Gå til innhold

Dekke til kake i stor langpanne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lagd en sjokoladekake med smørkrem i stor langpanne, altså sånn som følger med komfyren. Denne kaka skal jeg ha med til et arrangement. Hvordan får jeg dekka den til? Aluminiumsfolie eller plastfolie vil vel klistre seg i smørkremen...

Anonymkode: 3fbc7...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lagd en sjokoladekake med smørkrem i stor langpanne, altså sånn som følger med komfyren. Denne kaka skal jeg ha med til et arrangement. Hvordan får jeg dekka den til? Aluminiumsfolie eller plastfolie vil vel klistre seg i smørkremen...

Anonymkode: 3fbc7...16f

Ta to store plastposer (type Rema e.l.) og tre den ene over forma den ene veien og den andre fra den andre siden så de overlapper hverandre på midten. Om de kommer borti smørkremen gjør da ingenting, den er jo ikke helt glatt uansett. Ta med en smørkniv eller slikkepott så du kan glatte ut etterpå om nødvendig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lagd en sjokoladekake med smørkrem i stor langpanne, altså sånn som følger med komfyren. Denne kaka skal jeg ha med til et arrangement. Hvordan får jeg dekka den til? Aluminiumsfolie eller plastfolie vil vel klistre seg i smørkremen...

Anonymkode: 3fbc7...16f

 

Jeg har flere ganger fraktet langpannekake med glasur med aluminiumsfolie over. Rekker kaken helt opp til kanten? Jeg pleier å tape fast folien slik at den blir litt spent og da er den ikke i berøring med glasuren.

Håper kaken smaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lagd en sjokoladekake med smørkrem i stor langpanne, altså sånn som følger med komfyren. Denne kaka skal jeg ha med til et arrangement. Hvordan får jeg dekka den til? Aluminiumsfolie eller plastfolie vil vel klistre seg i smørkremen...

Anonymkode: 3fbc7...16f

Jeg ville brukt aluminiumsfolie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lillemus skrev:

Ta to store plastposer (type Rema e.l.) og tre den ene over forma den ene veien og den andre fra den andre siden så de overlapper hverandre på midten. Om de kommer borti smørkremen gjør da ingenting, den er jo ikke helt glatt uansett. Ta med en smørkniv eller slikkepott så du kan glatte ut etterpå om nødvendig. :) 

 

Jeg tenker at å bruke brukte handleposer kanskje ikke er det mest hygieniske å dekke til en kake med som man skal spise etterpå. Jeg er ikke fanatisk og man blir etter all sannsynlighet ikke syk av å spise kake der glasuren har vært i berøring med en handlepose, men jeg hadde ikke likt tanken på å spise den kaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lagd en sjokoladekake med smørkrem i stor langpanne, altså sånn som følger med komfyren. Denne kaka skal jeg ha med til et arrangement. Hvordan får jeg dekka den til? Aluminiumsfolie eller plastfolie vil vel klistre seg i smørkremen...

Anonymkode: 3fbc7...16f

Jeg ville brukt aluminumsfolie! . :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Eva Sofie skrev:

 

Jeg tenker at å bruke brukte handleposer kanskje ikke er det mest hygieniske å dekke til en kake med som man skal spise etterpå. Jeg er ikke fanatisk og man blir etter all sannsynlighet ikke syk av å spise kake der glasuren har vært i berøring med en handlepose, men jeg hadde ikke likt tanken på å spise den kaken.

Jeg skjønner hvordan du tenker, ta gjerne alufolie innenfor. :) Jeg har gjort dette hundrevis av ganger og har aldri blitt dårlig av det, men passer på å bruke poser som ikke har vært gjenbrukt flere ganger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...