Gå til innhold

Intuisjonen gir korte svar.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok, men kan vi virkelig stole på leger og psykiatere? Det vet jeg ikke, sa jeg stolte på dem i dag...men tror jeg løy. 

Får se hva jeg bestemmer meg for. 

Snakker mye om åndelige ting for de jeg bor med, de tror på meg de tror jeg. Men noen ganger ler de, eller mannen sier "Nå er du paranoid". 

En lege har 6 års utdannelse og en psykiater har enda mer. De bør ha god innsikt i hva de driver med og man kommer ikke inn på medisinstudiet med dårlige karakterer. De har valgt å jobbe med mennesker fordi de ønsker å hjelpe andre og vil andre det beste. Jeg synes det virker som om du har en fornuftig psykiater som ikke vil overkjøre deg. Skal jeg være 100% ærlig mot deg, og det er ikke for å være ufin eller frekk, mener jeg at psykiateren din burde fatte vedtak om tvangsmedisinering - men det er heldigvis ikke mitt bord... Det gjør han ikke. Det viser at han setter menneskets egenbestemmelsesrett høyt. Han er et menneske med høy kompetanse og jeg føler meg sikker på at du kan stole på ham.

Jeg ønsker ikke å kommentere synet til din familie her fordi jeg ikke kjenner situasjonen og de godt nok, men igjen vil jeg be deg tenke over hva som føles best for de: Et sykd/psykotisk familiemedlem eller et familiemedlem som har føttene plantet på jorden og er til stede her og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Eva Sofie skrev:

En lege har 6 års utdannelse og en psykiater har enda mer. De bør ha god innsikt i hva de driver med og man kommer ikke inn på medisinstudiet med dårlige karakterer. De har valgt å jobbe med mennesker fordi de ønsker å hjelpe andre og vil andre det beste. Jeg synes det virker som om du har en fornuftig psykiater som ikke vil overkjøre deg. Skal jeg være 100% ærlig mot deg, og det er ikke for å være ufin eller frekk, mener jeg at psykiateren din burde fatte vedtak om tvangsmedisinering - men det er heldigvis ikke mitt bord... Det gjør han ikke. Det viser at han setter menneskets egenbestemmelsesrett høyt. Han er et menneske med høy kompetanse og jeg føler meg sikker på at du kan stole på ham.

Jeg ønsker ikke å kommentere synet til din familie her fordi jeg ikke kjenner situasjonen og de godt nok, men igjen vil jeg be deg tenke over hva som føles best for de: Et sykd/psykotisk familiemedlem eller et familiemedlem som har føttene plantet på jorden og er til stede her og nå.

Sykepleieren sa "dette er helt frivillig", det var når jeg begynte å føle det var tvang. Men det var det altså ikke,er glad for det da. Men medisiner stoler jeg ikke på. 

Min mann sier også at jeg er redd for alt nå, men det er jeg alstå ikke. Føler ikke jeg kommer til å bli syk nå, alt er annerledes denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Hm. Men det er sant, det er noen som styrer verden...er det ikke? Big pharma er endel av det. 

Nei, jeg mener det ikke er sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Nei, jeg mener det ikke er sant. 

Neivel. Hvor mye tror du ikke de tjener på at folk er syke? Er sikker på at både fbi og cia er innblandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Det ble for mye medisinsnakk hos psykiater og sykepleier i dag, de ble lenger og lenger borte og jeg satt i en tåke til slutt. Er det virkelig så åpenbart at jeg trenger ap? Han sa jeg var urolig og unngikk blikk kontakt,merket jo ikke det selv. Det er vel sånn jeg er for tiden,vil jo ikke ta mer av det. Hvis jeg ikke gjorde det gikk jeg mot anbefalingen, er det så farlig da? Jeg er ikke en sau som følger flokken, vil jo bare være meg og det er jo frivillig her i landet om en vil ta medisin. Spurte om seponeringsbivirkninger "Nei det får du ikke men du kan bli redd, veldig redd" sa han. Hva er det da? Jeg er den jeg er,og de har sine bakmenn uten å vite om det. Syns det går greit jeg, men sliter med uro om nettene...det er da det er verst i grunn. Jeg må høre på intuisjonen min, den sier nei til medisiner. Og jeg er så lei av de sprøytene og de klumpene, men jeg hører jo ikke på dem. Er det da verdt med behandling? Burde jeg slutte? 

Du bør ikke be om mer behandling hvis du uansett kommer til å sabotere den, aktivt motarbeide behandlerne eller ikke følge rådene du får. Det er ikke ubegrensede ressurser, og det er mange som ønsker hjelp. 

Anonymkode: c0d84...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør ikke be om mer behandling hvis du uansett kommer til å sabotere den, aktivt motarbeide behandlerne eller ikke følge rådene du får. Det er ikke ubegrensede ressurser, og det er mange som ønsker hjelp. 

