Gå til innhold

Ødelagt av abilify


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg orker ikke mer av venstre finger som kontinuerlig må bevege seg !!!!!

legene gir forøvrig faen

Anonymkode: c9bf2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg fatter ikke at folk tørr røre antipsykotisk medikamenter 

Anonymkode: c9bf2...62a

Uten medisiner så hadde jeg jevnlig vært tvangsinnlagt på lukket avdeling. Uten medisiner så hadde jeg ikke hatt et liv. Derfor tar jeg medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spør deg selv hvorfor du i utgangspunktet begynte med medisinen.

Anonymkode: 07dd9...a44

Legen mente jeg hadde for mange tanker i hodet som gjorde det vanskelig å prate! 

Anonymkode: c9bf2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, emilie321 skrev:

Uten medisiner så hadde jeg jevnlig vært tvangsinnlagt på lukket avdeling. Uten medisiner så hadde jeg ikke hatt et liv. Derfor tar jeg medisiner.

Jeg hadde vært frivillig innlagt og bedre det enn å ha denne jævla fingeren

Anonymkode: c9bf2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

motorPrøysen

Har du fått vurdering av nevrolog? Hvis du er misfornøyd med vurdering hos spesialist kan du be fastlegen henvise deg for second opinion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, motorPrøysen skrev:

Har du fått vurdering av nevrolog? Hvis du er misfornøyd med vurdering hos spesialist kan du be fastlegen henvise deg for second opinion.

aldri vært hos nevrolog, er det noe å vinne der?

Anonymkode: c9bf2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at du er redd for tardiv dyskinesi. Dette får man for det første omtrent aldri av abilify, og dessuten vises det trolig på andre måter.

Tror bare dette er noe nærmest psykosomatisk, fordi du uroer deg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg vet at du er redd for tardiv dyskinesi. Dette får man for det første omtrent aldri av abilify, og dessuten vises det trolig på andre måter.

Tror bare dette er noe nærmest psykosomatisk, fordi du uroer deg for det.

Tullpreik! Det har vart i et par ÅR og legene på dps sier det er fra abilify!!!! Har snakket med flere på grupper på fb som opplever det samme, alle på Venstre finger!

Anonymkode: c9bf2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tullpreik! Det har vart i et par ÅR og legene på dps sier det er fra abilify!!!! Har snakket med flere på grupper på fb som opplever det samme, alle på Venstre finger!

Anonymkode: c9bf2...62a

Vel, du har nok valget mellom manisk psykose og en venstre finger som beveger seg litt...

Snakk om krisemaksimering.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg vet at du er redd for tardiv dyskinesi. Dette får man for det første omtrent aldri av abilify, og dessuten vises det trolig på andre måter.

Tror bare dette er noe nærmest psykosomatisk, fordi du uroer deg for det.

Tardiv dyskinesi er jo oppført som bivirkning da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ColaZero skrev:

Tardiv dyskinesi er jo oppført som bivirkning da. 

Ja men for abilify er den ufattelig sjelden. Står primært der som en klassebivirkning. Abilify er et atypisk AP som delvis stimulerer reseptoren som AP blokkerer. Derfor er det så sjelden.

Psykomotorisk uro derimot, er vanlig. Tror nok denne fingeren skyldes det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg orker ikke mer av venstre finger som kontinuerlig må bevege seg !!!!!

legene gir forøvrig faen

Anonymkode: c9bf2...62a

Og jeg laget trutmunn av trilafon, det så helt sykt ut men var helt greit for psykologen. Heldigvis ga det seg etter en stund jeg sluttet. Ble bare helt stiv av abilify og ellers virket de ikke på meg, føler med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legen mente jeg hadde for mange tanker i hodet som gjorde det vanskelig å prate! 

Anonymkode: c9bf2...62a

Kanskje det finnes en annen medisin med samme virkning. Etter at jeg begynte med AD som fikk jeg skjelvinger på hendene, men det var verdt det.

Anonymkode: 07dd9...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ja men for abilify er den ufattelig sjelden. Står primært der som en klassebivirkning. Abilify er et atypisk AP som delvis stimulerer reseptoren som AP blokkerer. Derfor er det så sjelden.

Psykomotorisk uro derimot, er vanlig. Tror nok denne fingeren skyldes det.

Jeg kan ikke forholde meg til annet enn det som står oppført i felleskatalogen og der står det oppført som en mindre vanlig bivirkning. Ikke ufattelig sjelden.

Men! Jeg synes det høres veldig rart ut at det er mange (ref fb grupper) som har denne rykningen i lillefingeren. Og alle i venstre. Nesten så jeg ikke tror det gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Og jeg laget trutmunn av trilafon, det så helt sykt ut men var helt greit for psykologen. Heldigvis ga det seg etter en stund jeg sluttet. Ble bare helt stiv av abilify og ellers virket de ikke på meg, føler med deg. 

Hehe, det gjorde jeg også av trilafon. Abilify er den jeg har fått minst bivirkninger av. Vi er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, emilie321 skrev:

Hehe, det gjorde jeg også av trilafon. Abilify er den jeg har fått minst bivirkninger av. Vi er forskjellige.

Hehe ja mannen min var etter meg hele tiden "Nå gjør du det igjen, nå gjør du det igjen" hele tiden. Jeg prøvde å la være men klarte det ikke, det bare skjedde. Og jeg la meg sju om kvelden og sov til elleve tolv dagen etter, uff! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ColaZero skrev:

Jeg kan ikke forholde meg til annet enn det som står oppført i felleskatalogen og der står det oppført som en mindre vanlig bivirkning. Ikke ufattelig sjelden.

Men! Jeg synes det høres veldig rart ut at det er mange (ref fb grupper) som har denne rykningen i lillefingeren. Og alle i venstre. Nesten så jeg ikke tror det gitt.

Nei jeg synes (som med flere av trådene til TS) at det blir litt mye drama..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...