Gå til innhold

Glad å se når forumet rydder bort tråder som blir for røffe her inne


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg så det isted, og regner med at forumet ryddet bort en tråd der det ble missforståelser ute å gikk og tråden var litt røffere laget. Jeg er så glad for å se det. Enkelte tråder kan lett skape missforståelser blant brukere seg i mellom også. Jeg har ikke sett særlig med hets osv her inne. Har det alltid være slik på forumet at det har vært bra med opprydninger sånn sett? :) Jeg har kun vært her siden i sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg så det isted, og regner med at forumet ryddet bort en tråd der det ble missforståelser ute å gikk og tråden var litt røffere laget. Jeg er så glad for å se det. Enkelte tråder kan lett skape missforståelser blant brukere seg i mellom også. Jeg har ikke sett særlig med hets osv her inne. Har det alltid være slik på forumet at det har vært bra med opprydninger sånn sett? :) Jeg har kun vært her siden i sommer. 

Ja, bra det ble slettet. Og røff blir vel litt feil å si. Direkte og farlig diagnostisering av fullstendig ufaglærte vil jeg vel heller si. Får bare inderlig håpe at personen som spurte forstår at ingen her inne, hverken anonyme, ikke anonyme eller en psykiater om det hadde vært en her kan stille diagnoser på nett. Håper ikke denne personen nå er redd for dette, men oppsøker lege med spørsmålene sine. Eller snakker med behandler hvis han/hun har det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, ColaZero skrev:

Ja, bra det ble slettet. Og røff blir vel litt feil å si. Direkte og farlig diagnostisering av fullstendig ufaglærte vil jeg vel heller si. Får bare inderlig håpe at personen som spurte forstår at ingen her inne, hverken anonyme, ikke anonyme eller en psykiater om det hadde vært en her kan stille diagnoser på nett. Håper ikke denne personen nå er redd for dette, men oppsøker lege med spørsmålene sine. Eller snakker med behandler hvis han/hun har det. 

 

Det er lett å si ting på et forum som en ikke mener på den måten det tolkes av en annen på. Jeg mener at hvis man får se et bilde av en flekk på kroppen så kan man si hva det kan være uten at man vet hva det kan være. Det er ingen som sier at de vet hva noe er så lenge de ikke kan si : jeg er faglært og vet. 

Jeg har fått høre mange ganger at enkelte ting som jeg plages av kan være ditt og datt uten at det gjerne er det jeg lider av.

Isted så ramlet jeg litt ut for jeg forsto ikke helt hva den tråden som du nevner handlet om. Jeg missforsto hele tråden. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Det er lett å si ting på et forum som en ikke mener på den måten det tolkes. Jeg mener at hvis man får se et bilde av en flekk på kroppen så kan man si hva det kan være uten at man vet hva det kan være. Det er ingen som sier at de vet hva noe er så lenge de ikke kan si : jeg er faglært og vet. 

Enig. Uten refleksjoner, synsing, råd og tips her inne, så er det ikke mye forum igjen... Det kan dessuten være vel så skadelig at noen mener noe om feks et ekteskap som bør avsluttes, som om en dosering av medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Det er lett å si ting på et forum som en ikke mener på den måten det tolkes. Jeg mener at hvis man får se et bilde av en flekk på kroppen så kan man si hva det kan være uten at man vet hva det kan være. Det er ingen som sier at de vet hva noe er så lenge de ikke kan si : jeg er faglært og vet. 

Her forstår jeg ikke noe av det du sier. 

Bare dropp å stille diagnoser, du har gjort det tidligere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Enig. Uten refleksjoner, synsing, råd og tips her inne, så er det ikke mye forum igjen... Det kan dessuten være vel så skadelig at noen mener noe om feks et ekteskap som bør avsluttes, som om en dosering av medisiner. 

Det er sant. Jeg vet ennå ikke om det var personen som skrev tråden selv som led av det som ble skrevet eller om det var et eksempel. Jeg trodde det var et eksempel og var trøtt og begynte å skrive jeg tror at i slike situasjoner så kan det være alt fra det ene til det andre... osv. Jeg forsto ikke helt tråden. 

Men det er sant... vi kan si at vi tenker at det kan være ditt og datt uten at vi mener noe vondt i det eller stille diagnoser. Det er jo også opprivende å høre folk si: gjør det slutt... dump han... ikke håp på å få han tilbake... ikke ta han tilbake osv... men jeg mener at er man på et forum og en tråd legges ut så kommer det gjerne noen meninger som en må tåle. Men det er ikke sikkert at meningen er fasiten på den rette løsning. :). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, ColaZero skrev:

Her forstår jeg ikke noe av det du sier. 

