Gå til innhold

Vurderer å trekke meg ut fra forumet.. er jeg en dramaqueen her inne?


Gjest Mina1

Er jeg en dramaqueen på forumet?   

31 stemmer

  1. 1. Er jeg en dramaqueen på forumet?

    • Ja
      20
    • Nei
      11
  2. 2. Er jeg uhøflig / plagsom i det jeg skriver for deg?

    • Ja
      8
    • Nei
      23


Anbefalte innlegg

3 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg greier noen ganger å si ting litt klønete så det blir misforståelser. Hvis jeg da utdyper det jeg har sagt med mye ord, så er min erfaring at ting blir bare enda mer dumt.  Hvis jeg istedenfor greier feks å bare si at dette kom litt feil ut, og så bare forklare med få ord, så blir det lettere forstått hva jeg egentlig mente.  Før greide jeg ikke å forklare meg med få ord og da kom ofte forklaringen helt ut på viddene.

En annen ting jeg har lært meg (omsider) er å droppe og kommentere spydige ord. Det sier bare mer om den som sier det enn meg. På den måten har jeg faktisk opplevd at enkelte sier færre spydigheter, rett og slett for at spydigheter ikke får ønsket effekt.

 

Enig i dette. Jeg reagerte slik jeg gjorde i går kveld fordi jeg opplevde det som spydig mot meg da en bruker kaller meg dramaqueen og skriver til meg om noe vedkommende har oppfattet som ikke var ment slik i betydning. Jeg gjentok ar det ikke var ment slik. Vedkommende fortsatte. Og jeg følte meg dramatisert som et dårlig menneske. 

Men jeg mener at jeg laget ingen drama. Hadde jeg laget drama så ja for jeg vært spydig med å kalle personen noe lignende tilbake. 

Men jeg vet at jeg kan lett missforstås fordi jeg formulerer meg litt feil iblant tydeligvis. Og du har rett i det du sier i at få ord kan ofte være bedre å forstå for folk enn mange ord i rotete formulering. 

Jeg ønsker ingen konflikt eller noe drama med noen. Hadde jeg vært en dramaqueen så hadde det nok vært et mål for meg å ønske dramatikk. Alt jeg ønsker er kunne legge bort misforståelser uten noe drama rundt det som oppsto. Jeg skrev beklager og at ordene var feil formulerte. Jeg fikk ikke frem det jeg mente fordi jeg formulerte meg helt feil i farten. 

Jeg har vært i et tøfft brudd som jeg aldri helt kom over pga slutten på bruddet. Men har gjort tiltak for å slutte å tenke på det og det hjelper. Men jeg er ganske sårbar. Og det er så lett å begynne å tenke dårlig om seg selv om måten jeg reagerer på. Jeg vet at jeg kan reagere tungt om jeg blir såret av noen ord. Og at jeg er litt nærtaken uten at jeg ønsker å være det. Jeg er veldig på med å forsvare meg selv om noen kan si noe som får meg til å høres vemmelig eller ond eller slem ut. For jeg vet at jeg mener alt godt i alt. Men jeg vet også at jeg kan misstolkes pga min måte å skrive / formulere / og reagere på ovenfor foreks å bli missforstått eller kallt dramaqueen. Men alt handler ikke om meg. Jeg mener at ordet dramaqueen eller dramaking er unødvendige ord å bruke. 

Takker for svar og råd :)

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Kjære deg! Nei du er ikke det, du er snill og omtenksom. Har hatt mange gode "samtaler" med deg, håper du fortsetter å være her :) Klem!

Tusen takk stjernestøv. :) <3. Du er snill tvers igjennom. Vi har hatt veldig fine samtaler sammen. Jeg har satt veldig pris på deg og samtalene våre. Ja jeg fortsetter å være her :). Klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Tusen takk stjernestøv. :) <3. Du er snill tvers igjennom. Vi har hatt veldig fine samtaler sammen. Jeg har satt veldig pris på deg og samtalene våre. Ja jeg fortsetter å være her :). Klem 

Det var godt at du fortsetter å være her :) Selv har jeg fått mye motbør her, men klarer ikke slutte å være her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det var godt at du fortsetter å være her :) Selv har jeg fått mye motbør her, men klarer ikke slutte å være her.

