Gå til innhold

En liten " utblåsning"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må bare få blåse litt ut!!! Er det noen her som vet hvordan det er å være mor til en med emosjonell personlighetsforstyrrelse ??. Alle de samtalene jeg har hatt med lærere , foreldre , pedagoger , leger, politi osv osv . All den frustrasjonen jeg har måtte høre på i åresvis fra folk som har vært utsatt for min datters oppførsel. Allt jeg gar fått slengt i meg av anklager for at min datter er som hun er .... Har noen noen gang tenkt på hvordan det er for oss som bor med henne? 

Anonymkode: 441a5...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Må bare få blåse litt ut!!! Er det noen her som vet hvordan det er å være mor til en med emosjonell personlighetsforstyrrelse ??. Alle de samtalene jeg har hatt med lærere , foreldre , pedagoger , leger, politi osv osv . All den frustrasjonen jeg har måtte høre på i åresvis fra folk som har vært utsatt for min datters oppførsel. Allt jeg gar fått slengt i meg av anklager for at min datter er som hun er .... Har noen noen gang tenkt på hvordan det er for oss som bor med henne? 

Anonymkode: 441a5...ed6

Jeg har aldri tenkt på det..

Anonymkode: 1893e...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan foregår disse samtalene med de forskjellige instansene da? Leger skal jo kunne litt om dette, men psykologer/psykiatere kan vel dette best. Vi som er pedagoger kan meget lite om det, det er først når man tar Master i Spesialpedagogikk slike psykiske vansker dukker opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som jobber med dette til daglig, tenker ofte på hvordan det er å være nære/nærmeste pårørende. Det er beundringsverdig hva de fleste holder ut.

Anonymkode: 3b90c...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Andreaswell skrev:

Hvordan foregår disse samtalene med de forskjellige instansene da? Leger skal jo kunne litt om dette, men psykologer/psykiatere kan vel dette best. Vi som er pedagoger kan meget lite om det, det er først når man tar Master i Spesialpedagogikk slike psykiske vansker dukker opp. 

Lærere har vist null forståelse. Det ble bare  listet opp kritikk og truet med nedsatt karakter i oppførsel. Politiet spør raskt om hun har ADHD eller andre diagnoser. De er strenge og irettesetter henne men ser vel at hun egentlig trenger behandling.  Lederen på arbeidsplassen hun nettopp ble kastet ut fra viste bare raseri. Hun var førskolelærer . Jeg vet litt hvordan man skal møte min datter men man kan jo ikke forvente at en arbeidsplass skal ta hensyn til henne. Hun gjør en god jobb men folk reagerer på hennes personlighet ganske raskt. 

Anonymkode: 441a5...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi som jobber med dette til daglig, tenker ofte på hvordan det er å være nære/nærmeste pårørende. Det er beundringsverdig hva de fleste holder ut.

Anonymkode: 3b90c...992

Tusen takk. 

Anonymkode: 441a5...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må bare få blåse litt ut!!! Er det noen her som vet hvordan det er å være mor til en med emosjonell personlighetsforstyrrelse ??. Alle de samtalene jeg har hatt med lærere , foreldre , pedagoger , leger, politi osv osv . All den frustrasjonen jeg har måtte høre på i åresvis fra folk som har vært utsatt for min datters oppførsel. Allt jeg gar fått slengt i meg av anklager for at min datter er som hun er .... Har noen noen gang tenkt på hvordan det er for oss som bor med henne? 

Anonymkode: 441a5...ed6

Eupf er krevende både for den som har disse vanskene og deres nærmeste omgivelser. Dessverre finnes det heller ingen raske løsninger. Det som ofte slår meg er i hvilken grad det forventes at foreldre daglig skal klare å håndtere situasjoner som fagpersoner opplever som krevende. 

For noen starter problemene tidlig, på et tidspunkt hvor foreldre forventes å ta fullt  ansvar for sin ungdom. Så lenge ungdommen er under 18, vil vel de fleste involvere foreldrene i behandlingen. Når ungdommen er over 18, starter en ny fase som ofte er enda mer komplisert. Da er plutselig ungdommen myndig og foreldrene blir ikke alltid inkludert i behandlingsopplegg selv om de ønsker det selv. Samtidig har foreldrene fortsatt ansvar for ungdommen, både økonomisk og på andre måter. I mange tilfeller burde foreldre vært tilbudt både omfattende veiledning og avlastning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...