Gå til innhold

Vurderer å trekke meg ut fra forumet.. er jeg en dramaqueen her inne?


Gjest Mina1

Er jeg en dramaqueen på forumet?   

31 stemmer

  1. 1. Er jeg en dramaqueen på forumet?

    • Ja
      20
    • Nei
      11
  2. 2. Er jeg uhøflig / plagsom i det jeg skriver for deg?

    • Ja
      8
    • Nei
      23


Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Mina1 skrev:

Dermed trekket jeg meg fra forumet. For jeg føler meg ikke vel med å få det ordet på meg. Jeg sa bare min egen mening om situasjonen på lik måte som de andre gjør. Trekker meg unna for jeg føler meg ikke vel i slike settinger der folk kan si noe sånnt. 

http://www.ordtak.no/sitat.php?id=14912

En ekte venn går aldri i veien for deg - med mindre du er på vei ned. (ukjent)

 

Ekte venner er de som tør å si i fra, selv om noe er ubehagelig å si i fra om. (Påskelilje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En dramaqueen hører ikke hjemme på et forum. Derfor trekker jeg meg ut for forumets beste :). Beste er å trekke seg bort der man blir oppfattet negativt. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Til alle dere som synes det er viktig å bruke begrepet "Dramaqueen":

- Hvordan synes dere det fungerer?

- Er merkelapper en bra måte å få folk til å lytte, eller blir det bare drama?

- Er det virkelig så viktig å vinne diskusjonen?

Jeg har ikke sett at Mina1 har problemer i det hele tatt med saklige og spesifikke innspill. Jeg har sagt alt mulig rart og sluppet unna med det. Det er bare å være litt respektfull i måten man sier ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

En dramaqueen hører ikke hjemme på et forum. Derfor trekker jeg meg ut for forumets beste :). Beste er å trekke seg bort der man blir oppfattet negativt. 

Mina, Mina , nå velger du å fokusere på et ord og ikke alle de positive ordene du har fått. Du er ønsket her og du er likt her. Det er hva de fleste skriver. Håper å se deg igjen. Emilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mina1 skrev:

En dramaqueen hører ikke hjemme på et forum. Derfor trekker jeg meg ut for forumets beste :). Beste er å trekke seg bort der man blir oppfattet negativt. 

Jeg kunne ønske at du nå snart stoppet denne diskusjonen og heller prøvde å lære noe av det som skjedde.

Dette startet jo med at du kom med noen kommentarer som ble oppfattet som svært lite skjønnsomme i en tråd om et alvorlig tema på psykiatriforum. Når noen så påpekte dette, så ble du veldig opptatt av å forsvare deg og gikk nærmest litt til angrep på den som ga deg, etter min oppfatning, en real tilbakemelding. Deretter startet du denne tråden, som bare blir verre og verre. 

Ta deg en pause, løp deg en tur og glem hele greia. Hvis du klarer å glemme dette, så det er det få som husker tråden i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, emilie321 skrev:

Mina, Mina , nå velger du å fokusere på et ord og ikke alle de positive ordene du har fått. Du er ønsket her og du er likt her. Det er hva de fleste skriver. Håper å se deg igjen. Emilie

Jeg er sårbar. Og tåler dårlig enkelte ting. Jeg er jo en bra person og. .. og takk for den. Jeg må forsøke å summe meg selv og ikke være så nærtaken så får jeg se om jeg blir. Men pga livssituasjoner så er jeg litt vel sårbar i meg uten at jeg vil være det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Mina1 skrev:

En dramaqueen hører ikke hjemme på et forum. 

Du skulle bare visst hvor mye rart som har vært skrevet her i årenes løp. Å lage litt storm i vannglass iblant er ingenting sammenliknet med det.

