Gå til innhold

Alltid en dråpe urin på doskålen når jeg er ferdig på do.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinne 44 år. Lurer på hvorfor jeg alltid har en dråpe urin på doskålen. Noen ganger 2-3 dråper.Går på do 5-6 ganger hver dag for å urinere. Venter aldri på at blæren skal være full. Så fort jeg kjenner jeg må på do så går jeg. Ingen barn. Ofte bløt i trusen. Om det er dråper fra urin eller om det er fuktigheter for at jeg blir "svett og klam" som 44 åring vet jeg ikke. Men syns underlivet eller trusen ofte lukter urin etter en dag på jobb. Å jeg dusjer hver morgen. Har hatt det slik et par år nå. Var til vanlig celleprøve tidligere i år. Jeg var så stresset over situasjonen at jeg koblet ikke å si noe om urinen. Hun tok kun celleprøve og ultralyd på meg. Undersøkte meg ikke med hendene inni meg. Celleprøven var normal i allefall.  jeg har aldri hatt cyste/muskelknute/polypp. Aldri hatt noen form for "operasjoner i underlivet som har gjort til at jeg har arrvev eller skader. Men kan jeg ha ei urinblære som har sunket ned i skjeden? Jobben jeg har krever 100% stående stilling dagen lang. Betalt matpause for at det aldri går an å sitte i 30 minutter og spise mat i fred. Kan jobben være med på å gjøre blæra synkende? Har ikke hatt sex eller partner på 6 år. Pent brukt underliv dessverre. Håper på et svar.

Hilsen Lucky life

Anonymkode: df6d2...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan forestille meg at du kan ha et lite blærefremfall hvor det kan stå en rest urin som så tømmes ut når du reiser deg? Hva med å legge litt sammenfoldet dopapir i trusen som kan fange opp dråpene mens du vasker hender, og som så kan kastes?

Hvis det blir for plagsomt, kan du få en vurdering hos gynekolog.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene. Prøvde det du sa. papiret ble bløt av noen få dråper. Tror ikke problemet er stort nok til at en gynekolog kommer til å gjøre noe. Har ikke sex. Så vet ikke om det er problemer med sex. Gruer meg til jeg møter evt en ny seksuell partner. Det er så lenge siden sex. å det blir evt problemer med blæra da. Måtte ha fått "liten blærefremfall" for alderen min.

Hilsen Lucky life

Anonymkode: df6d2...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det med sex behøver du i all fall ikke å bekymre deg for. Partner vil ikke merke noe til et evt. lite fremfall. Det vil ikke på noen måte være i veien ved et samleie.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...