Gå til innhold

Hvordan har du det akkurat nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg føler meg i fremgang anngående noe av det jeg har slitt med. Ser at ved et visst knep så klarer jeg å se livet mitt på en annen måte, og at det knepet hjelper meg til å stenge ute det vonde fra fortiden. Noe jeg er ganske så happy med :D.. Yeeeeyyyy !!!! Ja jippi , det hjelper bra! At jeg ikke har benyttet det knepet før, men men ... av og til må man gjennom litt før man virkelig ser hva som er best for seg selv. :) . Jeg sto istedet å "stanget hodet knallhardt i veggen"... men nå er det nok :) . (Dere som har fulgt med på meg vet hva jeg prater om: jeg har stoppet detektivarbeidet mitt - det hjelper for å få avstand på tingene. Jeg klarer det!!!! . Jeg er happy!) 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg føler meg i fremgang anngående noe av det jeg har slitt med. Ser at ved et visst knep så klarer jeg å se livet mitt på en annen måte, og at det knepet hjelper meg til å stenge ute det vonde fra fortiden. Noe jeg er ganske så happy med :D.. Yeeeeyyyy !!!! Ja jippi , det hjelper bra! At jeg ikke har benyttet det knepet før, men men ... av og til må man gjennom litt før man virkelig ser hva som er best for seg selv. :) . Jeg sto istedet å "stanget hodet i veggen"... men nå er det nok :) 

 

Hva er det knepet:)?

Anonymkode: 2d88a...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå så har jeg det ikke noe godt, men prøver å tenke på legens ord om at jeg måtte holde ut. Holde ut til medisinen begynner å virke. Hvor lenge det nå er???   Noen sier 1 uke og noe sier lengre. (Brintellix)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det knepet:)?

Anonymkode: 2d88a...2f5

Dersom du er en av de som har sett hvilke problem jeg sliter med, .. vet ikke om du har sett det... 

Jeg hadde en grusom sorg over et brudd... Det som plaget meg mest var måten han slo opp på. Jeg kollapset totalt noen ganger. Folk forsto ikke hvordan jeg kunne gå rundt å dvele på et brudd i 1 år og 10 måneder... nesten 2 år. De ga meg råd om å stoppe detektivarbeidet mitt. Jeg søkte han opp hver dag .. flere ganger for dagen for å forsøke å finne ut om jeg hadde blitt lurt gjennom hele forholdet pga mistanker om det, og jeg forsøkte også å finne årsaker til at han ble sur og vanskelig osv.. altså om det hadde noe med den saken jeg mistenkte å gjøre... Jeg har stoppet detektivarbeidet, og føler meg mye friskere av det. :) . Ved å holde på å søke opp for å finne informasjon og svar gjør at man aldri kommer over det. Da har man ikke stengt personen ut fra livet sitt. Den var der fortsatt. Nå er vedkommende utestengt, og jeg kjenner meg lykkeligere allerede med å lukke det ute. Har lukket det ut siden torsdag. Men allerede kjenner jeg en herlig frihetsfølelse over å få det på avstand,  og lykke :) . Skulle ikke mer enn det knepet til for å kjenne forbedringen psykisk sett. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg føler meg i fremgang anngående noe av det jeg har slitt med. Ser at ved et visst knep så klarer jeg å se livet mitt på en annen måte, og at det knepet hjelper meg til å stenge ute det vonde fra fortiden. Noe jeg er ganske så happy med :D.. Yeeeeyyyy !!!! Ja jippi , det hjelper bra! At jeg ikke har benyttet det knepet før, men men ... av og til må man gjennom litt før man virkelig ser hva som er best for seg selv. :) . Jeg sto istedet å "stanget hodet i veggen"... men nå er det nok :) 

 

Desverre har ikke helt sett og satt meg inn i din situasjon nei, men jeg forstår nå:)

Det er vell ofte det det beste og gjøre det på den måten, slike tanker kan være slitsome.

Det er bra du har fått en løsning på det, hvor lenge har du gått på Brintellix?

Det virker som en spennende medisin, siden den er av nyeste slag, og virker kansje som den ikke gir så mye bivirkninger?

 

Anonymkode: 2d88a...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Desverre har ikke helt sett og satt meg inn i din situasjon nei, men jeg forstår nå:)

Det er vell ofte det det beste og gjøre det på den måten, slike tanker kan være slitsome.

Det er bra du har fått en løsning på det, hvor lenge har du gått på Brintellix?

Det virker som en spennende medisin, siden den er av nyeste slag, og virker kansje som den ikke gir så mye bivirkninger?

