Gå til innhold

Hodepine nesten hver dag


Anonym328590

Anbefalte innlegg

Jeg sliter noe voldsomt med hodepine. Jeg har mer eller mindre vondt i hode hver dag, har hatt det i ca. litt over 2 år. I begynnelsen var det i venstre bakside av hodet jeg kjente det, men nå har den på en måte flyttet seg frem mot øynene, panne og tinninger. Jeg har vært hos optiker og synet mitt er helt fint. Jeg har tidligere vert hos lege, men de mener det bare er stress, men det merkelige er at jeg har hodepine uansett om jeg har en hektisk hverdag eller rolig med ingen planer. Ofte våkner jeg med hodepine om morgningen og når jeg først har fått det hjelper det ikke med smertestillende eller å slappe av, det må liksom "gå over av seg selv". 

Jeg har begynt å frykte om det kan være noe alvorlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym328590 skrev:

Jeg sliter noe voldsomt med hodepine. Jeg har mer eller mindre vondt i hode hver dag, har hatt det i ca. litt over 2 år. I begynnelsen var det i venstre bakside av hodet jeg kjente det, men nå har den på en måte flyttet seg frem mot øynene, panne og tinninger. Jeg har vært hos optiker og synet mitt er helt fint. Jeg har tidligere vert hos lege, men de mener det bare er stress, men det merkelige er at jeg har hodepine uansett om jeg har en hektisk hverdag eller rolig med ingen planer. Ofte våkner jeg med hodepine om morgningen og når jeg først har fått det hjelper det ikke med smertestillende eller å slappe av, det må liksom "gå over av seg selv". 

Jeg har begynt å frykte om det kan være noe alvorlig? 

Muligens et skudd i blinde, men kanskje du skulle forsøke et besøk hos naprapat eller manuell terapeut? H*n kan finne ut om du har spenninger i nakke eller rygg som kan gi hodepine, og kan i så fall behandle dette og gi deg øvelser som kan avhjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym328590 skrev:

Har vært hos en terapeut, men det ble ikke bedre så han mente det ikke var vits med flere behandlinger.  

Hva slags terapeut? Betegnelsen "terapeut" er ikke beskyttet, du bør velge en med skikkelig utdannelse (eks. naprapat, kiropraktor, manuell terapeut).  Nesten fristet til å si at du bør prøve en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym328590 skrev:

H*n er muskelterapeut. 

Har ikke greie på yrkesbetegnelsen, men mistenker at disse har mindre kompetanse enn de jeg nevnte over. Forsøk en naprapat eller lignende, da vel. Gjerne en du har fått anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym328590 skrev:

Jeg sliter noe voldsomt med hodepine. Jeg har mer eller mindre vondt i hode hver dag, har hatt det i ca. litt over 2 år. I begynnelsen var det i venstre bakside av hodet jeg kjente det, men nå har den på en måte flyttet seg frem mot øynene, panne og tinninger. Jeg har vært hos optiker og synet mitt er helt fint. Jeg har tidligere vert hos lege, men de mener det bare er stress, men det merkelige er at jeg har hodepine uansett om jeg har en hektisk hverdag eller rolig med ingen planer. Ofte våkner jeg med hodepine om morgningen og når jeg først har fått det hjelper det ikke med smertestillende eller å slappe av, det må liksom "gå over av seg selv". 

Jeg har begynt å frykte om det kan være noe alvorlig? 

Hei,

i forhold til om dette kan være spenningshodepine (stressrelatert), så er det viktig å være obs på at årsak-virkning ikke gjelder innenfor én dag.

Spenningshodepine bygger seg opp over tid, og når den først har festet grepet, så er den der. Det kan tilogmed være slik at det er de dagene du slapper mest av at den er mest fremtredende. Jo lengre du går "ubehandlet", jo dypere vil den kunne sette seg. Se mer om behandling nedenfor.

Dersom det er spenningshodepine så er min erfaring både hos meg selv og andre at den løsner i en eller annen grad etter en skikkelig skulder- og nakkemassasje. Med det så mener jeg at du får en umiddelbar effekt, ikke at hodepineproblemet da blir permanent borte. Kan være greit å teste for å få en indikasjon.

Jeg vil tippe mange (de fleste?) leger vil anbefale betennelsesdempende midler som akuttiltak (ofte type voltaren, men forsåvidt også ibuprofen). Har legen snakket med deg om dette?

På lengre sikt må naturligvis årsakene til spenningen identifiseres og tas hånd om.

Merk: Jeg har ingen formening om det faktisk er spenningshodepine som er ditt problem, men du er forhåpentligvis litt klokere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei legen har ikke snakket med meg om det, hun sa bare at det ikke er uvanlig å ha hodepine og sa liksom ikke noe mer enn det. Jeg har tidligere prøvd voltaren pga av vond nakke og skuldre, men dette uten resultater. Har også vært hos en muskelterapeut hvor han satt nåler i skuldre og nakke og prøvde å få bokt med hodepinen, dette også uten resultat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...