Gå til innhold

Voksende sår i ansiktet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt om dette er noe å gjøre noe med, men begynner å bli litt usikker på hva jeg skal gjøre. Gjør ganske vondt også.

For litt under en uke siden våknet jeg med et lite sår i ansiktet. Det kjentes litt ut som et brannsårlignende sår. Som om huden var skrapet litt av, vondt når jeg kom bort i det. De siste dagene har det bare vokst seg større og større. I tillegg har jeg nå fått et nytt lite sår i ansiktet altså i tillegg til det voksende såret.

Jeg har prøvd å søke litt på hva det kan være, men blir liksom ikke så mye klokere, det er så mange eksempler på ting som kommer opp. Men det bekymrer meg litt at det hele tiden vokser og blir et større og større område. Det ser også stygt ut, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere at det er ansiktet.

Jeg har hatt psoriasis under armene i perioder (tror jeg), men det er veldig lenge siden og jeg har vært lite plaget. Noen som har noen råd til hva jeg burde gjøre?

Anonymkode: 0997c...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, emilie321 skrev:

Brennkopper?

Hvis det ikke gir seg over helgen, så kan du jo stikke innom legekontoret

Jeg var på apoteket i dag og hun der også stilte spørsmål om det kunne være brennkopper. Jeg er jo godt voksen og har ikke barn, men forsto det slik at også voksne kan få det. 

Noen som har erfaring med brennkopper hos voksne? Har fått desinfiserende og kompresser jeg kan ha på når jeg skal ut. Bør jeg gå til legen for å få bekreftet/ avkreftet at det er brennkopper. Allmenntilstanden min generelt er jo ikke dårlig, men hvis det er smittsomt så bør jeg kanskje ta flere forhåndsregler? Jeg vil ikke være hjemme dersom det ikke er nødvendig. 

Anonymkode: 0997c...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎10‎.‎2017 den 19.37, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt om dette er noe å gjøre noe med, men begynner å bli litt usikker på hva jeg skal gjøre. Gjør ganske vondt også.

For litt under en uke siden våknet jeg med et lite sår i ansiktet. Det kjentes litt ut som et brannsårlignende sår. Som om huden var skrapet litt av, vondt når jeg kom bort i det. De siste dagene har det bare vokst seg større og større. I tillegg har jeg nå fått et nytt lite sår i ansiktet altså i tillegg til det voksende såret.

Jeg har prøvd å søke litt på hva det kan være, men blir liksom ikke så mye klokere, det er så mange eksempler på ting som kommer opp. Men det bekymrer meg litt at det hele tiden vokser og blir et større og større område. Det ser også stygt ut, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere at det er ansiktet.

Jeg har hatt psoriasis under armene i perioder (tror jeg), men det er veldig lenge siden og jeg har vært lite plaget. Noen som har noen råd til hva jeg burde gjøre?

Anonymkode: 0997c...cae

Kan det være herpesinfeksjon? Sjekk:

https://www.dermnetnz.org/topics/herpes-zoster/

https://www.dermnetnz.org/topics/herpes-simplex/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, frosken skrev:

Jeg lurte også litt på det, synes som det også kan komme plutselig. Har ikke nedsatt form på andre måter enn disse sårene. 

Farmasøyten på apoteket så det ikke lignet på munnsår, men jeg vet ikke.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg forholder meg til dette. Fikk en krem som anbefales ved brennkopper på apoteket, men det kan jo være en herpesinfeksjon likevel. Og det meste synes å gå over av seg selv, ut fra hva jeg leser, hvis det ikke er noe alvorlig. Får litt fnatt av å søke på væskende sår i ansiktet på nettet. Kommer virkelig litt av hvert da...

Anonymkode: 0997c...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurte også litt på det, synes som det også kan komme plutselig. Har ikke nedsatt form på andre måter enn disse sårene. 

Farmasøyten på apoteket så det ikke lignet på munnsår, men jeg vet ikke.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg forholder meg til dette. Fikk en krem som anbefales ved brennkopper på apoteket, men det kan jo være en herpesinfeksjon likevel. Og det meste synes å gå over av seg selv, ut fra hva jeg leser, hvis det ikke er noe alvorlig. Får litt fnatt av å søke på væskende sår i ansiktet på nettet. Kommer virkelig litt av hvert da...

Anonymkode: 0997c...cae

Kan du ikke ringe fastlegen mandag morgen og høre om de kan se på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, frosken skrev:

Kan du ikke ringe fastlegen mandag morgen og høre om de kan se på det? 

Ja, kan jo det. Vil ikke være til bry, men jeg vet ikke hva det er og kan jo høre hva de tenker... Kanskje det ikke er noe, men litt plagsomt med store ekle sår i ansiktet uten å vite hva det er.

Anonymkode: 0997c...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kan jo det. Vil ikke være til bry, men jeg vet ikke hva det er og kan jo høre hva de tenker... Kanskje det ikke er noe, men litt plagsomt med store ekle sår i ansiktet uten å vite hva det er.

Anonymkode: 0997c...cae

Nå er det vel meningen at fastlegene skal gjøre noe for lønnen de får, og det å kontakte dem i en slik situasjon kan umulig bli oppfattet som at du er til bry for dem (dvs. ingen andre enn muligens du vil tenke sånn). 

Jeg synes det hører med til normal ivaretakelse av seg selv å kontakte fastlegen med store sår i ansiktet. 

Ring i morgen klokken åtte:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...