Gå til innhold

Intuisjonen gir korte svar.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 timer siden, Kayia skrev:

Jeg kjenner mange særpregede mennesker både i og utenfor egen familie, men foresatte sitter ikke oppe om natta og ser serier sammen med en sønn som sannsynligvis selv trenger hjelp framfor å hjelpe, og man tusler ikke rundt i huset med kniv. Dét er langt beond "spesiell" atferd. 

Trenger han hjelp? Javel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Caprioli skrev:

@stjernestøv Som vi snakket om tidligere i dag så er syklusen "Syk - ta medisin - bli frisk - slutte medisin. Gjenta" en del av sykdomsbildet ditt. Og jeg kjenner som sagt igjen dette mønsteret fra en i min omgangskrets som jeg tror har et sykdomsbilde som ikke er så ulikt ditt. Tror derfor det er ganske vanlig.

Det er dessverre slitsomt både for deg og de rundt deg, men jeg tror ikke det er så mye vi her på forumet kan si for å få deg til å endre mening, så jeg ønsker deg alt det beste og håper ting ikke går alt for over styr :)

Takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, motorPrøysen skrev:

Jeg skulle ønske du kunne gå fast — dvs. minst ukentlig — til en psykiater som hadde ansvar for medisineringen din, men som også drev jevnlig psykoterapi. Da kunne du tatt opp ambivalensen din rundt medisinering sammen med psykiateren. Det er heller ikke gitt at alle med psykoseproblematikk automatisk skal medisineres. Har du fått psykoterapi over lengre tid hos psykiater eller psykologspesialist?

Svarene du får her er desverre ofte strenge, formanende og lite konstruktive.

Har ikke fått psykoterapi nei, og psykiateren snakker jeg ikke med så ofte. 

Ja ble helt utslitt her i går av svarene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mina1 skrev:

@stjernestøv : ikke bry deg om de som sier at du starter merkelige tråder. Jeg har alltid blitt beskyldt for det samme ;) . Jeg synes ikke trådene dine er merkelige. :) 

Takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Har ikke fått psykoterapi nei, og psykiateren snakker jeg ikke med så ofte. 

Ja ble helt utslitt her i går av svarene. 

Det beste er å ikke høre på svarene her, og heller prate med hjelpeapparatene om det, for disse svarene man får her inne er ikke alltid noe fornuftig. De kjenner ikke nøyaktig til din situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Det beste er å ikke høre på svarene her, og heller prate med hjelpeapparatene om det, for disse svarene man får her inne er ikke alltid noe fornuftig. De kjenner ikke nøyaktig til din situasjon. 

Det er sant, får heller ta det opp med hjelpeapparatet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Takk :) 

Ja, jeg er jo beskyldt for mine merkelige tråder, og fordi jeg er litt ivrig å engasjere meg om noen sier noe som opprører meg, og da lager jeg litt diskusjon om det for å bli ferdig med den saken, og da får jeg virkelig høre at jeg er merkelig ;) . Men men jeg har lært meg at jeg må bare ikke bry meg så lett og holde mer stille hvis jeg blir opprørt av noe. ;):D . 

Men jeg synes ikke dine tråder er merkelige. Og synes heller ikke mine er det hehe :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er sant, får heller ta det opp med hjelpeapparatet. 

Det er helt sant. Sitter man på et forum så får man kanskje iblant et fornuftig svar eller to, blant en haug med svar. Det beste er å ta det opp med hjelpeapparatet. Og det er mange som kan svare på forumer som gjør det vondt verre. Altså de sier ting som ikke stemmer, og så føler en at man blir nedpsyket av å lese det gjerne. Rart med hvordan et forum går inn på en, men når man søker svar etter noe så er det lett for at det går innover seg.

Var en lege som sa det ut av det "blå" en gang: aldri sitt på forumer å spør om noe for det fører ofte til vondt verre sa han. Og det er sant :) . Også får man iblant skikkelig frekke ufine kommentarer og.... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Det er helt sant. Sitter man på et forum så får man kanskje iblant et fornuftig svar eller to, blant en haug med svar. Det beste er å ta det opp med hjelpeapparatet. Og det er mange som kan svare på forumer som gjør det vondt verre. Altså de sier ting som ikke stemmer, og så føler en at man blir nedpsyket av å lese det gjerne. Rart med hvordan et forum går inn på en, men når man søker svar etter noe så er det lett for at det går innover seg.

Var en lege som sa det ut av det "blå" en gang: aldri sitt på forumer å spør om noe for det fører ofte til vondt verre sa han. Og det er sant :) 

Ja det er vel noe i det, så følte jeg meg ikke helt bra i går heller. Går bedre i dag for jeg sov i natt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er vel noe i det, så følte jeg meg ikke helt bra i går heller. Går bedre i dag for jeg sov i natt :) 

Ja det var akkurat det han sa.. Han sa at hvis man sitter på et forum og diskuterer om sånne ting, så blir man ofte bare enda dårligere. Han legen som sa det var en spesialist innen barnløshet, for jeg gikk en gang til en privat spesialist pga vi forsøkte å få barn nummer 3. Han frarådet meg da til å gå inn på forumer og diskutere, for da blir du med en sannsynlighet ikke gravid så lett sa han. Det ødelegger en psykisk, og gjør det vanskeligere sa han. Den legen er en av de mest kjente i hele byen, og veldig dyktig, og han har rett. Han kom innpå det uten at jeg nevnte noe om forumer. :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er vel noe i det, så følte jeg meg ikke helt bra i går heller. Går bedre i dag for jeg sov i natt :) 

Godt at du fikk sove i natt :) . Ikke bry deg om hva folk på forumet sier. Jeg ville heller drøftet alt med legen :) . Du risikerer bare å bli såret, og føle deg uvel av å lese hva de på forumet skriver. De vet ikke svaret på din helse. Men det er det legen som kan hjelpe deg med. Håper på at alt blir bra for deg!. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja det var akkurat det han sa.. Han sa at hvis man sitter på et forum og diskuterer om sånne ting, så blir man ofte bare enda dårligere. Han legen som sa det var en spesialist innen barnløshet, for jeg gikk en gang til en privat spesialist pga vi forsøkte å få barn nummer 3. Han frarådet meg da til å gå inn på forumer og diskutere, for da blir du med en sannsynlighet ikke gravid så lett sa han. Det ødelegger en psykisk, og gjør det vanskeligere sa han. Den legen er en av de mest kjente i hele byen, og veldig dyktig, og han har rett. Han kom innpå det uten at jeg nevnte noe om forumer. :) 

Ok, han har vel rett da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mina1 skrev:

Godt at du fikk sove i natt :) . Ikke bry deg om hva folk på forumet sier. Jeg ville heller drøftet alt med legen :) . Du risikerer bare å bli såret, og føle deg uvel av å lese hva de på forumet skriver. De vet ikke svaret på din helse. Men det er det legen som kan hjelpe deg med. Håper på at alt blir bra for deg!. 

Tall :) Var jo hos legen i går,men jeg hører jo ikke på han og anbefalingene. Jeg føler jeg vet best selv, så sånn er det med den saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Maggie55 skrev:

Vi sitter å venter på lege hjem på grunn av mor akutt sykere.

Unnskyld Alt føles bare uvirkelig.

Å lykke til med din mor, håper det går bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...