Gå til innhold

flere enn meg her som har begynt å bytte bokstaver i skriving?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

jeg har ingen lærevansker og ingen lese og skrivevansker fra før. men jeg har det siste året blitt dårlig i perioder, på å skrive uten at jeg stokker om bokstavene/skriver feil. foreksempel 1 og en halv hadde jeg glemt i dag hvordan skrives, så jeg skreiv 1 1/5 istedenfor 1 1/2, og måtte spørre arbeidsleder hvorsan en halv skrives. og andre eksempler er at jeg kan skrive hester som hsetre, og ser feilen etterpå når jeg går gjennom. men jeg rettogslett stokker om mer ord nå, og glemmer masse, som gjør at jeg kan taste feil bokstaver på tastaturet, foreksempel ordet "rett" hvor alle tre bokstavene på tastaturet er på samme rekke, så kan det bli "rftt". og så leser jeg feil bokstaver oftere, men synet mitt er nettopp sjekket av øyelege og øynene var perfekt bra syn og helt friske. noen her med sånne lignende erfaringer?

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
4 timer siden, Blomsterfluen skrev:

jeg har ingen lærevansker og ingen lese og skrivevansker fra før. men jeg har det siste året blitt dårlig i perioder, på å skrive uten at jeg stokker om bokstavene/skriver feil. foreksempel 1 og en halv hadde jeg glemt i dag hvordan skrives, så jeg skreiv 1 1/5 istedenfor 1 1/2, og måtte spørre arbeidsleder hvorsan en halv skrives. og andre eksempler er at jeg kan skrive hester som hsetre, og ser feilen etterpå når jeg går gjennom. men jeg rettogslett stokker om mer ord nå, og glemmer masse, som gjør at jeg kan taste feil bokstaver på tastaturet, foreksempel ordet "rett" hvor alle tre bokstavene på tastaturet er på samme rekke, så kan det bli "rftt". og så leser jeg feil bokstaver oftere, men synet mitt er nettopp sjekket av øyelege og øynene var perfekt bra syn og helt friske. noen her med sånne lignende erfaringer?

Absolutt. Jeg bommer mye på tastene, og særlig på mobilen. Det er det sikkert mange her som har sett:P. Jeg lurer på hva folk tror noen ganger. 

Jeg ville aldri blandet sammen 1/2 og 1/5, men 1/2=0.5 så er det en litt logisk samrøre hvis man først skal røre sammen.  Jeg antar du ikke driver så mye med tall til vanlig, og da kan man glemme ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt sånn den siste tiden, at jeg hele tiden trykker på feil taster og stokker om på bokstavene. Når jeg skrev nå f.eks. ble "siste" til sinste" og "tiden" ble "diden". For meg tror jeg det handler om at jeg skriver raskere nå enn jeg gjorde før. Fingrene har mer kontroll over hvor tastene er, men hode og fingre klarer ikke helt å samarbeide og siden jeg har veldig treg prossessering løper på en måte fingrene fra hodet.

Jeg kan også plutselig glemme hvordan noe skrives. Og noen ting klarer jeg ikke huske hvordan skrives, samme hvor mange ganger jeg sjekker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...