Gå til innhold

Hører ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her om dagen sto jeg i dusjen, da fant jeg ut at jeg skulle holde meg for ørene. Etter dette fortsatte jeg å høre vannstrålene som traff hodet, som lyd i hodet, men ikke de andre trålene rundt. Noen som kan fortelle hvorfor det er slik?

Anonymkode: 5fda5...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her om dagen sto jeg i dusjen, da fant jeg ut at jeg skulle holde meg for ørene. Etter dette fortsatte jeg å høre vannstrålene som traff hodet, som lyd i hodet, men ikke de andre trålene rundt. Noen som kan fortelle hvorfor det er slik?

Anonymkode: 5fda5...52f

Tror det er ørene dine som hører dette, da blir det lyd i hodet av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her om dagen sto jeg i dusjen, da fant jeg ut at jeg skulle holde meg for ørene. Etter dette fortsatte jeg å høre vannstrålene som traff hodet, som lyd i hodet, men ikke de andre trålene rundt. Noen som kan fortelle hvorfor det er slik?

Anonymkode: 5fda5...52f

Det var som en lege sa til meg at man kan iblant høre lyder bare fordi man blir så fokusert på det. Jeg hadde noe øresus tidligere, og legen påsto at det kom fra mitt eget hode. Alle har litt av det, men lyden blir ekstra høy dersom man tenker på det.  Altså hodet kan fremkalle og forsterke lyder som man vet er i bakgrunnen osv. Legen sa at han selv fikk iblant øresus av å prate om øresus. ;) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mina1 skrev:

Det var som en lege sa til meg at man kan iblant høre lyder bare fordi man blir så fokusert på det. Jeg hadde noe øresus tidligere, og legen påsto at det kom fra mitt eget hode. Alle har litt av det, men lyden blir ekstra høy dersom man tenker på det.  Altså hodet kan fremkalle og forsterke lyder som man vet er i bakgrunnen osv. Legen sa at han selv fikk iblant øresus av å prate om øresus. ;) 

Og man kan begynne å klø om man tenker på å klø ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og man kan begynne å klø om man tenker på å klø ;) 

Hjernen påvirkes av hva vi tenker. Helt klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Når man holder for ørene stenger man for den lyden som går gjennom luften. Man kan fortsatt høre lyden at dråpene som treffer hodet. Den lyden går direkte gjennom knollen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her om dagen sto jeg i dusjen, da fant jeg ut at jeg skulle holde meg for ørene. Etter dette fortsatte jeg å høre vannstrålene som traff hodet, som lyd i hodet, men ikke de andre trålene rundt. Noen som kan fortelle hvorfor det er slik?

Anonymkode: 5fda5...52f

Jeg har aldri fortstått meg på de som dusjer sånn at vannstråla kommer rett opp i ansiktet.. ser de alltid gjør det i skrekkfilmer og sånt.. Er det ikke vanskelig å puste?

Anonymkode: d4ae6...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
4 timer siden, Mina1 skrev:

Det stemmer :). 

Og man kan få tourette-tics bare man tenker på tics. Det får jeg undee stress. Hjernen min handler nemlig desverre bare på psykomatikk og ikke reelle ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri fortstått meg på de som dusjer sånn at vannstråla kommer rett opp i ansiktet.. ser de alltid gjør det i skrekkfilmer og sånt.. Er det ikke vanskelig å puste?

Anonymkode: d4ae6...dca

Hvorfor er det noen barnetv serier som har sån tulleskrekk-scene med at de er på badet og skriker om noen kommer inn å ser dem dusje, og tar forrhenget forran seg og forrhengets hemper ryker en etter en så han faller, så kommer en scene der vi får se sluket i badekaret suge inn vannet og så får vi se personen ligge på gulvet med skremmegrøss musikk (personen reiser seg da etterpå og sier noe sånt som "du skremte meg") ? Er dette populært fordi det er en klassisk grøsser som hadde sånne scener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, Blomsterfluen skrev:

Hvorfor er det noen barnetv serier som har sån tulleskrekk-scene med at de er på badet og skriker om noen kommer inn å ser dem dusje, og tar forrhenget forran seg og forrhengets hemper ryker en etter en så han faller, så kommer en scene der vi får se sluket i badekaret suge inn vannet og så får vi se personen ligge på gulvet med skremmegrøss musikk (personen reiser seg da etterpå og sier noe sånt som "du skremte meg") ? Er dette populært fordi det er en klassisk grøsser som hadde sånne scener?

Ja. Dusjscenen fra Hitchcocks film "Psycho". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...