Gå til innhold

Vurderer å trekke meg ut fra forumet.. er jeg en dramaqueen her inne?


Gjest Mina1

Er jeg en dramaqueen på forumet?   

31 stemmer

  1. 1. Er jeg en dramaqueen på forumet?

    • Ja
      20
    • Nei
      11
  2. 2. Er jeg uhøflig / plagsom i det jeg skriver for deg?

    • Ja
      8
    • Nei
      23


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg er ikke en dramaqueen etter min mening. Og 60 prosent er enig med meg i det her inne. Men etter min mening så vil jeg si at colazero og du er dramaqueen. Det er gjerne noe jeg mener dere bør jobbe med. Og nå sier jeg min personlige mening om mitt inntrykk av deg og colazero. Pleier ikke å slenge slike ord ut. Men nå sier jeg sannheten om hva jeg mener. 

Det er noe du ikke ser ut til å forstå. På samme måte som man ikke kan kreve respekt, man får det basert på handlingene sine oppfattes man som en som tar ting ut av proposjoner (=dramaqueen). Og - du kan ikke bestemme hvordan folk skal oppfatte deg (selvfølgelig), det er opp til folk selv det. 

Dersom du skal møte slike tilbakemeldinger kan du gjøre ett av to: Du kan la være å reagere voldsomt og ut av proposjoner, og heller lytte og kanskje forstå hvorfor folk oppfatter det sånn. Kanskje framstår du på en måte du egentlig ikke ønske å gjøre?

Eller, du kan heve deg over det og ikke bry deg, men da kan du ikke grave og grave og forsvare deg i innlegg etter innlegg. Å ikke bry seg innebærer å legge dødt og sette punktum for saken. 

I denne tråden velger du å ikke gjøre noen av delene, men framstår gnålete og intenst krenket, og da fullstendig uten god grunn slik jeg ser det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg er ikke en dramaqueen etter min mening. Og 60 prosent er enig med meg i det her inne. Men etter min mening så vil jeg si at colazero og du er dramaqueen. Det er gjerne noe jeg mener dere bør jobbe med. Og nå sier jeg min personlige mening om mitt inntrykk av deg og colazero. Pleier ikke å slenge slike ord ut. Men nå sier jeg sannheten om hva jeg mener. 

Bare til orientering, jeg har ikke stemt. Kan du forklare hvorfor du mener colazero og jeg er dramaqueen? Kunne vært interessant å vite årsaken, så vi vet hva vi ev. må jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts. Prøv å legg alt dette bak deg nå. Sett en strek. Vær enig i at du er uenig med folk og gå videre. Ikke driv det så langt at du risikerer å bli utestengt herfra også. Jeg har vært utestengt herfra, så jeg vet hva jeg snakker om. Det er vel ingen ønskelig situasjon for deg, eller? 

Anonymkode: 8a558...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Trine skrev:

Bare til orientering, jeg har ikke stemt. Kan du forklare hvorfor du mener colazero og jeg er dramaqueen? Kunne vært interessant å vite årsaken, så vi vet hva vi ev. må jobbe med.

Jeg lurer også veldig på hvorfor Mina mener at nettopp dere to er dramaqueens - jeg har aldri oppfattet noen av dere som det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til orientering: Mina har latt være å komme med kommentarer på denne tråen i dag.  Gratulerer Mina. 

Anonymkode: 42c6e...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg lurer også veldig på hvorfor Mina mener at nettopp dere to er dramaqueens - jeg har aldri oppfattet noen av dere som det.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Trine skrev:

Takk :)

Du er vel den jeg virkelig oppfatter som "down to earth" her inne, om du skjønner hva jeg mener. Virker som du har beina godt plantet på jorda og på ingen måte hauser opp ting til uante proporsjoner. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Trine skrev:

 Kan du forklare hvorfor du mener colazero og jeg er dramaqueen? Kunne vært interessant å vite årsaken, så vi vet hva vi ev. må jobbe med.

Jeg håper ikke du tror at påstanden om at du skulle ha dramaqueen-tendenser har noe for seg? Verken du eller colazero oppfører dere på dol på måter som gir grunn til å påstå noe sånt. 

