Gå til innhold

Klarer du å si nei til kjærlighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom du hypotetisk forelsket deg i noen som feks var spilleavhengig og hadde rotet til livet sitt skikkelig, ville du da gjort det slutt?

Eller

 

Dersom du var sammen med noen som hadde en forferdelig historie med masser av utroskap, med drøssevis? Ville du turt?

Vinner kjærligheten eller det praktiske?

Anonymkode: b3d45...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi blir alle fjortisser i møte med forelskelsen, gjør vi ikke?

Vel, jo eldre og mer erfarne vi blir, jo tyngre veier faktiske forhold. Da vet vi mer at forelskelsen er bare en forelskelse, samt at vi er mye mer bevisst på hva vi vil ha i et forhold.

Er dette hypotetiske spørsmål, eller er dette reelt for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du hypotetisk forelsket deg i noen som feks var spilleavhengig og hadde rotet til livet sitt skikkelig, ville du da gjort det slutt?

Eller

 

Dersom du var sammen med noen som hadde en forferdelig historie med masser av utroskap, med drøssevis? Ville du turt?

Vinner kjærligheten eller det praktiske?

Anonymkode: b3d45...285

Det er veldig lett å sitte og si at "Nei, det hadde jeg aldri gjort!", men det kan fort bli noe annet når man står midt oppe i det og man er så forelsket at man ikke ser skogen for bare trær.

Jeg tror ikke jeg hadde orket å ha et forhold til en mann med en ekstremt rotete økonomi, som brukte penger han ikke har, tok opp kredittkortlån på kredittkortån og ikke betalte sine faste regninger, men brukte pengene på alt mulig annet tøys og tull.

Jeg håper også jeg hadde klart å si nei dersom jeg begynte å falle for en jeg visste var/hadde vært en notorisk rundbrenner.

Det er et par ting til jeg ikke hadde tolerert hos en partner (røyk og et løssluppent forhold til alkohol), men heldigvis er ikke det noe problem med min kjære. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du hypotetisk forelsket deg i noen som feks var spilleavhengig og hadde rotet til livet sitt skikkelig, ville du da gjort det slutt?

Eller

 

Dersom du var sammen med noen som hadde en forferdelig historie med masser av utroskap, med drøssevis? Ville du turt?

Vinner kjærligheten eller det praktiske?

Anonymkode: b3d45...285

Det praktiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Caprioli skrev:

Vi blir alle fjortisser i møte med forelskelsen, gjør vi ikke?

Vel, jo eldre og mer erfarne vi blir, jo tyngre veier faktiske forhold. Da vet vi mer at forelskelsen er bare en forelskelse, samt at vi er mye mer bevisst på hva vi vil ha i et forhold.

Er dette hypotetiske spørsmål, eller er dette reelt for deg?

Forelskelse kan være like brutalt som å sette seg et "skudd i armen". Man blir litt rar :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Dersom du hypotetisk forelsket deg i noen som feks var spilleavhengig og hadde rotet til livet sitt skikkelig, ville du da gjort det slutt?

Eller

 

Dersom du var sammen med noen som hadde en forferdelig historie med masser av utroskap, med drøssevis? Ville du turt?

Vinner kjærligheten eller det praktiske?

Anonymkode: b3d45...285

Jeg er temmelig sikker på at det praktiske ville vunnet. det har vel noe med alder å gjøre, men tror det ville vært slik når jeg var ung også. Har alltid hatt et litt pragmatisk syn på forelskelse. All forelskelse som ikke næres går over etter mitt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var rundt 20 kunne jeg fort gått i fella, ruset og blind av forelskelse. 

Etter at jeg ble ca. 30, teller det praktiske mye mer.  Realismen i hvor mye trøbbel slike mennesker kan bringe inn i mitt liv, gjør at jeg holder meg langt unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2017 den 0.48, Caprioli skrev:

Vi blir alle fjortisser i møte med forelskelsen, gjør vi ikke?

Vel, jo eldre og mer erfarne vi blir, jo tyngre veier faktiske forhold. Da vet vi mer at forelskelsen er bare en forelskelse, samt at vi er mye mer bevisst på hva vi vil ha i et forhold.

Er dette hypotetiske spørsmål, eller er dette reelt for deg?

Det er hypotetisk. Men jeg var i ett slags forhold med ei som var notorisk utro. Tvisten var att jeg var den hun var utro med. Men uansett "hun elsket meg og ikke ........" Etterhvert fant jeg ut att jeg langt fra var den første elskeren hun hadde. Jeg ble så kvalm av hele situasjonen, att forelskelsen gikk over til hat. 

Anonymkode: b3d45...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
På 20.10.2017 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Dersom du hypotetisk forelsket deg i noen som feks var spilleavhengig og hadde rotet til livet sitt skikkelig, ville du da gjort det slutt?

Eller

 

Dersom du var sammen med noen som hadde en forferdelig historie med masser av utroskap, med drøssevis? Ville du turt?

Vinner kjærligheten eller det praktiske?

Anonymkode: b3d45...285

Vi har alle gjort våre feil i livet. Og hva andre forteller om en person behøver ikke å stemme. Jeg hadde basert det på mitt eget inntrykk av vedkommende, og jeg vet at jeg ikke har en feilfri fortid selv., så hvorfor skal jeg forlange at alle andre skal ha en perfekt fortid.... ? . Man begår iblant feil i livet uten at en ønsker å begå feil for å si det sånn. Det kan være situasjonsbetinget eller skyldes visse omstendigheter. Ingen er perfekte. Vi begår alle våre feil. Det er slik det er å leve. Men det gjelder å lære av de. 

Dersom vedkommende fortalte meg om masse av utroskaper med drssevis, så hadde jeg nok vært redd for at vedkommende ville fortsette med dette, så jeg tenker at jeg hadde trukket meg unna. Men det hjelper ikke hva andre sier om en person. Jeg danner mitt eget inntrykk. 

Jeg kan føle så mye jeg vil for en person, men har en person en tendens til å virke som en som kan begå utroskap så er det best å gå før man blir såret / for å beskytte seg selv. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler et følelser og ikke fornuft i kjærlighet, men som deg vil enkelte ting kunne få meg til å hate en person akkurat like sterkt som jeg var glad i den personen og jeg tror scenariene du beskriver kunne ledet til den utgangen.

Anonymkode: f536e...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...