Jeg lurer på om du oppfatter begrepet som noe mye sterkere / styggere enn flertallet her? Jeg har sett folk her bruke det om f.eks sine egne døtre (jenter i en viss alder kan absolutt ha litt dramaqueen-anlegg), uten at det handler om noen utskjelling. Jeg tenker på det som en tendens man kan ha i bestemte situasjoner, det trenger ikke være "kronisk". Det blir jo litt håpløst å diskutere et begrep vi kanskje oppfatter helt forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
12 minutter siden, Gargamel skrev:

Til alle dere som synes det er viktig å bruke begrepet "Dramaqueen":

- Hvordan synes dere det fungerer?

- Er merkelapper en bra måte å få folk til å lytte, eller blir det bare drama?

- Er det virkelig så viktig å vinne diskusjonen?

Jeg har ikke sett at Mina1 har problemer i det hele tatt med saklige og spesifikke innspill. Jeg har sagt alt mulig rart og sluppet unna med det. Det er bare å være litt respektfull i måten man sier ting.

Det var vel jeg som startet å bruke det ordet og da i en helt annen tråd enn den Frosken refererer til nedenfor her. 

Siden du spør.

Mitt svar til deg er : Nei, jeg synes ikke det er viktig å bruke det begrepet, men jeg synes det er riktig å bruke det. 

Denne tråden har ikke endret mitt syn på den saken dessverre. 

Punktum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det var vel jeg som startet å bruke det ordet og da i en helt annen tråd enn den Frosken refererer til nedenfor her. 

Siden du spør.

Mitt svar til deg er : Nei, jeg synes ikke det er viktig å bruke det begrepet, men jeg synes det er riktig å bruke det. 

Denne tråden har ikke endret mitt syn på den saken dessverre. 

Punktum. 

Du svarte ikke på det jeg spurte om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, Gargamel skrev:

Du svarte ikke på det jeg spurte om. 

Hvordan synes  dere det fungerer ?

Svar:  Forløpig dårlig. På lenger sikt. Hvem vet ? Forhåpentligvis bedre. 

Er merkelapper en bra måte og få folk til å lytte ?

Svar: Det er et ord som forklarer en del og ja det kan funke. Laban nevner at man kan si det også om egne døtre. Jeg har erfart at døtre kan si det om sin egen mor også :P Da kan det være lurt å gå litt inn i seg selv :)

Er det så viktig å vinne denne diskusjonen ? 

Svar : Det handler da ikke om å vinne en diskusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære Mina.  Kanskje du kunne bruke dette som en unik mulighet til å bli kjent med deg selv og hvor skoen trykker. En mulighet til å lære ?. Ikke rømm fra situasjonen og tro at det blir bedre om du bare finnet et annet forum med greiere folk. Folk innpå her er egentlig greie folk. Jeg har selv tenkt å slutte noen ganger da jeg har følt meg såret men etter hvert sett at de som fornærmet meg en gang kom med de beste rådene neste gang. Og de jeg trodde ikke forstod hadde selv opplevd svært tøffe ting i livet.  Man kan ikke forandre menneskene rundt seg men man kan jobbe med seg selv. Vi hadde jo en psykiater innpå psykiatriforumet. Han skrev til meg en gang jeg hadde holdt på i en trå i det uendelige å forsvare meg fordi jeg var såret. Vennlig og fordtelsesfull oppfordret han meg til rolig , med nye øyne å lese på nytt det jeg selv hadde skrevet og hva andre hadde svart. Se hva som egentlig stod der liksom. Jeg måtte jo da innrømme  at jeg overreagerte. Da jeg sa dette fikk jeg ros og oppmuntring for å ha sett dette og at det er begynnelsen til forandring. Ingen fordømmelse. Forsett å bli her du. Kanskje du kan få hjelp med disse såre punktene . 

Anonymkode: 42c6e...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
47 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hvordan synes  dere det fungerer ?

Svar:  Forløpig dårlig. På lenger sikt. Hvem vet ? Forhåpentligvis bedre. 

Er merkelapper en bra måte og få folk til å lytte ?

Svar: Det er et ord som forklarer en del og ja det kan funke. Laban nevner at man kan si det også om egne døtre. Jeg har erfart at døtre kan si det om sin egen mor også :P Da kan det være lurt å gå litt inn i seg selv :)

Er det så viktig å vinne denne diskusjonen ? 