(Jeg velger å svare deg i tilfelle du faktisk lurte. Du pleier jo ikke å stille retoriske spørsmål.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
19 timer siden, Kayia skrev:

 

I denne tråden velger du å ikke gjøre noen av delene, men framstår gnålete og intenst krenket, og da fullstendig uten god grunn slik jeg ser det. 

Jeg er helt uenig når det gjelder denne tråden.

Tråden kunne og burde vært avsluttet ettet det andre innlegget til Mina1. Les de første innleggene. Hun liker alle svarene, også de kritiske, er høflig og tar til seg både kritikk og råd. Hun har for lengst, og gang på gang innrømmet at hun har en tendens til å gnage på ting. Hva mer vil dere? 

Det er summen av alle andre brukere som bare ikke klarer å legge saken død. Hvert innlegg er ikke så ille, men summen blir veldig massiv når 10+ voksne på en gang skal oppdra en annen voksen.  Innimellom er det også noen troll som bare vil terge.

Jeg synes hun blir spilt dårlig, og dyttet utfor kanten i denne tråden.

Jeg tror sleivsparkene er et resultat av det. @ColaZero og @Trine er ikke på noen måte drama queens. Ikke sånn som jeg oppfatter ordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg er helt uenig når det gjelder denne tråden.

Tråden kunne og burde vært avsluttet ettet det andre innlegget til Mina1. Les de første innleggene. Hun liker alle svarene, også de kritiske, er høflig og tar til seg både kritikk og råd. Hun har for lengst, og gang på gang innrømmet at hun har en tendens til å gnage på ting. Hva mer vil dere? 

Det er summen av alle andre brukere som bare ikke klarer å legge saken død. Hvert innlegg er ikke så ille, men summen blir veldig massiv når 10+ voksne på en gang skal oppdra en annen voksen.  Innimellom er det også noen troll som bare vil terge.

Jeg synes hun blir spilt dårlig, og dyttet utfor kanten i denne tråden.

Jeg tror sleivsparkene er et resultat av det. @ColaZero og @Trine er ikke på noen måte drama queens. Ikke sånn som jeg oppfatter ordet. 

Er det ikke litt sånn på dol, mange som henger seg på andre som kritiserer en person? 

Anonymkode: 8a558...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke litt sånn på dol, mange som henger seg på andre som kritiserer en person? 

Anonymkode: 8a558...5ed

Slik har jeg også oppfattet det. Dessuten er det noen som alltid er på lag og støtter hverandre nesten uansett. 

Anonymkode: 42c6e...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten er det noen som alltid er på lag og støtter hverandre nesten uansett. 

Det kan vel tenkes at dette går like mye på meninger / sak, som person?  Jeg skjønner ikke de beskyldningene om "politi" og  lag / klikker som dukker opp her med ujevne mellomrom.  Her er det så mange anonyme at det ikke burde være så vanskelig å komme til. 

Jeg synes generelt det er en uting å la trådene handle om enkeltbrukere.  Det er menneskelig å ha noen ømme punkt, kjepphester og dårlige dager.  Jeg og sikkert mange andre her, skriver innlegg / svar veldig fort og leser ikke nødvendigvis gjennom før de blir sendt.  Det er helt naturlig at noe kommer litt feil ut innimellom, i hvert fall annerledes enn det man forsøker å si. 

Tråder om enkeltbrukere inkluderer tråder og avstemninger man oppretter med seg selv som tema.  (Men selvfølgelig ikke når det handler om sykdommer eller problemer man trenger svar på.) 

Det er dessuten helt ufarlig å være uenig med noen i én eller flere saker, selv om man liker dem.  Man kan også misforstå eller bli mistolket av folk man liker, særlig når kommunikasjonen er skriftlig. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Du er vel den jeg virkelig oppfatter som "down to earth" her inne, om du skjønner hva jeg mener. Virker som du har beina godt plantet på jorda og på ingen måte hauser opp ting til uante proporsjoner. :) 

 

3 timer siden, frosken skrev:

Jeg håper ikke du tror at påstanden om at du skulle ha dramaqueen-tendenser har noe for seg? Verken du eller colazero oppfører dere på dol på måter som gir grunn til å påstå noe sånt. 