Takk stjernestøv. :). Jeg synes at du er en kjempekoselig person her inne. Og vi to kan prate om alt mulig av tanker, film osv. Jeg kjenner meg veldig igjen i deg. Og liker våre samtaler.

Du sier aldri noe kritikk til meg. Og du er så omtenksom. 

Jeg må tåle at noen gir meg kritikk... men jeg er ganske mottakelig for kritikk tydeligvis. Ganske sårbar. Men å være dramaqueen er ikke meg. Det som jeg ser er at jeg kan oppleves som drama for noen dersom jeg blir såret og reagerer på noe kritikk med å svare igjen på det de sa. Altså for å forklare dem fordi jeg vet at de har missforstått meg. Og så holder de gjerne fortsatt på å forteller : du sa det.. du sa det osv... selv om jeg forklarer beklager jeg mente det ikke sånn.... jeg formulerte meg litt feil osv. For jeg er sånn at alt jeg sier er ment for å være snill og hyggelig, og ikke for å skape irritasjon eller negativ stemning. Og når noen virker til å legge på meg en slags dom på meg som : du er bare dramaqueen osv så blir jeg enda mer frustrert over at de ikke forstår hvem jeg egentlig er. 

Men takker til dere alle for bidrag om dette. Jeg har mye å lære om meg selv i samspill med andre. Men noen mennesker blir aldri frustrert over meg. Mens det fins alltid en eller annen som kan bli det og. I virkeligheten opplever jeg mest positive ting.  

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Takk stjernestøv. :). Jeg synes at du er en kjempekoselig person her inne. Og vi to kan prate om alt mulig av tanker, film osv. Jeg kjenner meg veldig igjen i deg. Og liker våre samtaler.

Du sier aldri noe kritikk til meg. Og du er så omtenksom. 

Jeg må tåle at noen gir meg kritikk... men jeg er ganske mottakelig for kritikk tydeligvis. Ganske sårbar. Men å være dramaqueen er ikke meg. Det som jeg ser er at jeg kan oppleves som drama for noen dersom jeg blir såret og reagerer på noe kritikk med å svare igjen på det de sa. Altså for å forklare dem fordi jeg vet at de har missforstått meg. Og så holder de gjerne fortsatt på å forteller : du sa det.. du sa det osv... selv om jeg forklarer beklager jeg mente det ikke sånn.... jeg formulerte meg litt feil osv. For jeg er sånn at alt jeg sier er ment for å være snill og hyggelig, og ikke for å skape irritasjon eller negativ stemning. Og når noen virker til å legge på meg en slags dom på meg som : du er bare dramaqueen osv så blir jeg enda mer frustrert over at de ikke forstår hvem jeg egentlig er. 

Men takker til dere alle for bidrag om dette. Jeg har mye å lære om meg selv i samspill med andre. Men noen mennesker blir aldri frustrert over meg. Mens det fins alltid en eller annen som kan legge en negativ dom på meg som ikke stemmer med hvem jeg er. Men sånn er livet. Er alltid noen som vil tro vi er noe vi ikke er også. Og det må jo jeg bare akseptere istedet for å forsøke å gjøre meg til lags med dem :)

Ble glad når du kom inn hit jeg :) Ja vi kan prate om alt mulig :) 

Du kritiserer ikke meg heller, har følt meg støttet av deg i mine valg. Så takk for det :) 

Man kan ikke ta til seg alt andre sier om en, det er alltid noen som kritiserer uansett hva. Man kan ikke bli likt av alle har jeg funnet ut. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ble glad når du kom inn hit jeg :) Ja vi kan prate om alt mulig :) 

Du kritiserer ikke meg heller, har følt meg støttet av deg i mine valg. Så takk for det :) 

Man kan ikke ta til seg alt andre sier om en, det er alltid noen som kritiserer uansett hva. Man kan ikke bli likt av alle har jeg funnet ut. 

