Gå til innhold

Hvordan bli kvitt edderkopper?


Puffindork

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en kjellerleilighet sammen med minst 13 edderkopper og INGEN av dem hjelper meg med husleia. Jeg er en student og har dermed ikke råd til å romme dem. Jeg har prøvd å snakke til dem på en hyggelig måte uten hell. Jeg har tilogmed prøvd å fengsle enkelt av dem i fyrstikkesker og puttet deres nedtråkkede kamerater i glasskrukker slik at de kunne være til skrekk og advarsel. Men det har lite effekt. Dermed har jeg bestemt at de skal ut!  Hele hurven! 

Spørsmålet er jo nå; hvordan? 

Har sett litt på en sånn Silverline edderkoppjager. Men er usikker på om jeg tør å kjøpe den i frykt for at det viser seg å være bortkastede penger. Noen her som har hatt erfaring med den? Evt om noen har noen andre gode tips og råd? 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjeller = gjerne edderkopper dessverre. Årsaken til at jeg aldri kan ha kjeller. Det fins en del tips om du søker på det. Feks vaske med sitronvann, kjøpe Permitrin spray og spraye, støvsuge godt osv.

Edderkopper kan komme overalt dessverre, men de er nok oftest i kjellere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, cilie skrev:

Kjeller = gjerne edderkopper dessverre. Årsaken til at jeg aldri kan ha kjeller. Det fins en del tips om du søker på det. Feks vaske med sitronvann, kjøpe Permitrin spray og spraye, støvsuge godt osv.

Edderkopper kan komme overalt dessverre, men de er nok oftest i kjellere... 

Det er en mager trøst at det gjerne er en spesiell tid på året de viser seg, og det er antakelig akkurat nå. Med andre ord blir det nok bedre om en stund.

 

Treffer selv i mellom på noen gigantiske eksemplarer av arten (type 7-8 cm. i diamater) når jeg er i kjelleren for å vaske klær. Usj, liker dem heller ikke, men tolerer dem så vidt i kjelleren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider