Gå til innhold

Angst eller abtinest? Er så lei og sliten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kort oppsummert:

Var i et ekstremt voldelig forhold for 15år siden, fikk angst etterpå og ble satt på xanor. Gikk fast på disse i 9år. Sluttet tvert og hadde enorme abstinenser i 2mnd. Ble så satt på Sobril og trappet ned på disse i 10mnd. Var så helt medisinfri i 4år. Jeg var utolig i disse årene, men klarte meg selv om jeg nok drakk litt mye vin. Gikk på en kjempesmell for ett år siden og fikk enorm angst, skalv og var svimmel konstant. Ble sykmeldt i 6mnd der jeg bare gikk turer i skogen og pleiet meg selv. Sluttet da og med alt av alkohol. (Jeg drakk ikke mye mye, men alltid i sosiale sammenhenger og helger). 

Jeg har nå fått sobril igjen til sporadisk bruk, men jeg er så sliten av å ha det jævlig inni meg....være konstant sliten og ha angst. Det rare er at jeg ikke tenker negativt eller bekymrer meg, jeg har bare en ekstrem uro og en følelse av at alt går rundt...som jeg skal svime av hele tiden. 

Jeg har i tillegg en krevdende lederstilling, som jeg nå føler jeg ikke leverer mer enn et minimum i. Samtidig har jeg nå møtt drømmemannen....men problemet er jo at jeg må ta 5mg sobril hver gang vi er sammen..og vi er sammen nesten hver dag. Samt at jeg tar sobril før viktige møter eller prestentasjoner. 

Det er ikke mye hjelp i legen min, han mener jeg er så flink som kom av xanor alene og at jeg klarer dette og. Men jeg er så LEI av å ha det jævlig og føle meg utslitt.

Så mine spm:

Kan dette være senabstines?

Er det egentlig angst når jeg ikke tenker/bekymrer meg? Det føler som alt er fysisk. En voldsom svimmelhet, nummenhet og ute av meg selv følelse..

Vil jeg bli lettere avhengig av små doser sobril siden jeg en gang var avhengig?

Noen råd/tips ellers? 

Er bare så sliten og lei av å ikke fungere:-(

 

Anonymkode: 088c2...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kort oppsummert:

Var i et ekstremt voldelig forhold for 15år siden, fikk angst etterpå og ble satt på xanor. Gikk fast på disse i 9år. Sluttet tvert og hadde enorme abstinenser i 2mnd. Ble så satt på Sobril og trappet ned på disse i 10mnd. Var så helt medisinfri i 4år. Jeg var utolig i disse årene, men klarte meg selv om jeg nok drakk litt mye vin. Gikk på en kjempesmell for ett år siden og fikk enorm angst, skalv og var svimmel konstant. Ble sykmeldt i 6mnd der jeg bare gikk turer i skogen og pleiet meg selv. Sluttet da og med alt av alkohol. (Jeg drakk ikke mye mye, men alltid i sosiale sammenhenger og helger). 

Jeg har nå fått sobril igjen til sporadisk bruk, men jeg er så sliten av å ha det jævlig inni meg....være konstant sliten og ha angst. Det rare er at jeg ikke tenker negativt eller bekymrer meg, jeg har bare en ekstrem uro og en følelse av at alt går rundt...som jeg skal svime av hele tiden. 

Jeg har i tillegg en krevdende lederstilling, som jeg nå føler jeg ikke leverer mer enn et minimum i. Samtidig har jeg nå møtt drømmemannen....men problemet er jo at jeg må ta 5mg sobril hver gang vi er sammen..og vi er sammen nesten hver dag. Samt at jeg tar sobril før viktige møter eller prestentasjoner. 

Det er ikke mye hjelp i legen min, han mener jeg er så flink som kom av xanor alene og at jeg klarer dette og. Men jeg er så LEI av å ha det jævlig og føle meg utslitt.

Så mine spm:

Kan dette være senabstines?

Er det egentlig angst når jeg ikke tenker/bekymrer meg? Det føler som alt er fysisk. En voldsom svimmelhet, nummenhet og ute av meg selv følelse..