 

 

Takk og i lige måde : Jeg har opplevd deg som en støtte her inne også. Du støtter meg alltid. Og jeg føler alltid med deg i alt du skriver og måten du er på for jeg kjenner meg helt igjen i deg. Blir alltid glad når jeg ser ditt nick :) <3. 

Ja livet er sånn at alle liker ikke alle. Noen ønsker å legge noen for hat alltid. Det er et eller annet der. Men jeg er glad i sånne som deg. Du er en person som ikke er hatefull. Og du er ikke en som dømmer meg. Kan prate om alt åpent med deg her inne uten problem. 

Du er bare så skjønn på innsiden du stjernestøv :)

Ser at 36.6 prosent mener jeg er dramaqueen mens 63.64 prosent mener at jeg ikke er det på forumet. 1 person mener jeg er uhøflig på forumet mens 10 personer mener at jeg er vennlig. Jaja man kan ikke bli likt av alle ;). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Mina1 skrev:

Takk og i lige måde : Jeg har opplevd deg som en støtte her inne også. Du støtter meg alltid. Og jeg føler alltid med deg i alt du skriver og måten du er på for jeg kjenner meg helt igjen i deg. Blir alltid glad når jeg ser ditt nick :) <3. 

Ja livet er sånn at alle liker ikke alle. Noen ønsker å legge noen for hat alltid. Det er et eller annet der. Men jeg er glad i sånne som deg. Du er en person som ikke er hatefull. Og du er ikke en som dømmer meg. Kan prate om alt åpent med deg her inne uten problem. 

Du er bare så skjønn på innsiden du stjernestøv :)

Ser at 36.6 prosent mener jeg er dramaqueen mens 63.64 prosent mener at jeg ikke er det på forumet. 1 person mener jeg er uhøflig på forumet mens 10 personer mener at jeg er vennlig. Jaja man kan ikke bli likt av alle ;). 

 

Å tusen takk for det :) 

Jeg er glad du støtter meg i medisinslutt, det er til det beste for meg. Blir irritert på folk som sier jeg trenger ap, jeg vil vel ikke ha den dritten som forgifter hele meg. Virker som folk er irritert på meg og, tror de kjenner meg så godt. 

Ikke vits i å bry seg med de som ikke liker en :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
9 minutter siden, Mina1 skrev:

 

Ser at 36.6 prosent mener jeg er dramaqueen mens 63.64 prosent mener at jeg ikke er det på forumet. 1 person mener jeg er uhøflig på forumet mens 10 personer mener at jeg er vennlig. Jaja man kan ikke bli likt av alle ;). 

 

Jeg har ikke stemt, men du vet nok hva jeg mener uansett.

Vil ikke anbefale noen å lage en poll hvor de sjekker populariteten sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rart dette med hvor forskjellig personlighet ulike folk har og hvor vanskelig det noen ganger er å forstå andre. Det er vel bare noe vi alle må lære oss å leve med. Bli litt rausere med de som er våre motsetninger. Du er en følsom dame Mina og du prater mye. Jeg er kanskje ikke så ulik deg men jeg har lært den harde veien å snakke litt mindre og å ikke hele tiden gjenta meg selv. Tenke meg litt om før jeg trykker send om det egentlig er nødvendig å sende. Du kan spare deg selv for mye da og andre kan faktisk oppleve det du skriver som mer intressant når de ikke har hørt det mange ganger før. Dette skriver jeg virkelig ikke for å kritisere deg men for å gi deg er vennskapelig råd. Dette å hele tiden søke bekreftelser hos andre er også en risikosport . Derfor er en slik spørreundersøkelse ikke noe lurt. Svarene du får der forteller egentlig ikke hvem du er. Du må finne din verdi og vite at du er viktig og bra nok uavhengig av hva dette forumet sier. Det å innrømme feil og svakheter er ikke noe nederlag , de har vi alle . Vi er like verdifulle for det. 

