Gå til innhold

Internet ble kjedeligere etter facebook.


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Jeg synes facebook har tatt så mye av internett trafikken, att det har ødelagt noe av gleden ved å ha internet. Før kunne man anonymt delta i blomstrende forum for alle slags interesser. Mens nå er de gamle gode web fora på synkende grunn. Jeg savner steder som nettby og blink også, der var det liv, flørting og interesser. Nå er det bare facebook som er ett alternativ. Ikke det samme i følge meg.

 

Anonymitet er en fordel synes jeg. Man er ironisk nok mer seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg synes facebook har tatt så mye av internett trafikken, att det har ødelagt noe av gleden ved å ha internet. Før kunne man anonymt delta i blomstrende forum for alle slags interesser. Mens nå er de gamle gode web fora på synkende grunn. Jeg savner steder som nettby og blink også, der var det liv, flørting og interesser. Nå er det bare facebook som er ett alternativ. Ikke det samme i følge meg.

 

Anonymitet er en fordel synes jeg. Man er ironisk nok mer seg selv.

Ja, det er synd de fleste forum (og Usenet) har gått nedenom og hjem. Facebook er helt ubrukelig til diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg FidoNet tilbake! :P

Enig med dere, både Usenet (og FidoNet asså!) og webfora har mye mer for seg enn dette facebook-tullet. Det er heldigvis noen fora som fremdeles lever i beste velgående, selv om det nok er en viss forgubbing.

Jeg har en hypotese i forhold til det med FB og påfølgende mangel på anonymitet. Mange av de som virkelig har noe å fare med, er de samme som er opptatt av personvern og privatliv, og de forsvinner. Ligger litt fordommer i dette, men jeg har inntrykk av at mange (ikke alle) av de som skriver mye under sin FB-identitet og gir fullstendig beng i disse spørsmålene, ikke nødvendigvis er de som har mest å fare med.

For meg personlig er det fullstendig uaktuelt å diskutere fullt navn, uten at det betyr at jeg nødvendigvis er den som har så mye å fare med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg synes facebook har tatt så mye av internett trafikken, att det har ødelagt noe av gleden ved å ha internet. Før kunne man anonymt delta i blomstrende forum for alle slags interesser. Mens nå er de gamle gode web fora på synkende grunn. Jeg savner steder som nettby og blink også, der var det liv, flørting og interesser. Nå er det bare facebook som er ett alternativ. Ikke det samme i følge meg.

 

Anonymitet er en fordel synes jeg. Man er ironisk nok mer seg selv.

Jeg savner nettby. Den siden var veldig koselig :). Kunne legge inn musikk og alt mulig . Pynte siden med farger og dekor og animasjoner. Samt bli kjent med nye mennesker :)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva dere mener.  Det er da ingen tvunget til å være på facebook.  Fb har mange sider og det er mulig å velge hvor man vil være.  Hvis noen vil lage forum andre steder så kan ikke det være et problem. 

Jeg tror ikke at facebook er grunnen til at anonyme forum har blitt borte.  Det er andre grunner.

Anonymkode: 3152f...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hva dere mener.  Det er da ingen tvunget til å være på facebook.  Fb har mange sider og det er mulig å velge hvor man vil være.  Hvis noen vil lage forum andre steder så kan ikke det være et problem. 

Jeg tror ikke at facebook er grunnen til at anonyme forum har blitt borte.  Det er andre grunner.

Nei, ingen tvil om av Facebook og andre sosiale media har skylden.

https://theadminzone.com/threads/has-facebook-taken-people-away-from-using-forums.73109/

Anonymkode: bc764...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er i hvert fall ikke noe bevis.

Anonymkode: 3152f...35a

Snakk litt med folk som drifter forum.

Anonymkode: bc764...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hva dere mener.  Det er da ingen tvunget til å være på facebook.  Fb har mange sider og det er mulig å velge hvor man vil være.  Hvis noen vil lage forum andre steder så kan ikke det være et problem. 

Jeg tror ikke at facebook er grunnen til at anonyme forum har blitt borte.  Det er andre grunner.

Anonymkode: 3152f...35a

Verdien til ethvert samfunn avhenger av nettverkseffekten. Enkelt forklart går det på at verdien av samfunnet øker med mer enn verdien til det enkelte medlem når noen melder seg inn.

Tenk på telefonnettet. Det har absolutt ingen verdi om det kun var én person der. Blir det to får det straks en verdi, om en noe begrenset. Når du i andre enden av skalaen har det slik at praktisk talt alle er der, så har telefonnettet enorm verdi.

Så også med fora. Hjelper ikke at jeg synes det er dritkult å være her, om alle andre bruker tida si på FB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk litt med folk som drifter forum.

Anonymkode: bc764...48a

Det er mange som mener at verden var bedre før.  Tenk så deilig det var før tv'n kom og kvinnene satt med håndarbeid og mennene leste høyt for dem, reparerte redskap eller røyket pipe.

Anonymkode: 3152f...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at Facebook-gruppene har tatt mye over fra "tradisjonelle" diskusjonsforum. Dessverre. Jeg synes at gruppene på Facebook er helt ubrukelige til å kunne føre ryddige diskusjoner. Jeg tror Facebook har tatt over fordi "alle" er der og har blitt vant til bruken. Noen syntes kanskje at forum som f.eks. dette var vanskelig å bruke? På Facebook er bruksmåten den samme enten man skriver/svarer på en statusoppdatering eller i en gruppe.