Vil jeg bli lettere avhengig av små doser sobril siden jeg en gang var avhengig?

Noen råd/tips ellers? 

Er bare så sliten og lei av å ikke fungere:-(

 

Anonymkode: 088c2...cff

Kan legge til at jeg sover ekstremt dårlig, og spiser vallergan for dette. De fyngerer flott, men hver 3uke har jeg 3-5dagers pause fra de...og i disse dagene har jeg sånn uro/angst at ikke klarer noeting om ikke tar sobril.

Anonymkode: 088c2...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sterkt gjort av deg å kutte ut Xanor,- alprazolam er virkestoffet i Xanor, og det gir avhengighet som er sterkest i benso-klassen.

Sobril blir bare peanuts i sammenligning, men skjønner slitet ditt.

Er ikke greit å være avhengig av sånne medisiner, og jeg anbefaler på nytt å ta dette opp med legen din igjen.

Blir litt fort lettvint å si at siden du gikk av Xanor, så klarer du dette også.

Jeg snakker av erfaring, gikk på 4 mg Xanor i over 7 år, drakk i tillegg mye alkohol,

Det er IKKE noen god løsning! Jeg måtte søke om hjelp til å slutte og drikke, og fikk hjelp via behandlingssteder som i sin tur ledet meg inn i AA. Det hjalp meg mye,og jeg har nå vært rus/alkoholfri i over 13, år

Snakk med legen din om en lang nedtrappingsplan på Sobril,- evnt om du kan få Atarax eller Truxal i en overgangsperiode.

Begge preparatene er C-preparater, så dette skulle ikke by på noen problemer.

Lykke til!:)

 

Anonymkode: e72fe...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kort oppsummert:

Var i et ekstremt voldelig forhold for 15år siden, fikk angst etterpå og ble satt på xanor. Gikk fast på disse i 9år. Sluttet tvert og hadde enorme abstinenser i 2mnd. Ble så satt på Sobril og trappet ned på disse i 10mnd. Var så helt medisinfri i 4år. Jeg var utolig i disse årene, men klarte meg selv om jeg nok drakk litt mye vin. Gikk på en kjempesmell for ett år siden og fikk enorm angst, skalv og var svimmel konstant. Ble sykmeldt i 6mnd der jeg bare gikk turer i skogen og pleiet meg selv. Sluttet da og med alt av alkohol. (Jeg drakk ikke mye mye, men alltid i sosiale sammenhenger og helger). 

Jeg har nå fått sobril igjen til sporadisk bruk, men jeg er så sliten av å ha det jævlig inni meg....være konstant sliten og ha angst. Det rare er at jeg ikke tenker negativt eller bekymrer meg, jeg har bare en ekstrem uro og en følelse av at alt går rundt...som jeg skal svime av hele tiden. 

Jeg har i tillegg en krevdende lederstilling, som jeg nå føler jeg ikke leverer mer enn et minimum i. Samtidig har jeg nå møtt drømmemannen....men problemet er jo at jeg må ta 5mg sobril hver gang vi er sammen..og vi er sammen nesten hver dag. Samt at jeg tar sobril før viktige møter eller prestentasjoner. 

Det er ikke mye hjelp i legen min, han mener jeg er så flink som kom av xanor alene og at jeg klarer dette og. Men jeg er så LEI av å ha det jævlig og føle meg utslitt.

Så mine spm:

Kan dette være senabstines?

Er det egentlig angst når jeg ikke tenker/bekymrer meg? Det føler som alt er fysisk. En voldsom svimmelhet, nummenhet og ute av meg selv følelse..

Vil jeg bli lettere avhengig av små doser sobril siden jeg en gang var avhengig?

Noen råd/tips ellers? 

Er bare så sliten og lei av å ikke fungere:-(

 

Anonymkode: 088c2...cff

Ville det ikke vært litt enklere å få hjelp til å få litt mer kontroll på uroen og svimmelheten? Du har kanskje forsøkt terapi alt?

Anonymkode: fcb6a...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...