Svar : Det handler da ikke om å vinne en diskusjon. 

Jeg har også brukt det spøkefullt om folk jeg kjenner, men det gjelder å se an situasjonen og skjønne når man skal slutte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
3 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg har også brukt det spøkefullt om folk jeg kjenner, men det gjelder å se an situasjonen og skjønne når man skal slutte. 

Jeg svarer bare på egne vegne.  Jeg brukte ordet en gang til Mina. Ikke flere ganger. 

Så skrev jeg noe om at det var enkelt å motbevise det og deretter har jeg nå svart deg på ditt spørsmål. 

Jeg regner med at du spurte for å få svar :)

Ofte er det slik at det er en selv som enklest kan få en slutt på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger må man bare innse at vi er hva vi mener selv, men også litt av hva omgivelsene mener. 

Jeg tror dessuten det er viktig å være tykkhudet og tåle å bli kalt både det ene og det andre når det skrives anonymt på et forum. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
16 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg svarer bare på egne vegne.  Jeg brukte ordet en gang til Mina. Ikke flere ganger. 

Så skrev jeg noe om at det var enkelt å motbevise det og deretter har jeg nå svart deg på ditt spørsmål. 

Jeg regner med at du spurte for å få svar :)

Ofte er det slik at det er en selv som enklest kan få en slutt på det. 

Da misforstod du. Det var retoriske spørsmål for å få folk til å tenke. Det var ikke ting jeg genuint lurte på.

Sporty gjort å svare uansett:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns definitivt ikke  slike merkelapper har noe å gjøre i respektfulle dialoger Blir omtrent som når Listhaug kaller sine meningsmotstandere for hylekoret . Det blir å underkjenne den andre part og at disse kan ha forskjellige perspektiver fra en selv .

Anonymkode: 40bd5...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke drama-queen er så sterkt at det kan kalles skjellsord, oppfatter det mer " i klasse med" primadonna. Og som flere sier, er det ikke sjelden å høre det sagt om egen døtre. Ellers forbinder jeg uttrykket med Dolly Duck, som sier iiiiiiiiiiiiiik og hopper opp på en stol når hun ser mus.

Men: Nå skal jeg likevel gi deg støtte, for det burde være et prinsipp at man kommenterer det folk skriver, ikke hva man mener de er. Altså skille sak og person. Det er for eksempel atskillig verre å bli kalt en løgner enn å høre at "det du sier nå kan umulig stemme". Og siden vi ikke har ansiktskontakt, kan vi ikke kommunisere med glimt i øyet eller en ertende tone, dermed leser vi bare det som står. Det er lett å misforstå, og det er lett å tolke alt i verste mening. Smilefjes kan man selvsagt bruke, men det blir aldri det samme som face til face.

Jeg får ofte høre at jeg er litt  teatralsk/dramatisk, og det ler jeg godt av, det er nemlig veldig sant.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater drama. Det eneste jeg er enig i er at jeg er sårbar og tar negative ord rett innover meg. Helt klart pga situasjonen min. 

Jeg opplever ordet dramaqueen som en som  elsker drama , forsøker bevisst å skape drama over ingenting og for morro skyld, en som er direkte frekk og ufin, en som er helt håpløs å ha med å gjøre, en som er kynisk og kaldt og kalkulerende. En som skaper et helvete hvor enn hun er av ingen årsak. Og den personen som  jeg beskrev her kjenner jeg meg ikke igjen i. 

Jeg er meg og jeg er den jeg er. Mener selv at jeg er et bra menneske og ikke en som elsker dramatikk. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
22 minutter siden, Gargamel skrev:

Da misforstod du. Det var retoriske spørsmål for å få folk til å tenke. Det var ikke ting jeg genuint lurte på.

Sporty gjort å svare uansett:)

 

Det forsto jeg. 

Jeg tenkte og svarte deretter :)

Jeg tenker litt videre også . 

Hvis alle hadde svart nei på spørsmålet i overskriften her, hadde det blitt helt feil, siden spørsmålet taler for seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...