Det er jo lov å håpe at folk tar til vettet etter hvert og innser at "gode gamle" diskusjonsforum tross alt var bedre :) - det er de jo... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som mener at verden var bedre før.  Tenk så deilig det var før tv'n kom og kvinnene satt med håndarbeid og mennene leste høyt for dem, reparerte redskap eller røyket pipe.

Anonymkode: 3152f...35a

Hold deg til saken.

Anonymkode: bc764...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg tror at Facebook-gruppene har tatt mye over fra "tradisjonelle" diskusjonsforum. Dessverre. Jeg synes at gruppene på Facebook er helt ubrukelige til å kunne føre ryddige diskusjoner. Jeg tror Facebook har tatt over fordi "alle" er der og har blitt vant til bruken. Noen syntes kanskje at forum som f.eks. dette var vanskelig å bruke? På Facebook er bruksmåten den samme enten man skriver/svarer på en statusoppdatering eller i en gruppe.

Det er jo lov å håpe at folk tar til vettet etter hvert og innser at "gode gamle" diskusjonsforum tross alt var bedre :) - det er de jo... ;)

Uten tvil. 

Anonymkode: bc764...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hold deg til saken.

Anonymkode: bc764...48a

Dette er saken.  Det er ikke mulig å gå tilbake til "gamle dager".  Facebook er det som er nå og hva kommer så vet ingen.

Anonymkode: 3152f...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er saken.  Det er ikke mulig å gå tilbake til "gamle dager".  Facebook er det som er nå og hva kommer så vet ingen.

Anonymkode: 3152f...35a

Problemet er at Facebook suger for lange diskusjoner.

Anonymkode: bc764...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enorm glede av facebook.  Jeg har kontakt med mennesker over hele verden og kan både chatte privat og diskutere åpent.  Jeg er medlem på mange forskjellige sider hvor det blir lange diskusjoner og jeg følger også med på eventer osv.

Jeg kjenner mange eldre mennesker som følger med, sender barn, svigerbarn, barnebarn og barnebarnebarn hilsner på bursdager ofl.  Jeg regner med at facebook utvikler seg og/eller det kommer noe annet. 

Jeg tror ikke sexforum slik som det var i tidenens morgen her på dol er fremtiden eller gunstig på noe som helst vis.  Alt som skrives på nettet blir der.  De fleste har mer nettvett nå enn å skrive anonymt om hva som helst.

 

Anonymkode: 3152f...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har enorm glede av facebook.  Jeg har kontakt med mennesker over hele verden og kan både chatte privat og diskutere åpent.  Jeg er medlem på mange forskjellige sider hvor det blir lange diskusjoner og jeg følger også med på eventer osv.

Jeg kjenner mange eldre mennesker som følger med, sender barn, svigerbarn, barnebarn og barnebarnebarn hilsner på bursdager ofl.  Jeg regner med at facebook utvikler seg og/eller det kommer noe annet. 

Jeg tror ikke sexforum slik som det var i tidenens morgen her på dol er fremtiden eller gunstig på noe som helst vis.  Alt som skrives på nettet blir der.  De fleste har mer nettvett nå enn å skrive anonymt om hva som helst.

 

Anonymkode: 3152f...35a

 

Jeg synes Facebook er overfladisk og blir upersonlig. Jeg ser at folk får både 150 og 200 bursdagshilsner, men hvor mange bryr seg egentlig? Det tar tre sekunder å skrive "gratulerer med dagen!" og det mener jeg blir å ikke bry seg nok. Trolig vet de færreste om at vedkommende har bursdag om det ikke hadde stått under Varsler.

Jeg har skjult min fødselsdato. Jeg tenker at de som virkelig bryr seg er de som husker på bursdagen min uten Facebooks hjelp. Men, det er meg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2017 den 18.23, Eva Sofie skrev:

 

Jeg synes Facebook er overfladisk og blir upersonlig. Jeg ser at folk får både 150 og 200 bursdagshilsner, men hvor mange bryr seg egentlig? Det tar tre sekunder å skrive "gratulerer med dagen!" og det mener jeg blir å ikke bry seg nok. Trolig vet de færreste om at vedkommende har bursdag om det ikke hadde stått under Varsler.

Jeg har skjult min fødselsdato. Jeg tenker at de som virkelig bryr seg er de som husker på bursdagen min uten Facebooks hjelp. Men, det er meg... :)

Så du forventer at folk ringer deg fra den andre siden av kloden hvis de tilfeldigvis kommer på å huske bursdagen din.  Jeg ser ikke noe galt i å skrive bursdagshilsner til mennesker jeg ikke kjenner godt nok til å huske bursdagen, men blir minnet på det på fb.  Hvis jeg er i møte med noen som sier til meg at h*n har bursdag så sier jeg gratulerer og det tar meg ikke mange sekunder og jeg kan ha glemt det etterpå.  Jeg er ikke særlig glad for kjærlighetserklæringer på fb som jeg har fått, og kanskje spesielt fordi han som skrev dem var ekte og mente dem.

Anonymkode: 3152f...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...