Anonymkode: 42c6e...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Å tusen takk for det :) 

Jeg er glad du støtter meg i medisinslutt, det er til det beste for meg. Blir irritert på folk som sier jeg trenger ap, jeg vil vel ikke ha den dritten som forgifter hele meg. Virker som folk er irritert på meg og, tror de kjenner meg så godt. 

Ikke vits i å bry seg med de som ikke liker en :) 

Jeg støtter deg for den du er stjernestøv. Man skal respektere et annet menneskers tanker, ønsker og følelser. Jeg ønsker deg alt det som er til det beste for deg. 

Vi skal ikke bry oss om de som ikke liker oss. 

Jeg føler at meg og deg er ganske like som mennesker stjernestøv. Jeg forstår tankene dine, ønskene dine og følelsene dine.

Det fins også brukere her inne som jeg ikke føler at jeg er så lik. Og de føler sikkert det samme. Men jeg respekterer de som de er. Liker de som de er uansett. Men poenget er at jeg forstår dem på sett og vis selv om vi tenker litt ulik. Samme følelse tror jeg at de har om meg. 

Men stjernestøv : det er godt med deg her inne som er rolig og snill bruker. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Caprioli skrev:

Alle barna godtok forumpøblene
Unntatt Mina, hun banka de svina

:)

Hehe ja det er det jeg føler jeg gjør iblant. I virkeligheten også. Dersom jeg føler at noen sier noe som direkte er sårende mot meg så kan de faktisk få høre ord tilbake om hva som er sannheten. Men iblant så er det noen som bare kan prate å fortelle hva jeg er for noe for så å "lukke alle dører" fordi de ønsker å gi meg en dom som ikke stemmer med hvem jeg er ;). Og jeg må lære å ignorere slikt. Istedet for å si noe tilbake. Jeg blir for ivrig på å forsvare meg selv tydeligvis. Altfor ivrig. Hehe. Mulig instinkt selvbeskyttelse :). Men jeg kan også holde på slik hvis jeg føler noen andre blir urettferdig fremstillt for noe som ikke stemmer. Så jeg er ikke en som kun beskytter meg selv. Heldigvis for det. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det rart dette med hvor forskjellig personlighet ulike folk har og hvor vanskelig det noen ganger er å forstå andre. Det er vel bare noe vi alle må lære oss å leve med. Bli litt rausere med de som er våre motsetninger. Du er en følsom dame Mina og du prater mye. Jeg er kanskje ikke så ulik deg men jeg har lært den harde veien å snakke litt mindre og å ikke hele tiden gjenta meg selv. Tenke meg litt om før jeg trykker send om det egentlig er nødvendig å sende. Du kan spare deg selv for mye da og andre kan faktisk oppleve det du skriver som mer intressant når de ikke har hørt det mange ganger før. Dette skriver jeg virkelig ikke for å kritisere deg men for å gi deg er vennskapelig råd. Dette å hele tiden søke bekreftelser hos andre er også en risikosport . Derfor er en slik spørreundersøkelse ikke noe lurt. Svarene du får der forteller egentlig ikke hvem du er. Du må finne din verdi og vite at du er viktig og bra nok uavhengig av hva dette forumet sier. Det å innrømme feil og svakheter er ikke noe nederlag , de har vi alle . Vi er like verdifulle for det. 

Anonymkode: 42c6e...752

Enig med deg :) . Du skriver så rett. Jeg vet det var en svakhet å skrive denne tråden. Kan også virke som om jeg er oppmerksonhetssyk men det er jeg ikke. Men jeg er bare ekstremt overfølsom tydeligvis. Men men jaja. Jeg våger iallefall å si hva jeg tenker og føler. :). Men du skriver så bra i det du skriver her. 

