Gå til innhold

Ukas vekt - uke 42


påskelilje

Anbefalte innlegg

Jeg har notert vekta mi med ujevne mellomrom hele dette året. Det er jammen meg vanskelig å gå ned i vekt!

Litt opp og ned går det, men jeg ligger som regel på 73,5-75 kilo, har hatt et gjennomsnitt på 74,5 kilo, men jeg målte oftest fra begynnelsen, og de siste månedene har jeg ligget rundt 74 kilo. Minimum er 72,9, men det var visst tilfeldig :-P

I dag veide jeg 73,5.

Begynner vel å erkjenne at jeg ikke er villig til å ofre vin, øl og godteri for å få presset vekta ytterligere ned. Så kanskje jeg bare skal godta at vekta mi er på noenogsøtti kilo? Er i alle fall i god form, og er mye mer aktiv enn jeg noen gang har vært, tror jeg :)

Kommer nok til å fortsette og notere ned vekt, for å passe på. Men drømmen om å være på den andre siden av 70, er vel i ferd med å smuldre bort... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Var nede i 78.1 i går. Vekta går nedover når det ikke er ferie eller høytid, og jeg holder igjen litt på porsjonene.

Jeg har sett for meg 76.xx  ville vært bra, men det er ikke så viktig. Jeg hadde en plan om å gå ned litt for å løpe fortere. Jeg har nevnt det for noen men de synes det er en dårlig ide. Får kanskje bare være som jeg er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg om dagen. Pleier aldri å veie meg. Jeg er den jeg er, og så lenge jeg gjør så godt jeg kan med å trene litt og være i aktivitet så er jeg ikke så opptatt av å veie meg. Vekten viste 59 kilo. Jeg er 1.66 m høy. Jeg tror det er veldig inviduellt på hvor mye vekt som passer på hva for å si det sånn. Noen kan være 65 kilo og like høy som meg og allikevel se slankere ut enn meg. Det er noe med beinbygging, muskler osv. Og muskler veier mer enn fett. Jeg har gått opp i vekt og dermed så velger jeg å tro at det skyldes muskler pga trening haha ;):D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ned mye, 20+, og de siste 5 ukene har det bare blitt verre. Nå er jeg på rett vei psykisk og da blir det nok litt lettere å ta tak igjen. Må bare ikke gi opp. Jobber med å like meg sånn jeg er så får en eventuell vektnedgang bare være en bonus;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 17.10.2017 den 12.57, påskelilje skrev:

Jeg har notert vekta mi med ujevne mellomrom hele dette året. Det er jammen meg vanskelig å gå ned i vekt!

Litt opp og ned går det, men jeg ligger som regel på 73,5-75 kilo, har hatt et gjennomsnitt på 74,5 kilo, men jeg målte oftest fra begynnelsen, og de siste månedene har jeg ligget rundt 74 kilo. Minimum er 72,9, men det var visst tilfeldig :-P

I dag veide jeg 73,5.

Begynner vel å erkjenne at jeg ikke er villig til å ofre vin, øl og godteri for å få presset vekta ytterligere ned. Så kanskje jeg bare skal godta at vekta mi er på noenogsøtti kilo? Er i alle fall i god form, og er mye mer aktiv enn jeg noen gang har vært, tror jeg :)

Kommer nok til å fortsette og notere ned vekt, for å passe på. Men drømmen om å være på den andre siden av 70, er vel i ferd med å smuldre bort... :D

La på meg 2 kilo i høstferieuka ( ny rekord )

Har gått ned igjen 1,3 kilo nå .

Målet var å ta de av igjen før desemberen starter, så er rute :)

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg ikke så ofte. Men prøver å ha litt oversikt over disse dyra mine, så da må jeg jo nødvendigvis veie meg selv også. Da jeg veide meg denne uka, veide jeg 56,7. Vet jeg var nede på 54 for ca 1,5 år siden. Men det var pga oppstart av Strattera, som gjorde at jeg ikke følte meg sulten og nærmest måtte tvangsspise, i tillegg til at den ene hunden døde, som gjorde at mat plutselig ikke var så greit å få i seg. Jeg tenker at 57 kg +/- et par, sikkert er helt greit når jeg er 1,65 cm høy, eller lav. Jeg har ikke en kroppsbygning som gjør at jeg kan bli slank uansett. Men kunne vært interessant å vite fettprosenten, er vel det som er viktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
2 timer siden, Trine skrev:

Jeg veier meg ikke så ofte. Men prøver å ha litt oversikt over disse dyra mine, så da må jeg jo nødvendigvis veie meg selv også. Da jeg veide meg denne uka, veide jeg 56,7. Vet jeg var nede på 54 for ca 1,5 år siden. Men det var pga oppstart av Strattera, som gjorde at jeg ikke følte meg sulten og nærmest måtte tvangsspise, i tillegg til at den ene hunden døde, som gjorde at mat plutselig ikke var så greit å få i seg. Jeg tenker at 57 kg +/- et par, sikkert er helt greit når jeg er 1,65 cm høy, eller lav. Jeg har ikke en kroppsbygning som gjør at jeg kan bli slank uansett. Men kunne vært interessant å vite fettprosenten, er vel det som er viktig?

