Gå til innhold

Menstrasjon etter mislykket medikamentell abort med påfølgende utskrapnkng


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en kvinne på 35 år som fikk påvist en MA for fire uker siden. Jeg var da i det jeg trodde var uke 10 + 5, men utviklingen hadde stoppet ca uke 8 + 5. Medikamentell abort ble forsøkt, og fikk blødninger og smerter. På grunn av at jeg måtte ha tre kurer med cytotec ved forrige MA (3 mnd før denne siste graviditeten), ble det satt opp kontroll etter 14 dager. Det ble da påvist nokså mye rester, og jeg fikk en ny kur med cytotec. Denne fikk jeg ingen blødning av, og heller ikke ved ny kur nr 3. Det ble derfor bestemt utskrapning, og denne ble gjennomført for en uke siden i dag. Jeg blødde da litt samme dag, nærmest ingen ting dagen etter - og så ingenting før nå i dag - altså en uke etter. Blødningen er svak, men konstant - og jeg har også svake menstruasjonslignende smerter. Skriver svake, fordi jeg har utbredt endometriose og normalt svært kraftige menstruasjonssmerter. Mitt spørsmål er om det kan være tilfelle at det jeg opplever nå allerede er første menstruasjon etter aborten ? Tidsmessig er det jo 4 uker siden første cytotec kur, og 6 uker siden graviditeten stoppet opp. Eller er dette å anse som en normal blødning som følge av utskrapningen? Evt er det noe jeg bør bekymre meg for? (På grunn av endometriosen + tett venstre tube og lav amh er vi i IVFere, og jeg har fått beskjed om å ta kontakt ved første menstruasjon). 

På forhånd takk for svar! 

Anonymkode: 64ac1...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det lyder som det kan være en vanlig menstruasjon. Utskrapningen kan ha gjort at den er svakere enn vanlig. Du bør ta kontakt med IVF avdelingen.

Lykke til med neste forsøket, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...