(Jeg velger å svare deg i tilfelle du faktisk lurte. Du pleier jo ikke å stille retoriske spørsmål.)

 

Jeg har ikke selv et inntrykk av at jeg lager store nummre ut av ting, men jeg har jo emosjonell dysregulering, som psykiateren så fint kalte det. Og jeg jobber med å tenke før jeg svarer, sånn at jeg kanskje unngår noen overreageringer basert på mine feiltolkninger. Jeg tror jeg har blitt ganske mye flinkere enn jeg var i begynnelsen på dol :) Men jeg er jo aldri helt sikker på meg selv, om det jeg tror faktisk stemmer. Men jeg er ganske sikker på at colazero ikke er noen dramaqueen og derfor tenkte jeg at det kanskje ikke stemte det hun skrev. Men om det faktisk var sånn, så vil jeg jo gjerne vite hvorfor. Helst vil jeg jo være "down to earth" for det er mest behagelig. Men noen ganger tar det litt av inni hue mitt, også kan det ta litt tid før jeg skjønner at det var unødig å ta så av. Men det er når jeg blir frustrert eller redd at det tar litt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, frosken skrev:

Du pleier jo ikke å stille retoriske spørsmål.

Måtte google retorisk. Nei, det var ikke et retorisk spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Måtte google retorisk. Nei, det var ikke et retorisk spørsmål :)

Google kan være en god venn:-) Jeg tenkte da jeg hadde postet at jeg kanskje kompliserte det litt for deg med å snakke om retoriske spørsmål, beklager i grunnen litt at jeg ikke var mer konkret:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Google kan være en god venn:-) Jeg tenkte da jeg hadde postet at jeg kanskje kompliserte det litt for deg med å snakke om retoriske spørsmål, beklager i grunnen litt at jeg ikke var mer konkret:-(

Ja, google har hjulpet meg mye :) Jeg prøver å lære meg disse ordene, det er bare så vanskelig å huske for jeg må liksom huske akkurat ordrett forklaringen jeg har lest, for ellerså klarer jeg ikke forklare ordet. Så når det er skriftlig, sånn at jeg faktisk kan bruke google og ikke umiddelbart forstå ordet, så tenker jeg vel helst at det er greit, så kanskje jeg kan lære akkurat det ordet :) Bare ikke skriv lange avsnitt med masse rare ord, da tror jeg at jeg gir opp. Hvis jeg husker riktig nå så vet jeg at et retorisk spørsmål er et spørsmål man allerede vet svaret på. Det sto noe mer, men det husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Trine skrev:

 

 

Jeg har ikke selv et inntrykk av at jeg lager store nummre ut av ting, men jeg har jo emosjonell dysregulering, som psykiateren så fint kalte det. Og jeg jobber med å tenke før jeg svarer, sånn at jeg kanskje unngår noen overreageringer basert på mine feiltolkninger. Jeg tror jeg har blitt ganske mye flinkere enn jeg var i begynnelsen på dol :) Men jeg er jo aldri helt sikker på meg selv, om det jeg tror faktisk stemmer. Men jeg er ganske sikker på at colazero ikke er noen dramaqueen og derfor tenkte jeg at det kanskje ikke stemte det hun skrev. Men om det faktisk var sånn, så vil jeg jo gjerne vite hvorfor. Helst vil jeg jo være "down to earth" for det er mest behagelig. Men noen ganger tar det litt av inni hue mitt, også kan det ta litt tid før jeg skjønner at det var unødig å ta så av. Men det er når jeg blir frustrert eller redd at det tar litt av.