Det med personligheter er litt utrolig... Jeg er veldig sånn at jeg tror alle egentlig har samme tanker og følelser inni seg, men samtidig så må jo det være feil. For man ser jo på et forum hvordan folk kan oppfatte å tenke om hveandre.

Forstår at folk kan bli stresset og forvirret av meg og,.. for jeg skriver ganske mye i blant, og svarer veldig utfyllende, men samtidig så kan det virke dramatisk for noen og ... Jeg er ganske rask i touchmetoden og skriver ganske fort og mye ja... Er noe i det... Men en ting er sikkert.: jeg lar meg lett fyre opp... Men jeg er ikke en som vil ha drama. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Mina1 skrev:

Hehe ja det er det jeg føler jeg gjør iblant. I virkeligheten også. Dersom jeg føler at noen sier noe som direkte er sårende mot meg så kan de faktisk få høre ord tilbake om hva som er sannheten. Men iblant så er det noen som bare kan prate å fortelle hva jeg er for noe for så å "lukke alle dører" fordi de ønsker å gi meg en dom som ikke stemmer med hvem jeg er ;). Og jeg må lære å ignorere slikt. Istedet for å si noe tilbake. Jeg blir for ivrig på å forsvare meg selv tydeligvis. Altfor ivrig. Hehe. Mulig instinkt selvbeskyttelse :). Men jeg kan også holde på slik hvis jeg føler noen andre blir urettferdig fremstillt for noe som ikke stemmer. Så jeg er ikke en som kun beskytter meg selv. Heldigvis for det. 

Jeg synes du glemmer noe vesentlig i denne diskusjonen. Det er ikke gitt at du noe mer enn andre har monopol på hva som er "sannheten". Du har, etter min oppfatning,  laget utrolig mye styr ut av at du fikk en konkret tilbakemelding. I din opptatthet av å "forsvare deg selv", så ser du ut til å være helt uvillig til å se at det kanskje var god grunn til at du fikk den tilbakemeldingen du fikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes du glemmer noe vesentlig i denne diskusjonen. Det er ikke gitt at du noe mer enn andre har monopol på hva som er "sannheten". Du har, etter min oppfatning,  laget utrolig mye styr ut av at du fikk en konkret tilbakemelding. I din opptatthet av å "forsvare deg selv", så ser du ut til å være helt uvillig til å se at det kanskje var god grunn til at du fikk den tilbakemeldingen du fikk. 

Jeg må ærlig si at jeg synes ikke at det var en god grunn til å gi meg tilbakemelding på den måten som ble gitt. Men det er min oppfatning. Du kan ha din. Men jeg tror meg og deg er ganske ulike, og tenker veldig ulikt også. Og du oppfatter meg på en annen måte enn hva jeg er, og hva jeg legger og mener i ting. Ser at mennesker oppfatter folk ulikt. 

Jeg tåler kritikk fra folk, men det er måten den blir gitt på som jeg reagerer på. Men jeg gidder ikke å lage mer diskusjon om det for det er min mening. Og andre må få lov å ha sin mening. Enkelte brukere her inne er ganske dannet i måten de sier kritikken på til meg, og de kaller meg ikke vemmelige ord som din dramaqueen osv. Det er høyst akseptabelt med kritikk, og innspill, men jeg liker ikke når andre skal diktere hva jeg mener eller kalle meg slike ord. Men jaja la gå: vil de det så får de gjøre det, men jeg synes negativt om den typen ordbruk. 

Jeg mener at det er riktig å følge forumregler, men jeg var for kjapp å skrive uten å ha lest innlegget skikkelig.. var trøtt, og skrev skrivefeil, og mistolket hele innlettet. Og skrev : det kan være ditt og datt... akkurat som med en flekk jeg har på foten.. Noen har sagt: den kan være en blodutredelse... osv... Fullt akseptabelt at folk kan synse...( men jeg skal slutte å synse siden jeg fikk beskjed at det ikke var lov)  Jeg tror ikke dem som synser skriver det for å være vemmelige heller. men kun for å gi tips om hva det kan være, men de sier jo ikke at det er det, men et eksempel på noe.. Og jeg liker selv av og til å få et eksempel hva noe kan være selv om det ikke er det for å si det slik.. Altså hva jeg må være obs på i visse situsjoner at det kan være.