Bare dropp å stille diagnoser, du har gjort det tidligere også.

Jeg stiller ingen diagnoser. Jeg står opp for at jeg ikke stiller diagnoser i mine innlegg, og rapporterer deg for uriktig kommentar mot meg. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg stiller ingen diagnoser. Jeg rapporterer deg om du skal være ufin. Jeg sier bare : det kan være alt fra det ene til det andre. 

Rapporter i vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ColaZero skrev:

Rapporter i vei.

Ja, jeg gjør det, for jeg mener at nå anklager du meg for noe jeg ikke gjorde. Jeg stillte ingen diagnose. Og synes det er ubehagelig med en slik anklagelse mot seg fra deg. Du svartmaler meg nå. Og det godtar jeg ikke. 

Jeg sier fint hva jeg gjør selv. Du behøver ikke diktere at jeg har gitt noen en diagnose uten at jeg har gjort det. Hvis du trodde jeg gjorde det så kunne du spurt meg for så å si: okey beklager jeg missforsto osv. Men nå anklager du meg!. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Ja, jeg gjør det, for jeg mener at nå anklager du meg for noe jeg ikke gjorde. Jeg stillte ingen diagnose. Og synes det er ubehagelig med en slik anklagelse mot seg fra deg. 

Du vet like godt som meg at du stilte diagnoser. Det var en av årsakene til at tråden ble slettet. Og som sagt, bare rapporter hvis det får deg til å føle deg bedre.

Takk for i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ColaZero skrev:

Du vet like godt som meg at du stilte diagnoser. Det var en av årsakene til at tråden ble slettet. Og som sagt, bare rapporter hvis det får deg til å føle deg bedre.

Takk for i dag.

Jeg har ikke hatt en mening i å stille en diagnose. Og hadde de sett at jeg gjorde det så hadde jeg vel blitt kastet ut istedet for at tråden ble slettet. Jeg er ikke lege selv om jeg har studert psykologi i ett år. Men jeg bare sa hva jeg trodde .. altså symptomene kan være alt mulig...Jeg sa ingen diagnoser.. Det er som en flekk jeg har som ligner en føflekk.. Folk sier hva de tror det er.. uten at det nødvendigvis er det... .@Cicile... oppe forsto den.... 

Tror du er litt ute etter å stille meg i negativt lys i dag @ColaZero .... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mina1 skrev:

Det er sant. Jeg vet ennå ikke om det var personen som skrev tråden selv som led av det som ble skrevet eller om det var et eksempel. Jeg trodde det var et eksempel og var trøtt og begynte å skrive jeg tror at i slike situasjoner så kan det være alt fra det ene til det andre... osv. Jeg forsto ikke helt tråden. 

Men det er sant... vi kan si at vi tenker at det kan være ditt og datt uten at vi mener noe vondt i det eller stille diagnoser. Det er jo også opprivende å høre folk si: gjør det slutt... dump han... ikke håp på å få han tilbake... ikke ta han tilbake osv... men jeg mener at er man på et forum og en tråd legges ut så kommer det gjerne noen meninger som en må tåle. Men det er ikke sikkert at meningen er fasiten på den rette løsning. :). 

 

Du kan da umulig mene at det er greit å synse om schizofreni, slik du gjorde?? 

Anonymkode: eb189...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg har ikke hatt en mening i å stille en diagnose. Og hadde de sett at jeg gjorde det så hadde jeg vel blitt kastet ut istedet for at tråden ble slettet. Jeg er ikke lege selv om jeg har studert psykologi i ett år. Men jeg bare sa hva jeg trodde. Slik som @cilile oppe sier at vedkommende forstår. 

Jeg har ikke fått med meg den tråden dere snakker om, men vil bare si at det skal mer til enn å stille diagnoser for å bli kastet ut herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan da umulig mene at det er greit å synse om schizofreni, slik du gjorde?? 

Anonymkode: eb189...3e2

Jeg sa det kan være symptom på Schizofreni... nevrose kan det være.. eller en angsttilstand osv.. Jeg har fått høre slike ord selv før. Jeg mente det ikke for å stille en diagnose. Jeg sa ... det kan være alt mulig. Også skal folk si at da stiller jeg en diagnose. Er som med en flekk jeg har som ser ut som en ondartet føflekk... Folk sa at den kan være alt mulig... Og folk må jo få si det... uten at de stiller en diagnose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Trine skrev:

Jeg har ikke fått med meg den tråden dere snakker om, men vil bare si at det skal mer til enn å stille diagnoser for å bli kastet ut herfra.