Jeg bestemte meg for å ikke delta mer i denne tråden for mange dager siden. Men jeg har lest og fulgt med. Da du stilte spørsmålet om det kunne forklares hvorfor du og jeg var dramaqueens humret jeg litt i skjegget fordi jeg tenkte, som Frosken, at det var et retorisk spørsmål. Så jeg syntes du var humoristisk og forventet intet svar av Mina1. Men jeg kjenner deg for dårlig, vet jo at du har aspergers, men du har skrevet så mange innlegg her hvor du liksom har "nailed it". Hvordan sier man det på norsk...med få ord klart å gå rett til kjernen av problemet og andre ganger sett poenger umiddelbart. Så jeg lot det bare ligge og snakke for seg selv. Hverken du eller jeg er dramaqueens.

Nå angrer jeg på at jeg ikke ble med og kommenterte og støttet deg. Jeg ante ikke at du faktisk var usikker på om du kunne bli oppfattet som dramaqueen. Oppfatter deg som alt annet. 

Jeg kjenner at jeg er rimelig irritert. Mina1 skriver om andre i sine tråder så da tillater jeg meg akkurat nå å gjøre det samme. Hun tåler ingen form for tilbakemelding som ikke er av positiv art (i hennes øyne), men samtidig kommer hun, som det ble skrevet her, med sleivspark til andre. Det skal vi bare respektere og tolerere! I tillegg har hun t.o.m. skrevet at hun synes vi bør ta hensyn til henne nå, siden hun er så sårbar. Og når du da, Trine, i tillegg faktisk ble usikker på uttalelsen hennes om at du (og jeg) kunne være en dramaqueen.....ja, jeg kjenner at jeg er sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, ColaZero skrev:

Jeg bestemte meg for å ikke delta mer i denne tråden for mange dager siden. Men jeg har lest og fulgt med. Da du stilte spørsmålet om det kunne forklares hvorfor du og jeg var dramaqueens humret jeg litt i skjegget fordi jeg tenkte, som Frosken, at det var et retorisk spørsmål. Så jeg syntes du var humoristisk og forventet intet svar av Mina1. Men jeg kjenner deg for dårlig, vet jo at du har aspergers, men du har skrevet så mange innlegg her hvor du liksom har "nailed it". Hvordan sier man det på norsk...med få ord klart å gå rett til kjernen av problemet og andre ganger sett poenger umiddelbart. Så jeg lot det bare ligge og snakke for seg selv. Hverken du eller jeg er dramaqueens.

Nå angrer jeg på at jeg ikke ble med og kommenterte og støttet deg. Jeg ante ikke at du faktisk var usikker på om du kunne bli oppfattet som dramaqueen. Oppfatter deg som alt annet. 

Jeg kjenner at jeg er rimelig irritert. Mina1 skriver om andre i sine tråder så da tillater jeg meg akkurat nå å gjøre det samme. Hun tåler ingen form for tilbakemelding som ikke er av positiv art (i hennes øyne), men samtidig kommer hun, som det ble skrevet her, med sleivspark til andre. Det skal vi bare respektere og tolerere! I tillegg har hun t.o.m. skrevet at hun synes vi bør ta hensyn til henne nå, siden hun er så sårbar. Og når du da, Trine, i tillegg faktisk ble usikker på uttalelsen hennes om at du (og jeg) kunne være en dramaqueen.....ja, jeg kjenner at jeg er sint.

Nei, altså, jeg har jo disse reguleringsproblemene mine. I tillegg vet jeg at jeg er veldig vár på urettferdighet og konflikter. Men jeg er vel heller den som forsvinner enn den som lager en masse drama når det oppstår konflikter. Men jeg har jo opplevd før, at folk ser på meg anderledes enn jeg gjør selv. Men jeg fikk det ikke helt til å stemme med noen av oss, dette her. Hehe, ja, noen ganger ser jeg poenget umiddelbart, men jeg tar jo en sjans hver gang, er aldri helt sikker liksom. Men jeg blir litt stolt av meg selv når jeg nailer noe (eller hva man skal kalle det). Men det er ikke sånn at jeg har gått og grublet veldig på om vi er dramapueens altså, for jeg tror ikke andre mener det. Men det hadde vært interessant å vite hvorfor hun mente det. Men kanskje hun ikke mente det da. Jeg regner med det nå. Men ikke vær sint, jeg er vant med at folk mener både det ene og det andre om meg, og jeg er vant med å misforstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...