Du er ganske slank med den vekten, er du ikke? Målte fettprosenten i fjor, og det var interessant. Det kostet penger, men jeg fikk det gjennom helsesjekk på jobben. Neste gang må jeg evt betale noen hundre for det. 

Jeg har egentlig mest tro på å se seg i speilet, og ikke forvente perfeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Gargamel skrev:

Du er ganske slank med den vekten, er du ikke? Målte fettprosenten i fjor, og det var interessant. Det kostet penger, men jeg fikk det gjennom helsesjekk på jobben. Neste gang må jeg evt betale noen hundre for det. 

Jeg har egentlig mest tro på å se seg i speilet, og ikke forvente perfeksjon.

Næh, syns ikke jeg er så slank jeg, men vet ikke hva andre mener. Noen har sagt at jeg er slank. Jeg har ihvertfall ingen modellkropp :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 minutter siden, Trine skrev:

Næh, syns ikke jeg er så slank jeg, men vet ikke hva andre mener. Noen har sagt at jeg er slank. Jeg har ihvertfall ingen modellkropp :lol:

Du jobber ikke som modell heller, så da er det vel greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gargamel skrev:

Du jobber ikke som modell heller, så da er det vel greit :)

Nei, heldigvis. Så er det nok greit at jeg er litt robust for ellerså hadde jeg vel alltid hatt et eller annet bein i gips, vil jeg tro. Men jeg brekker visst ikke ting så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 minutter siden, Trine skrev:

Nei, heldigvis. Så er det nok greit at jeg er litt robust for ellerså hadde jeg vel alltid hatt et eller annet bein i gips, vil jeg tro. Men jeg brekker visst ikke ting så lett.

Naturen er viselig innrettet: Klossete folk har kraftig benbygning. Jeg har heller ikke brukket noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Gargamel skrev:

Naturen er viselig innrettet: Klossete folk har kraftig benbygning. Jeg har heller ikke brukket noe.

Jeg har brukket noe da, men burde ha brukket mye mer. En gang fikk jeg et kne i nesa, så den brakk litt. Så brista jeg hånda en gang og da legen lurte på om jeg falt fra sånn ca stolhøyde, og jeg sa at jeg falt ca 1,5 m rett ned på håndleddet, mente han det burde gitt større skade. Jeg hadde visst ikke så vondt som jeg skulle heller, så jeg slapp unna med gips i en uke. Så brakk jeg et ben i foten, kanskje, de var ikke helt sikre, men jeg hørte det knakk så jeg antar det brakk. Men det lå fint så de gjorde ikke noe med det. Det er godt jeg tåler endel, ellerså kunne jeg slitt på endel fjellturer. Kan jo ikke brekke noe når man langt ute i ødemarka, uten dekning og helt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Har ikke veid meg på en stund. Har flyttet, og vekten fulgte ikke med på lasset slik som nissen. Spiser nok en del og ikke så sundt, men jeg sover mye bedre, så jeg spiser ikke om natten. Buksene er behagelige, så da får jeg vel være fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Villanda skrev:

Har ikke veid meg på en stund. Har flyttet, og vekten fulgte ikke med på lasset slik som nissen. Spiser nok en del og ikke så sundt, men jeg sover mye bedre, så jeg spiser ikke om natten. Buksene er behagelige, så da får jeg vel være fornøyd.

Så bra at du sover mye bedre. :)

Jeg har vært igjennom en dårlig periode og dermed greid å dratt på meg flere kilo :(, men nå er jeg igang igjen.:)

For meg er det å sove den beste medisin for ikke å overspise så mye/ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hevde at det er vanskelig å gå ned i vekt når man ikke en gang høres ut til å prøve høres helt merkelig ut i mine ører 😀 Vil man ikke "ofre" noe, dvs endre noe av det som gjør at man veier det man veier så er det vel ikke å vente at vekta skal endre seg heller 😂

Anonymkode: 8d26c...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gargamel

Nå har jeg ikke veid meg på en stund, men vekta er garantert på vei opp. Mer mat og mindre trening. Sånn blir det vel resten av året, tenker jeg.

Får prøve å være *litt* fornuftig, men ikke overdrive det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder vekta stabil akkurat nå, det er jeg glad for. Desember er for meg en tung måned å komme igjennom, da er det lett å spise for mye. Prøver å spise normale mengder og lite snop, men noe blir det jo. Planen resten av året er fortsatt å spise slik jeg gjør nå og så komme sterkere tilbake på nyåret. Får heller ikke beveget meg stort da jeg er syk for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet på vekta mi er gåent, så jeg har ikke fått veid meg på en stund. Aner vel litt oppgang pga desidert mindre trening de to siste månedene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...