Jeg laget ikke mye styr ut av dette men de ga seg ikke selv om jeg skrev beklager feilformulert.. Dermed tok jeg dette mer grundig opp her. Jeg sa en forklaring om at jeg synes at jeg må få lov å beklage en feil uttalelse uten at det lages videre diskusjon nedover om det. Men jeg tror faktisk at jeg allerede var forhåndsdømt på forhånd av dem uten at det har med det som ble skrevet akkurat der å gjøre, men vet ikke... Men det gidder jeg ikke å diskutere heller. Nå sa jeg mine tanker.. og folk må få tenke hva de vil. Tenk på meg som det du vil, og kall meg dramaqueen om du har lyst. :) Lik meg de som vil. Misslik meg de som vil sier jeg bare :) . 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mina1 skrev:

Takk og i lige måde : Jeg har opplevd deg som en støtte her inne også. Du støtter meg alltid. Og jeg føler alltid med deg i alt du skriver og måten du er på for jeg kjenner meg helt igjen i deg. Blir alltid glad når jeg ser ditt nick :) <3. 

Ja livet er sånn at alle liker ikke alle. Noen ønsker å legge noen for hat alltid. Det er et eller annet der. Men jeg er glad i sånne som deg. Du er en person som ikke er hatefull. Og du er ikke en som dømmer meg. Kan prate om alt åpent med deg her inne uten problem. 

Du er bare så skjønn på innsiden du stjernestøv :)

Ser at 36.6 prosent mener jeg er dramaqueen mens 63.64 prosent mener at jeg ikke er det på forumet. 1 person mener jeg er uhøflig på forumet mens 10 personer mener at jeg er vennlig. Jaja man kan ikke bli likt av alle ;). 

 

 

Du sier du er nærtagende for hva andre sier og mener om deg. Med det som utgangspunkt tror jeg du gjorde noe svært uheldig med å opprette denne avstemningen.

Du gnagde og gnagde på eksen din tidligere og all ære til deg som ikke lenger gjør dette, men jeg synes du nå har funnet et annet emne å gnage på: Er jeg en dramawueen... Du skriver mye det samme om og om igjen i de ulike svarene du gir i denne tråden, f.eks. at du føler deg såret av en som kalte deg dramaqueen og alle argumentene du finner for at du ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg støtter deg for den du er stjernestøv. Man skal respektere et annet menneskers tanker, ønsker og følelser. Jeg ønsker deg alt det som er til det beste for deg. 

Vi skal ikke bry oss om de som ikke liker oss. 

Jeg føler at meg og deg er ganske like som mennesker stjernestøv. Jeg forstår tankene dine, ønskene dine og følelsene dine.

Det fins også brukere her inne som jeg ikke føler at jeg er så lik. Og de føler sikkert det samme. Men jeg respekterer de som de er. Liker de som de er uansett. Men poenget er at jeg forstår dem på sett og vis selv om vi tenker litt ulik. Samme følelse tror jeg at de har om meg. 

Men stjernestøv : det er godt med deg her inne som er rolig og snill bruker. :)

 

Tusen takk for fine ord, det er godt å vite at noen forstår meg :) 

Ja det er viktig å respektere hverandre som man er, jeg respekterer deg også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gargamel skrev:

Er ikke Dramaqueen et skjellsord? Skal vi virkelig diskutere hvilke skjellsord som passer til hvem?

Jeg tenker at det skal vi jo vanligvis ikke gjøre, men ut i fra trådstarters egen overskrift, så virker det relevant å svare henne slik Trine gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...