Gå til innhold

Hva har dere på menyen i dag( søndag)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi skal ha gul ertesuppe med timian og poteter eller pannekaker( valgfritt).😊

Anonymkode: 32081...b63

Hørtes godt ut.

Her blir det nok brødskiver i dag også, orker ikke lage noe middag:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, emilie321 skrev:

Hørtes godt ut.

Her blir det nok brødskiver i dag også, orker ikke lage noe middag:(

Fjordland kan være til god hjelp i en sånn fase:-) Hvis du har en Coop Mega i nærheten, så har selger de alle Fjordlandrettene med 30 % avslag kommende uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Fjordland kan være til god hjelp i en sånn fase:-) Hvis du har en Coop Mega i nærheten, så har selger de alle Fjordlandrettene med 30 % avslag kommende uke. 

Sånn er jeg heldig, har Coop Mega, Meny, Rema og Kiwi i nærheten, så det er bare til å velge og vrake.

Takk skal du ha frosken, begynner å savne skikkelig middag. Kanskje det kan hjelpe meg til å spise mer normalt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, emilie321 skrev:

Sånn er jeg heldig, har Coop Mega, Meny, Rema og Kiwi i nærheten, så det er bare til å velge og vrake.

Takk skal du ha frosken, begynner å savne skikkelig middag. Kanskje det kan hjelpe meg til å spise mer normalt også.

Jeg spiser Fjordland ofte. I dag står Lammelår på menyen. Synes du skal vurdere å hamstre middag til et par uker fremover. God ernæring vil hjelpe deg psykisk, og det å få i seg et varmt måltid daglig vil kunne virke forebyggende mht overspisning også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja men ikke så lett når min mor kanskje vil ha noe annet når vi kommer så langt og noe på natten.Plutselig liker hun ikke lenger hva hun før likte. Også har vi fryseboks. Er brødet ikke bra nok så spiser hun ikke og hva ville folk da si.? Så her går det i røkelaks så lenge hun liker det da. I natt ville hun koke egg men jeg var for trøtt til å svare. Til morgen så jeg hun hadde spist litt  men da kokte jeg egg og velkket henne der hun satt å frøs i stolen sin. Hun husket da ikke frokosten sin i natt men ville ha frokost og kaffe.

Vi laver ikke middag hver dag men får hun ikke  poteter blir ekstra lei seg og hun har ikke mye adspredelse stakkar.Ikke lenger så mye glede av TV men liker god musikk. 

En annen sak er at mye av maten og særlig gafler detter på gulvet når hun spiser( hun får bare ny mat også plukker jeg opp senere)

Det går mye i ferdigmat og Fjordland dels fordi jeg har sviktende kunnskaper i matlagningsprogrammer og dels fordi jeg selv har et anstrengt forhold til mat.Men det humper i vei. Ertesuppe ( suppepose)med timian som krydder er en sikker vinner tror jeg.

Hørte forresten fra ernæringsfysiologer at sånne suppeposer var ikke så lurt på grunn av at de var tilsatt noe som bransjen jobbet med å ta bort. 

Hun er ikke overvektig for sin del og eldre får lett i seg for lite og har ikke så mye å være opptatt av og se frem til i sin dag. Sånn er det ofte tror jeg.

Men jeg bekymrer meg også for alt. 

Anonymkode: 32081...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter taco-fredag og pizza-lørdag skal det bli godt med laks i dag. Jeg har huset fullt av ungdommer og menyen er nok ofte preget av det. Men laks liker alle.😊

Anonymkode: c5b74...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd når økonomi må begrense menyen så mye. Når vi bar studenter møttes vi noen jenter og gikk en lite søndagstur på formiddagen( rundt et vann med mye fugleliv eller rundt om i Hagebyen  for å titte på alle de skjønne hyttene eller bare litt byvandring eller parktråkking) Etterpå spiste vi middag på en liten kafé over en bensinstasjon. Ofte kjøttkaker eller kålruletter. 

Vi hadde gjort forskjellige ting kvelden før men møttes som regel på hybelen til henne som sov lengst søndag morgwn.😊

Malt kostet den gang også men vi var unge.

Anonymkode: 32081...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørte forresten fra ernæringsfysiologer at sånne suppeposer var ikke så lurt på grunn av at de var tilsatt noe som bransjen jobbet med å ta bort. 

Nå er de fleste produsentene blitt veldig oppmerksomme på dette så det er nok mye bedre i dag enn bare for få år siden. Jeg tror ikke Toro  har kunstige tilsetningsstoffer i noen produkter lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enkelt er ikke noe.Dette budsjettet rammer  så mange urettferdig dypt.Men Stortingetvirker engasjert om ikke annet.

Se bare på TV nå. Man kan ikke bare flytte et fjell. Kunne man strødd fosfor på mon tro det ville forvitre fortere. ( med fly)Stakkar de som bor der. Kanskje publisteten gjør det værre. Håper ikke de utvikler angstlidelser. Lurer på om fjellet har fått det navnet slik indianerne tenkte om fjellet som en positiv kraft. Veldig farlig arbeid og interessant å være så tett på spesialistenes arbeid. Synd utviklingen av kompetanse og spesialister og sikringsarbeid ikke er bedre i kroner og øre i budsjettet de snakker så mye om. Husker dengang Norge var ny oljenasjon og vi fikk hjelp av Red Adair fra Amerika for å stoppe en oljebrønn som brant. Husker det var film på kino. Husker denne mannen særs godt som reddet oss.Men det var jo en oljeflamme. Dette er et fjell og de som bor der har røtter tilbake som de ikke vil miste. Sikkert umulig å få solgt med et fjell som truer. Bare vanskelig. Håper de som styrer og steller vil hjelpe om de kan.

Anonymkode: 32081...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg slengt koteletter, grønnsaker og poteter i ovnen. Den ene koteletten var jo mye større enn den andre, burde jo være lik størrelse på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, frosken skrev:

Jeg spiser Fjordland ofte. I dag står Lammelår på menyen. Synes du skal vurdere å hamstre middag til et par uker fremover. God ernæring vil hjelpe deg psykisk, og det å få i seg et varmt måltid daglig vil kunne virke forebyggende mht overspisning også. 

Coop mega har 30% på Fjordland hele neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag laget kjæresten til sønnen middag her :) Helt fantastisk godt marinert svinekjøtt, båtpoteter, salat og en helt spesiell myntesaus. Nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble chicken kebab på en pub. Kyllingen var tørr, men resten var godt. I morra setter vi kursen hjem igjen, blir greit det og. Kanskje. Neida. Joda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...