Anonymkode: c0d84...b64

Nei jeg trenger saktens ikke bruke tiden deres mer jeg, klarer meg fint alene. Tror nok jeg er gitt opp uansett, jeg hører på intuisjonen ikke dem nei. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Neivel. Hvor mye tror du ikke de tjener på at folk er syke? Er sikker på at både fbi og cia er innblandet. 

Jeg tror ikke at virkeligheten er slik. FBI og CIA har andre ting å være opptatt av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Jeg tror ikke at virkeligheten er slik. FBI og CIA har andre ting å være opptatt av. 

Ja som å styre verden, og der spiller big pharma en stor rolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må innrømme at jeg er forbanna nå,snakker om ting jeg tror på så blir mannen sint og kjefter på meg. "Skal du tro på sånt kan du ta medisiner". Hva faen? Ok, da er vi ikke på samme frekvens,har jo rett til å tro hva jeg vil. Men greit jeg skal holde kjeft heretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men må innrømme at jeg er forbanna nå,snakker om ting jeg tror på så blir mannen sint og kjefter på meg. "Skal du tro på sånt kan du ta medisiner". Hva faen? Ok, da er vi ikke på samme frekvens,har jo rett til å tro hva jeg vil. Men greit jeg skal holde kjeft heretter. 

Du er i din fulle rett til å gå til grunne om du vil. Men det er dårlig gjort når du har en samboer og ikke minst barn og barnebarn.

 

Tenkte jeg skulle avstå fra å svare her, liten vits i at jeg gjentar det jeg har sagt så mange ganger før. Du vil jo ikke høre på noen former for råd; jo dårligere du er, jo mindre mottakelig for hjelp og råd er du, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Du er i din fulle rett til å gå til grunne om du vil. Men det er dårlig gjort når du har en samboer og ikke minst barn og barnebarn.

 

Tenkte jeg skulle avstå fra å svare her, liten vits i at jeg gjentar det jeg har sagt så mange ganger før. Du vil jo ikke høre på noen former for råd; jo dårligere du er, jo mindre mottakelig for hjelp og råd er du, tydeligvis.

Gå til grunne? Nei nå er det nok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Gå til grunne? Nei nå er det nok!!

Litt vel sterkt ordvalg fra meg, men tenkte du ville forstå. Å ikke ønske hjelp når du så tydelig for alle andre enn deg selv trenger det er trist.

Men tullete av meg å kommentere, har sagt det samme så mange ganger før, og det har jo du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja som å styre verden, og der spiller big pharma en stor rolle. 

Nei, big pharma styrer ikke verden.

Anonymkode: 37439...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, big pharma styrer ikke verden.

Anonymkode: 37439...d4f

Neivel, dette gidder jeg ikke mer å diskutere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker sist du hadde trappet ned på medisiner og det ikke gikk noe bra i det hele tatt, da ønsket du at de kunne tvangsmedisinere deg fordi du ikke var i stand til å bestemme selv om du skulle ta medisiner eller ikke. Du var altfor ubesluttsom, mente du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernestøv, husker du hva jeg skrev i mitt første innlegg i denne tråden?

 "Ta til deg de rådene og tilbakemeldingene du får i denne tråden. Alle vil bare ditt beste"

Jeg synes at Xtra har et poeng. Du kommer trolig ikke til å gå til grunne, men tenk på dine barn og barnebarn, og det familien din har sagt i dag, kommer ikke fra løse luften og helt ubegrunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Men må innrømme at jeg er forbanna nå,snakker om ting jeg tror på så blir mannen sint og kjefter på meg. "Skal du tro på sånt kan du ta medisiner". Hva faen? Ok, da er vi ikke på samme frekvens,har jo rett til å tro hva jeg vil. Men greit jeg skal holde kjeft heretter. 

Skjønner godt at samboeren din blir lei.

Syns ellers du bør fortelle psykiateren din at også sønnen din sliter med å sove og at dere sitter oppe om natten og ser serier sammen. Du insisterer alltid på at livet hos dere er som hos andre, men det du beskriver hee og ellers er ikke et vanlig liv, og det høres ikke ut som samboeren eller sønnen din har det særlig bra heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Trine skrev:

Jeg husker sist du hadde trappet ned på medisiner og det ikke gikk noe bra i det hele tatt, da ønsket du at de kunne tvangsmedisinere deg fordi du ikke var i stand til å bestemme selv om du skulle ta medisiner eller ikke. Du var altfor ubesluttsom, mente du.

Det er noe annet denne gangen, er fast bestemt på å klare dette. Det er meningen jeg skal være sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Stjernestøv, husker du hva jeg skrev i mitt første innlegg i denne tråden?

 "Ta til deg de rådene og tilbakemeldingene du får i denne tråden. Alle vil bare ditt beste"

Jeg synes at Xtra har et poeng. Du kommer trolig ikke til å gå til grunne, men tenk på dine barn og barnebarn, og det familien din har sagt i dag, kommer ikke fra løse luften og helt ubegrunnet.

Ja jeg tar det til meg, hører på det. Men jeg tror det går bra, bare føler det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...