 

Anonymkode: 2d88a...2f5

Jeg har ikke gått på medisiner. Du har gjerne ikke fått det med deg nei... men du forstår jeg var i en helt spesiell situasjon som ble ufattelig tung og vanskelig for meg. 

Men du forstår gjerne nå. Jeg tror at bare ved å lukke han ute av min verden med å stoppe detektivarbeidet mitt så vil det være en bra måte å få distanse på til å kunne legge det bak meg. Og det hjelper meg til å slutte å dvele på det og. Det er ikke verdt å dvele over en som ikke viser å bry seg om meg. Livet er for kort til det. Etter å ikke ha drevet detektivarbeid siden torsdag så føler jeg meg mye mye mye bedre!. . 

"ps: jeg skulle nesten hatt betalt for ha vært detektiv ;) ". 

 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Desverre har ikke helt sett og satt meg inn i din situasjon nei, men jeg forstår nå:)

Det er vell ofte det det beste og gjøre det på den måten, slike tanker kan være slitsome.

Det er bra du har fått en løsning på det, hvor lenge har du gått på Brintellix?

Det virker som en spennende medisin, siden den er av nyeste slag, og virker kansje som den ikke gir så mye bivirkninger?

 

Anonymkode: 2d88a...2f5

Jeg har prøvd mange medisiner, nest siste var cipralex. Gikk over til brintellix for ca 1 1/2 år siden. Jeg opplevde at bivirkningene med brintellix var mye bedre enn cipralex. Ble mye mindre flat følelsesmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg har prøvd mange medisiner, nest siste var cipralex. Gikk over til brintellix for ca 1 1/2 år siden. Jeg opplevde at bivirkningene med brintellix var mye bedre enn cipralex. Ble mye mindre flat følelsesmessig.

Hvordan er det med angst depresjon nå? 

Jeg brukte cipralex i 2år, ble flat ja, gråt sikkert under 5ganger på 2år😂, nesten rart og være ilag med andre mennesker når man er flat i følelser, henger liksom ikke helt med. 

men mye sliten, dårlig matlyst,dårlig potens,muskelstivhet, for nevne noe. 

 

 

Anonymkode: 2d88a...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en fin dag. Har gjort noen ærender, vasket og tørket ei dundyne og mye annet tøy, har fått vasket loftstua og lagt på plass et digert teppe jeg har arvet, har vært på løpetur og hatt huset fullt av ungdommer i kveld :)

Det ingenting jeg blir varmere i hjertet av enn når ungdommene mine har det fint sammen med venner - og i kveld var det ekstra fint, spesielt for 16-åringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde hatt dårlig samvittighet da jeg har vært utro i dag men det har jeg ikke. Jaja, sånn var nå det.

Anonymkode: ee72a...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burde hatt dårlig samvittighet da jeg har vært utro i dag men det har jeg ikke. Jaja, sånn var nå det.

Anonymkode: ee72a...13e

Skal jeg tolke deg dithen at dette er noe du egentlig ønsker å si mer om? Eller er det bare at det er lørdagsnatt og du er full? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Ganske bra egentlig. Jeg kjenner på uro Men ikke så intenst som ellers og jeg har ikke nattesøvn  (tom for medisiner så må vente til mandag). Jeg kjenner ikke så mye angst men så har jeg og holdt meg borte fra typiske steder hvor den pleier å slå ut. Årsaken til at ting er litt bedre nå er at jeg har begynt å renovere deler av huset så jeg har litt praktisk arbeid å henge fingrene i og siden det er hjemme kan jeg ta pausèr og tempo som det passer meg. 

 

Til anonym 13e, kanskje du skal tenke litt på hvorfor du ikke har dårlig samvittighet for at du har vert utro i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man kan falle inn i helt apatisk tilstand og ende opp helt følsesavflatet i årevis på grunn av sånne " brudd". Kanskje ønsket personen en ikke det minste vell. Kanskje var ikke personen verd en tanke og kanskje ligger det mere trøbbel i vente. Håper ikke det for deg og håper din terapaut virkelig er å stole på og at du ikke bare mister år etter år. Mennesker er ofte ikke hva man tror. God bedring😊

For meg går det litt opp og ned. Men alt fra helt tidlig barndom har jeg visst at livet ofte ikke er som man tror for noen og det gir en viss buffer mentalt for meg. 

