Gå til innhold

Blødninger etter ma


LeneMarita91

Anbefalte innlegg

Hei! 11 august måtte jeg gjennom en cytotec kur grunnet missed abortion (var i uke 13, men fosteret målte ca 8 uker).

Jeg blødde i ca 3 uker (kraftig i starten også avtakende). Da det sluttet å blø hadde jeg og samboer samleie, og jeg begynte å spotte litt. Ca 4 uker etter ma var jeg på kontroll hos gyn, hvor han sa at han ikke kunne se noen rester, og at det evt ville komme ut ved neste mens. Da hadde jeg sluttet å blø.

17 september fikk jeg det jeg vil kalle mens tilbake, varte ca 10 dagers tid med "litt kraftigere mens" enn normalt for meg. Har spottet siden med varierende blødninger ... For to dager siden blødde jeg endel, men det har avtatt igjen nå. Blør fremdeles noe og bruker mini-tampong. Det som kommer nå er en blanding av slim/blod... når skal dette gi seg? Og er det normalt? Føler jeg har blødd siden ma...

Vi ønsker så gjerne å komme igang med et nytt forsøk, men så lenge jeg blør/spotter så virker det umulig.... håper noen har et svar på hva jeg bør gjøre 😕.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis blødningen ikke har normalisert seg innen tre måneder, dvs i midten av november, så synes jeg du skal få en ny sjekk hos gynekologen du før har vært hos. Det er ikke noe du kan gjøre selv for å regulere blødningen, annet enn å vente med tålmodighet, men det er ikke alltid enkelt.

Jeg håper at det ordner seg, vennlig hilsen Mette

PS du kan gjerne ha samleie selv om du spotter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...