflod i kina dit vi reiste til med toget nå. da sa jeg at jeg var redd for tornardoer. da svarte han meg surt "du vett jo ingenting, det er syndeflod det blir nå, ikke tornardo", mens jeg satt på do, og kom på at jeg måtte jo skjule skrittet mitt for denne kinamannen. vi var så i et åpent fly (hvor vi kunne gå ut på terrassen å se på skyene) og da blåste det og flyet begynte å falle ned av snøen og vinden og vi begynte å fryse til is.

 

morgenen etter, søkte jeg på nettet om det hadde vært tornardo i kina som hadde drept 8000 folk i 2008.

Mye rart en drømmer og. Jeg drømte mens jeg la meg i går, det var om en seriemorder. Ikke så rart, ser jo på Dexter. Men dette var en grusom seriemorder som drepte barn,og jeg kunne se på forhånd hvem han skulle drepe. Det var min oppgave, etter det sov jeg ikke hele natten og jeg har tannverk :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...