Se bare ut i politikken og ukebladreportasjene. Se hvordan livet ikke er som man tror også for eliten som man pratet mye om her i foraet ved juletider i fjor. Iallefall er dette siden de velger å vise nå. Livet er ikke alltid som man tror for vitenskapen heller tror jeg. Se hvordan akademia svinger sin tryllestav med vindenslik at de " alltid har hatt rett".Se hvordan økonomene er de største " kamelonene" av de alle. Og se hvordan media justerer kursen som det passer i en omskiftelig verden. Tripper frem og mottar priser for uavhengighet osv innimellom. Se hvordan temaer som narkotikaforskning tas opp og ned ettersom det passer uten hensyn til de menneskelige skjebner og ødelagte hjem. 

Så hvorfor skulle livet være som man trodde for en tilfeldig person som stopper opp i mørket en tidlig morgen i det det passerer det nye flotte tårnet på Stovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

I virkeligheten sitter jeg akkurat nå ved frokostbordet som min mor påbegynte i natt( hun sitter nå å sover) over tre egg som nå er fortært. 

Men helst skulle helsa vært så god at jeg var på vei til jobben og fikk sett det nye fine tårnet på Stovner.😊 Så det siste var ønsketenkning.

Dere er mye yngre og vanskelig å si hvilke barrierer dere vil møte.Vanskeligheter i livet oppstår ofte idet andre ofte har en oppfatning av en selv og hva man bør gjøre og være i livet enn en selv. 

Skolen  kan også være så mangt og en stor skuffelse for mange av oss.

Men jeg velger nå bedre sent en aldri å klage på behandling jeg en gang fikk om så det bare blir en symbolsk handling.Og sånt tar tid.

Så får jeg se hvor langt min helse holder.Man kan bare gjøre så godt man kan.Men det kan komme flere bak i løypa enn man tror så man behøver ikke tro at alt man gjør er fånyttes selv om livet ikke ga barn og kanskje så mye synlig i lønningsposen. Selv en tapt sak kan være verd å føre.

Uansett. Håper dere får en god søndag. Ser frem til i morgen for da får vi litt hjelp med noen forsømte oppgaver her i hjemmet så da blir det kanskje lettere å klare tingene selv om man tar det litt pø om pø eller litt om litt.

Man må bare prøve å se litt fremover hver dag føler jeg og aldri glemme trassungen i seg. Kanskje den mest verdifulle delen av et menneske?Spør du meg.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Akkurat hvordan jeg har det. Jo jeg " sliter i lenkene" som så mange spesielt mennesker som er havnet i sekkeposten psykisk syke gjør mer enn noensinne i dag. Også mange  tror jeg helt vanlige mennesker gjør det samme tror jeg med fare for å stemples enda mer som opprører. 

Som sirkusbjørnen som må gjøre sine kunstner sliter man i lenkene livet ut tror jeg. Sånn er det bare.Var utsatt for noe som lite barn av noen naboer. Noe uforståelig for en to treåring.I våre dager fanger man bedre opp slike hendelser i dag tror jeg. Man må aldri slutte å håpe at noe går fremover. Sitter her å ser på barnetegninger fra den tida. Så rart.😊

Man må ikke glemme helt det somatiske heller. Mye har bakgrunn i somatikk tror jeg. I ganske " alminnelige" sykdommer som mange i dag ikke får hjelp for også her i landet. Tror nå jeg.

Man gjør seg så mange tanker ved kjøkkenbordet. Tida og ressursene strekker aldr til.

I det stor og det hele humper og går det. Punktum finale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det med angst depresjon nå? 

Jeg brukte cipralex i 2år, ble flat ja, gråt sikkert under 5ganger på 2år😂, nesten rart og være ilag med andre mennesker når man er flat i følelser, henger liksom ikke helt med. 

men mye sliten, dårlig matlyst,dårlig potens,muskelstivhet, for nevne noe. 

 

 

Anonymkode: 2d88a...2f5

Akkurat nå så er jeg ikke i form. Rett og slett fordi jeg har vært uten brintellix en liten stund. Holder nå på å trappe opp med brintellix, så jeg regner med at depresjonen gir seg snart. Går i tillegg på efexor, den tar den verste angsten. Bruker også abilify og quetiapin. Disse 4 har vist seg å være en god kombinasjon for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har følt på håpløshet de siste dagene. Hatt et så intenst trykk i brystet at det har vært uutholdelig. Våkner nå til morgene og tenker at jeg skulle ønske dagen var over. Bruker 20 mg brintellix og føler egentlig ikke at det hjelper. Har ikke kunnet gråte på to år. De siste ukene har tårene  bare trillet når jeg er hos psykologen... 

Anonymkode: d7cdf...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...