Jeg blir anklaget .. Ble svartmalt av en eller to brukere .. for å ha stillt en diagnose, uten at jeg har det. Det kom et eksempel på en tilstand.. vet ikke om personen som skrev det selv led av det eller ikke. Jeg sa at en slik tilstand kan være alt fra det ene til det andre, og da fikk jeg kraftig kritikk for at jeg hadde kommet med en "ondsinnet uttalelse" liksom... Jeg sa det kan være alt fra schizofreni til alt mulig annet av psykiske diagnoser. Umulig å vite... Jeg sa ikke at det var, men kan... Og så var jeg liksom en drittsekk her inne med en gang... Jeg beklagde uttalelsen min og skrev at den kom litt feil ut da... men de fortsatte å henge seg opp i den..... 

Men det var en som forsto:  cilie lenger oppe i tråden...  

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline
7 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg sa det kan være symptom på Schizofreni... nevrose kan det være.. eller en angsttilstand osv.. Jeg har fått høre slike ord selv før. Jeg mente det ikke for å stille en diagnose. Jeg sa ... det kan være alt mulig. Også skal folk si at da stiller jeg en diagnose. Er som med en flekk jeg har som ser ut som en ondartet føflekk... Folk sa at den kan være alt mulig... Og folk må jo få si det... uten at de stiller en diagnose. 

Du har fått en pm fra oss. 

Nei, det er ikke slik at vi godtar utsagn av typen "det kan være schizofreni" i en tråd av den typen det her var snakk om. Når du svarer i forum for psykiatri på et innlegg som omhandler et alvorlig tema, så er det ikke fritt frem for synsing fra andre brukere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Admin Doktoronline skrev:

Du har fått en pm fra oss. 

Nei, det er ikke slik at vi godtar utsagn av typen "det kan være schizofreni" i en tråd av den typen det her var snakk om. Når du svarer i forum for psykiatri på et innlegg som omhandler et alvorlig tema, så er det ikke fritt frem for synsing fra andre brukere. 

Jeg sa kan, fordi jeg selv har fått samme beskjed før av sykepleiere før jeg ble uttredet for noe. Med det menes ikke at det er. Jeg stiller ikke en diagnose med å svare "kan"... Det var rett og slett ikke meningen, og nå høres jo det ut som om jeg er ondskapsfull her... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Admin Doktoronline skrev:

Du har fått en pm fra oss. 

Nei, det er ikke slik at vi godtar utsagn av typen "det kan være schizofreni" i en tråd av den typen det her var snakk om. Når du svarer i forum for psykiatri på et innlegg som omhandler et alvorlig tema, så er det ikke fritt frem for synsing fra andre brukere. 

Jeg var ikke klar over at jeg ikke kunne si ordet "kan". Det var ikke meningen... 

Jeg har selv hatt en flekk som ser ut som en merkelig usedvanlig føflekk og har fått en del kommentarer på hva den kan være på forumet også... Og dermed så trodde jeg at man kunne skrive kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg blir anklaget .. Ble svartmalt av en eller to brukere .. for å ha stillt en diagnose, uten at jeg har det. Det kom et eksempel på en tilstand.. vet ikke om personen som skrev det selv led av det eller ikke. Jeg sa at en slik tilstand kan være alt fra det ene til det andre, og da fikk jeg kraftig kritikk for at jeg hadde kommet med en "ondsinnet uttalelse" liksom... Jeg sa det kan være alt fra schizofreni til alt mulig annet av psykiske diagnoser. Umulig å vite... Jeg sa ikke at det var, men kan... Og så var jeg liksom en drittsekk her inne med en gang... Jeg beklagde uttalelsen min og skrev at den kom litt feil ut da... men de fortsatte å henge seg opp i den..... 

Men det var en som forsto:  cilie lenger oppe i tråden...  

Jeg er egentlig lite interessert i å høre hva som skjedde og hvem somsa hva, jeg kan ikke gjøre meg opp noen mening utifra hva folk mener hvem har sagt når jeg ikke aner hva saken dreier seg om. Jeg ville bare at du skulle vite at man ikke så lett blir kastet ut herfra, siden du skrev at de vel heller hadde kastet deg ut enn å slette tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline
3 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg sa kan, fordi jeg selv har fått samme beskjed før av sykepleiere før jeg ble uttredet for noe. Med det menes ikke at det er. Jeg stiller ikke en diagnose med å svare "kan"... Det var rett og slett ikke meningen, og nå høres jo det ut som om jeg er ondskapsfull her... 

Nei, du er ikke beskyldt for å være ondskapsfull, men du utviste dårlig skjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...